Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Ντίνα Κώνστα: Από το χρωματοπωλείο στην Επίδαυρο - Η στάση ζωής της (βίντεο)

Η αγαπημένη ηθοποιός τον τελευταίο καιρό νοσηλεύονταν σε ίδρυμα της Αθήνας με άνοια, από την οποία έπασχε τα τελευταία χρόνια. Πριν από έναν χρόνο, η ηθοποιός αποφάσισε με το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού να φύγει από την Αθήνα και το διαμέρισμά της στο Παγκράτι και να μεταφερθεί σε ασφαλές μέρος εκτός Αττικής.

Η Nτίνα Κώνστα γεννήθηκε στη Σάμο στις 31 Δεκεμβρίου 1938. Ήταν το δεύτερο κορίτσι της οικογένειας. Έχασε τον πατέρα της λίγους μήνες αφού γεννήθηκε. Ήταν φύση επαναστατική από μικρό παιδί και δεν της άρεσαν ούτε οι σχολικές εορτές, ούτε ήθελε να λέει ποιήματα και την ενοχλούσε οτιδήποτε ήταν υποχρεωτικό. Αρχικά, αποφάσισε να σπουδάσει δημοσιογράφος, μια δουλειά που δεν θα είχε ρουτίνα.

Ωστόσο, ο θείος της που θα πλήρωνε τις σπουδές της σε σχολή δημοσιογραφίας στις Βρυξέλλες άλλαξε γνώμη, διότι πίστευε πως η δημοσιογραφία είναι τυχοδιωκτικό επάγγελμα και δεν αρμόζει για γυναίκες.

Η μητέρα της ήθελε να παντρευτεί και να δουλέψει ως τραπεζικός υπάλληλος, αλλά η ίδια το θεώρησε καταδίκη και αποφάσισε να ασχοληθεί με την υποκριτική.

Η αγάπη της για τις τέχνες

Σπούδασε υποκριτική κρυφά από τους γονείς της και μάλιστα δούλευε σε εταιρία χρωμάτων για να πληρώνει τα δίδακτρα της Δραματικής Σχολής Κωστή Μιχαηλίδη. Καθηγήτρια της ήταν η Μαίρη Αρώνη.

Τα πρώτα χρόνια στη σχολή της έδιναν μόνον δραματικούς ρόλους, γιατί ταίριαζε με το δραματικό της πρόσωπο.

Πρωτοεμφανίστηκε στην Ελεύθερη Σκηνή το 1965.

Ασχολήθηκε κυρίως με το ελεύθερο θέατρο, ενώ δούλεψε 7 χρόνια στο Εθνικό. Συμμετείχε σε παραστάσεις που ανέβηκαν στο Ηρώδειο και στο Εθνικό αλλά ως αντισυμβατική προσωπικότητα προτίμησε το ελεύθερο θέατρο.

Η τηλεόραση και το θέατρο 

Τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 συμμετείχε σε τηλεοπτικές σειρές. Η πρώτη της συμμετοχή ήταν η σειρά «Μια φορά και έναν καιρό» το 1976, στην ΕΡΤ.

Ακολούθησαν οι:  Έρωτας και επανάσταση (1978-1979), Ο συμβολαιογράφος (1979), Τα παλιόπαιδα τ’ ατίθασα (1980), Για την τιμή και το χρήμα (1980), Οι Άθλιοι των Αθηνών (1981), Ο Κίτρινος Φάκελος (1981), Οι Φρουροί της Αχαίας( 1981), Ο καπιταλιστής (1982), Το μινόρε της Αυγής ( 1982- 1984), Η Κυρία Κούλα (1983), Χατζημανουήλ (1983), Υπάλληλοι, Προς Οφρύνιο, Η Γυναίκα στη μονόπρακτη κωμωδία (1984), Χαίρε Τάσο Καρατάσο (1985), Φρουτοπία (1985), Η αλεπού και ο μπούφος (1987), Το σπίτι της θείας, Σιγά η πατρίδα κοιμάται (1988), Ασημίνα Λαϊου, Το φεγγάρι των Ξενιτεμένων (1989).

