Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Ο «ιπτάμενος ξιφίας» της NASA έγραψε Ιστορία με την πρώτη του πτήση

Το πειραματικό αεροσκάφος X-59 της NASA και της Lockheed Martin, με το παρατσούκλι «ιπτάμενος ξιφίας», πραγματοποίησε την πρώτη του δοκιμαστική πτήση, σηματοδοτώντας την απαρχή της επιστροφής των υπερηχητικών ταξιδιών – αυτή τη φορά χωρίς τον εκκωφαντικό κρότο της στιγμής που σπάει το φράγμα του ήχου, γνωστό ως sonic boom.

Η πτήση είχε διάρκεια περίπου μίας ώρας, με το αεροσκάφος να απογειώνεται από τις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Πάλμντεϊλ της Καλιφόρνια και να προσγειώνεται στο Κέντρο Ερευνών Άρμστρονγκ της NASA στο Έντουαρντς της ίδιας πολιτείας, αναφέρει το LiveScience. Κατά τη διάρκεια του δοκιμαστικού, το X-59 έφτασε ταχύτητα 386 χλμ/ώρα και ύψος περίπου 12.000 ποδιών (3.658 μέτρων), χωρίς να υπερβεί το φράγμα του ήχου – καθώς στόχος της πρώτης πτήσης ήταν ο έλεγχος βασικών συστημάτων.

Γιατί είναι σχεδόν αθόρυβο

Σύμφωνα με τη Lockheed Martin, το αεροσκάφος μπορεί να φτάσει ταχύτητα Mach 1.4 (1.489 χλμ/ώρα), σχεδόν διπλάσια από αυτή ενός Boeing 747, και να πετά σε ύψος 55.000 ποδιών (16.764 μέτρων). Με μήκος 30,5 μέτρων και χαρακτηριστικά λεπτή μύτη που θυμίζει ξιφία, το X-59 ξεχωρίζει για τη μοναδική του σχεδίαση. Η μύτη του, αντί να είναι μυτερή, έχει σχήμα σμίλης, το οποίο διασπά τα κύματα πίεσης που προκαλεί η υπερηχητική ταχύτητα, μετατρέποντας τον εκκωφαντικό κρότο σε έναν ήπιο χτύπο, περίπου σαν το κλείσιμο μιας πόρτας αυτοκινήτου.

Τα ηχητικά κύματα που προκαλούνται όταν ένα αεροσκάφος ξεπερνά την ταχύτητα του ήχου ήταν ο λόγος που οι υπερηχητικές πτήσεις απαγορεύτηκαν στις ΗΠΑ το 1973. Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, πειράματα πάνω από την Οκλαχόμα Σίτι είχαν δείξει ότι τα δυνατά sonic booms μπορούσαν να σπάσουν τζάμια και να προκαλέσουν ζημιές σε κτίρια, ενώ πολλοί κάτοικοι δήλωσαν ότι δεν μπορούσαν να συνηθίσουν τον εκκωφαντικό ήχο.

Το X-59 φιλοδοξεί να αλλάξει αυτό το δεδομένο. Χρησιμοποιώντας προηγμένες τεχνικές αεροδυναμικού σχεδιασμού, «σπάει» το κύμα πίεσης σε μικρότερα τμήματα, δημιουργώντας έναν πιο ήπιο ήχο που θα επιτρέπει την ασφαλή υπερηχητική πτήση πάνω από κατοικημένες περιοχές.

Στις επόμενες φάσεις των δοκιμών, η NASA σχεδιάζει να επιτρέψει στο X-59 να πετάξει με υπερηχητική ταχύτητα, ώστε να μετρηθεί η αντίδραση του κοινού στο ήπιο sonic boom του. Αν οι δοκιμές στεφθούν με επιτυχία, θα ανοίξει ο δρόμος για την επιστροφή των εμπορικών υπερηχητικών πτήσεων.

Tags
Back to top button