
«Έχεις δίκιο, ακριβώς στη μέση της εποχής που υποτίθεται ότι θα έρθουν όλα αυτά τα εορταστικά εμπορεύματα. Έτσι, μπορεί να υπάρχουν ορισμένοι λιανοπωλητές που αποφασίζουν να φέρουν περισσότερα προϊόντα νωρίτερα για να προλάβουν αυτή την πιθανή λήξη, εάν είναι σε θέση», δήλωσε ο Τζόναθαν Γκολντ, αντιπρόεδρος της εφοδιαστικής αλυσίδας και της τελωνειακής πολιτικής στην Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής.
Αυτό ακριβώς έκαναν οι λιανοπωλητές πριν τεθεί σε ισχύ το πρώτο κύμα δασμών στις 9 Απριλίου, συσσωρεύοντας εισαγωγές τον Μάρτιο. Η Κίνα είναι ένας από τους σημαντικότερους εμπορικούς εταίρους της Αμερικής, από όπου προμηθευόμαστε τα περισσότερα ρούχα, υποδήματα, παιχνίδια, ηλεκτρονικά είδη και μικροτσίπ. Για πολλές επιχειρήσεις, οι υψηλότεροι δασμοί καθιστούν πολύ ακριβές τις συναλλαγές με την Κίνα.
Επίθεση του Κινέζου ΥΠΕΞ στον Τραμπ: Οι αμερικανικοί δασμοί δείχνουν ακραίο εγωισμό
Ο αντιπρόεδρος της επιτροπής του λιμένα του Σιάτλ, Ράιαν Κάλκινς, δήλωσε στο CNN την Τετάρτη ότι «αναμένουμε ότι μέχρι τα μέσα του καλοκαιριού θα δούμε μια αύξηση και θα αυξήσουμε σημαντικά το προσωπικό... για να βεβαιωθούμε ότι μπορούμε να λειτουργήσουμε με πλήρη δυναμικότητα για να διαχειριστούμε όλα αυτά».
Η Flexport, μια εταιρεία logistics και μεταφορών, δήλωσε τη Δευτέρα ότι είναι πολύ νωρίς για να προβλέψει την ακριβή κλίμακα της αύξησης μετά την ανακοίνωση ΗΠΑ-Κίνας, αλλά ότι αναμένει μια «άνθηση» στις κρατήσεις.
Ο Charles van der Steene, πρόεδρος του βορειοαμερικανικού ναυτιλιακού γίγαντα Maersk, δήλωσε στο CNN την Τετάρτη ότι ο όγκος των αποστολών από την Κίνα προς τις Ηνωμένες Πολιτείες έχει μειωθεί έως και 40%, λόγω της σημαντικής αβεβαιότητας γύρω από τους δασμούς. Οι περισσότεροι μεταφορείς απλώς πάτησαν το κουμπί παύσης του εμπορίου, είπε.
«Λόγω της αβεβαιότητας, της αβεβαιότητας για το τι θα συνέβαινε, κυριολεκτικά σταμάτησαν την αλυσίδα εφοδιασμού τους», δήλωσε ο van der Steene στον Jon Berman του CNN. «Έτσι, τώρα που κοιτάμε μπροστά και υπάρχει μια αναστολή από τους χαμηλότερους δασμούς για 90 ημέρες και σαφήνεια για το τι έχουμε μπροστά μας, η προσδοκία είναι ότι η συσσωρευμένη προσφορά θα επιστρέψει στην αλυσίδα εφοδιασμού».
Ο Peter Boockvar, οικονομολόγος στο The Boock Report, λέει ότι ενώ δεν είναι ακόμη σαφές πόσο θα κάνει τη διαφορά ένας δασμολογικός συντελεστής 30% στην Κίνα, ορισμένοι λιανοπωλητές θα επωφεληθούν από τον χαμηλότερο συντελεστή.
«Θα δείτε μια έξαρση παραγγελιών τις επόμενες 90 ημέρες, όση δεν έχουμε ξαναδεί. Θα δείτε και το κόστος μεταφοράς να εκτοξεύεται στα ύψη τις επόμενες εβδομάδες/μήνες», έγραψε ο Μπούκβαρ.
Το ΔΝΤ προειδοποιεί για οικονομικό Αρμαγεδδώνα! Οι δασμοί του Τραμπ οδηγούν την Παγκόσμια Οικονομία στην άβυσσο
Παρά τις προβλέψεις των ειδικών ότι τα εμπορεύματα σύντομα θα εισρεύσουν στα αμερικανικά λιμάνια, τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής εξακολουθούν να προβλέπουν ότι ο αριθμός των πλοίων και ο όγκος του φορτίου θα μειωθούν σημαντικά αυτόν τον μήνα. Αυτό συμβαίνει επειδή τα πλοία χρειάζονται 3 έως 4 εβδομάδες για να φτάσουν στη Δυτική Ακτή από την Κίνα.
