Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Travel

ΟΑΣΑ: Επανενεργοποίηση των καμερών ελέγχου στις λεωφορειολωρίδες

Μποτιλιαρισμένος στον δρόμο κοιτάζεις… διστακτικά την κενή από αυτοκίνητα λεωφορειολωρίδα; Ξανασκέψου το, γιατί ο ΟΑΣΑ προχωράει στην επανενεργοποίηση των καμερών ελέγχου της κυκλοφορίας στις λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας, με στόχο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης λεωφορείων και τρόλεϊ.

Ειδικότερα, το μέτρο των λεωφορειολωρίδων είχε ατονήσει τα τελευταία χρόνια, καθώς η αστυνόμευσή τους ήταν σχεδόν μηδενική. Από τη μία η Τροχαία δήλωνε ότι δεν επαρκεί το προσωπικό της, ενώ ο ΟΑΣΑ δεν είχε πόρους για τη συντήρηση και παρακολούθηση του οπτικού υλικού που καταγράφονταν από τις κάμερες. Στο πλαίσιο της προσπάθειας του ΟΑΣΑ για βελτίωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, προχωρά στην ενεργοποίηση των καμερών, που θα οδηγήσει σε περιορισμό της διάρκειας των δρομολογίων των λεωφορείων και των τρόλεϊ ώστε να εξοικονομηθούν οχήματα τα οποία θα εκτελούν περισσότερα δρομολόγια ανά βάρδια.

Οι οδηγοί –υποψήφιοι παραβάτες των λεωφορειολωρίδων– διαπίστωσαν με τα χρόνια ότι η πλειονότητα των φωτογραφικών μηχανών στις εν λόγω λωρίδες δεν λειτουργούσαν και ξεκίνησαν να τις παραβιάζουν χωρίς φόβο. Ο μειωμένος κυκλοφοριακός φόρτος ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης «άνοιξε» διάπλατα –ατύπως– τις λεωφορειολωρίδες για όλα τα Ι.Χ. Η επιστροφή όμως της κίνησης στους δρόμους της πρωτεύουσας και τα σοβαρά προβλήματα στον στόλο των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) «υπέδειξαν» την ανάγκη επανενεργοποίησης του μέτρου.

Με απόφαση που δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια εγκρίνεται η δέσμευση πίστωσης του ΟΑΣΑ ύψους 1.209 ευρώ για τη χρήση 2019 που αφορά την προμήθεια θερμογραφικού χαρτιού για την εκτύπωση φωτογραφιών από τις κάμερες παραβιάσεων σε αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων. Είχε προηγηθεί απόφαση με την οποία εγκρινόταν σε εταιρεία η ανάθεση εκτέλεσης εργασιών οριζόντιας σήμανσης αποκλειστικών λωρίδων λεωφορείων στην περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ. Η αμοιβή ορίζεται σε 14.794,30 ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Την ίδια στιγμή, η σύμβαση μεταξύ ΟΑΣΑ και Ελληνικής Αστυνομίας που αφορά τη δωρεάν μετακίνηση των ένστολων με την παράλληλη αστυνόμευση του μετρό και των λεωφορειολωρίδων από την Αστυνομία και την Τροχαία, αναμένεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά στις κάμερες. Σημειώνεται ότι ο ΟΑΣΑ έχει προχωρήσει την περασμένη άνοιξη στην υπογραφή σύμβασης με εταιρεία για την ανάθεση «Συντήρησης συστημάτων καταγραφής παραβάσεων σε αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων». Η ισχύς της σύμβασης είναι διάρκειας ενός έτους.

Ο έλεγχος και η συντήρηση του εξοπλισμού παρακολούθησης περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την αναλυτική έκθεση με φωτογραφίες της αυτοψίας από κάθε σημείο ανά έξι μήνες. Παράλληλα, προβλέπει οπτικό έλεγχο του εσωτερικού της εγκατάστασης του στύλου/καμπίνας αλλά και του εξωτερικού πίνακα ρευματοδότησης, έλεγχο της τροφοδοσίας του στύλου, των αισθητήρων και των καλωδιώσεων εντός πεζοδρομίων, συντήρηση και καθαρισμό του ειδικού μηχανισμού του στύλου.

Οι λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων και τρόλεϊ στην Αττική μετρούν 52,3 χιλιόμετρα παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες ακόμα και για τριπλασιασμό του μήκους τους. Οι παραβάσεις είναι πολύ συχνές στις λωρίδες παράλληλης ροής, ενώ είναι σπάνιες σε όσες είναι αντίθετης ροής, οι οποίες όμως αποτελούν μόνο ένα μικρό τμήμα του δικτύου του ΟΑΣΑ. Αξιοσημείωτο είναι ότι λεωφορειολωρίδες όπως αυτές στην Ιερά Οδό αλλά και στη Χαριλάου Τρικούπη έχουν μετατραπεί σε απέραντα πάρκινγκ με αποτέλεσμα, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ, μόλις 10 χλμ. από τα συνολικά 53,2 χλμ. που έχουν κατασκευαστεί να λειτουργούν καθημερινά.

Tags
Back to top button