«Μέχρι το τέλος αυτού του μήνα, θα έχουμε μειώσει κατά 20% τον αριθμό των προσεγγίσεων πλοίων και πιθανώς περίπου 25% τον όγκο του φορτίου», δήλωσε τη Δευτέρα στην Erin Burnett του CNN ο Gene Seroka, εκτελεστικός διευθυντής του λιμένα του Λος Άντζελες.
Το λιμάνι του Λονγκ Μπιτς σημείωσε επίσης μείωση 35-40% στο φορτίο την περασμένη εβδομάδα και σημείωσε ότι για μια περίοδο 12 ωρών την Παρασκευή, κανένα πλοίο δεν αναχώρησε από την Κίνα με προορισμό το σύμπλεγμα του κόλπου του Σαν Πέδρο, το οποίο περιλαμβάνει τόσο το Λονγκ Μπιτς όσο και το λιμάνι του Λονγκ Άντζελες. Ήταν ένα περιστατικό που οι αξιωματούχοι δεν είχαν δει από την πανδημία.
Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν δεκαεπτά λιγότερα πλοία από το συνηθισμένο με προορισμό τα δύο λιμάνια έως τις 16 Μαΐου, σύμφωνα με την Υπηρεσία Ναυτιλιακής Ανταλλαγής της Νότιας Καλιφόρνιας και Κυκλοφορίας Σκαφών του Λος Άντζελες στο Λονγκ Μπιτς.
Το λιμάνι του Σιάτλ ανέφερε επίσης άδειες αποβάθρες την περασμένη εβδομάδα, μια άλλη ανωμαλία που δεν έχει συμβεί από την πανδημία. Η Northwest Seaport Alliance, η οποία εκπροσωπεί τα λιμάνια του Σιάτλ και της Τακόμα, αναμένει ότι ο όγκος θα μειωθεί από 8% έως 15% σε σύγκριση με τις κανονικές ώρες. Τα πλοία από την Κίνα που πρόκειται να φτάσουν αυτή την εβδομάδα μεταφέρουν 17% λιγότερο φορτίο από το συνηθισμένο, ανέφερε η συμμαχία.
«Αυτές οι μειώσεις (των δασμών) δεν αναιρούν τις συνέπειες της εφαρμογής τους. Η αβεβαιότητα, η διαταραχή της αγοράς, οι διακυμάνσεις του φορτίου και η απώλεια επιχειρηματικής δραστηριότητας που προκαλούνται από τους αρχικούς και τους εναπομείναντες δασμούς εξακολουθούν να αποτελούν σημαντική ανησυχία. Τόσο οι μειώσεις του φορτίου όσο και οι αυξήσεις έχουν συνέπειες που επηρεάζουν την αλυσίδα εφοδιασμού. Η συνέπεια είναι απαίτηση μιας ρευστής αλυσίδας εφοδιασμού και των θέσεων εργασίας που εξαρτώνται από αυτήν», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Northwest Seaport Alliance.
Δεν είναι μόνο η Δυτική Ακτή – χρειάζονται επίσης 4 έως 6 εβδομάδες για να φτάσουν τα πλοία στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής από την Ασία, γεγονός που θα αναστέλλει οποιαδήποτε αύξηση φορτίου μέχρι τον επόμενο μήνα.
Τραμπ: Δασμοί-σοκ έως 3.521% σε φωτοβολταϊκά από τη Νοτιοανατολική Ασία
«Εάν (οι λιανοπωλητές) αρχίσουν να κάνουν παραγγελίες τώρα, τα φορτία αυτά μπορεί να αρχίσουν να φτάνουν από τα μέσα έως τα τέλη Ιουνίου. Επομένως, πιθανότατα θα δείτε μια επιβράδυνση για τις επόμενες εβδομάδες και στη συνέχεια μια αύξηση μέχρι τον Ιούλιο», δήλωσε ο Γκολντ.
Ωστόσο, ένας δασμός 30% στις κινεζικές εισαγωγές, αν και σημαντικά χαμηλότερος από το 145%, εξακολουθεί να είναι ανεφάρμοστος για πολλές επιχειρήσεις, ιδίως για τις μικρότερες. Το Εμπορικό Επιμελητήριο των ΗΠΑ δήλωσε τη Δευτέρα ότι «οι δασμοί είναι συνολικά πολύ υψηλότεροι από ό,τι ήταν στην αρχή του έτους» και επιβεβαίωσε το αίτημά του προς την κυβέρνηση Τραμπ να εξαιρέσει τις μικρές επιχειρήσεις από τους δασμούς.
«Οι μεγαλύτεροι λιανοπωλητές βρίσκονται σε καλύτερη θέση από ορισμένους μικρότερους λιανοπωλητές για να μπορέσουν να μετριάσουν» το κόστος των δασμών, δήλωσε ο Γκολντ. «Νομίζω ότι υπάρχουν πολλές συζητήσεις σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή σχετικά με το πώς θα εξελιχθεί όλο αυτό».