Στο θέατρο συνεργάστηκε μεταξύ άλλων με τους Στέφανο Ληναίο, Σταμάτη Φασουλή, Γιώργο Μιχαλακόπουλο.

Μερικοί από τους πιο χαρακτηριστικούς ρόλους που υποδύθηκε ήταν στις σειρές «Τρεις Χάριτες» το 1991, το Σοϊ μας το 1992, το «Δις Εξαμαρτείν» το 1993. Ωστόσο, αγαπήθηκε πολύ από το κοινό για την ερμηνεία της ως Ντένη Μαρκορά στη σειρά «Δύο ξένοι».

Η τελευταία τηλεοπτική σειρά που συμμετείχε ήταν τα Χρυσά Κορίτσια στην ΕΤ1, το 2009.

Σε συνέντευξη της είχε πει ότι οι κωμικοί ρόλοι είναι επικίνδυνοι γιατί μπορεί εύκολα να γίνεις γελοίος.

Σημαντική στιγμή στη θεατρική της καριέρα, η παράσταση «Η περιπλανώμενη ζωή μιας ρεμπέτισσας» που αφορούσε τη ζωή της Σωτηρίας Μπέλλου.

Ο γαμός που δεν έγινε ποτέ και η πολιτική 

Δεν παντρεύτηκε ποτέ, επειδή δεν της άρεσε η δέσμευση του γάμου.

Η Ντίνα Κώνστα έχει εκφράσει ανοιχτά τις πολιτικές της απόψεις, ενώ είχε θέσει υποψηφιότητα με τον Συνασπισμό στις Ευρωεκλογές του 1999, στις βουλευτικές εκλογές του 2000, και στις βουλευτικές εκλογές του 2004. Η εμπλοκή της με την πολιτική ήταν εξαιτίας της πολύ στενής σχέσης της με τον Νίκο Κωνσταντόπουλο, καταφέρνοντας να συγκεντρώσει 9000 ψήφους, για μια θέση που έτσι κι αλλιώς πήγαινε στον αρχηγό του κόμματος.

Δεν ήθελα παιδιά – Έβλεπα τις άλλες κι έλεγα «πώς σκλαβώνονται έτσι;»

Η σπουδαία ηθοποιός, που έπασχε από άνοια, η οποία έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών δεν δημιούργησε ποτέ την δική της οικογένεια. Αυτό, όπως είχε δηλώσει στο παρελθόν, ήταν μετά από δική της απόφαση.

«Από τη μάνα μου δεν περιοριζόμουν. Έβλεπα τις άλλες κι έλεγα πώς σκλαβώνονται έτσι. Έκανε η αδελφή μου παιδιά και ήταν σαν δικά μου. Όταν αρρώστησα, ήρθε στο νοσοκομείο η ανιψιά μου και με φρόντιζε καλύτερα και από παιδί μου. Εμένα η φυλακή δεν μου πάει» είχε πει σε συνέντευξή της στη Lifo.

«Σιχαινόμουν τους γάμους»

Παράλληλα, είχε αναφερθεί στην απόφασή της να μην παντρευτεί.

«Πρέπει να σου πω ότι εγώ έγινα ηθοποιός γιατί δεν θα μπορούσα να ζω μια φυσιολογική ζωή. Θέλω να ζω τις ζωές των άλλων, που λένε. Πάντα μας φαίνονται πιο ενδιαφέρουσες από τη δική μας. Γι’ αυτό σιχαινόμουν τους γάμους, τις συμβάσεις και ήθελα να είμαι ελεύθερη» είχε συμπληρώσει η Ντίνα Κώνστα.

Δείτε την συνέντευξή της από το 2014

 

Tags
Back to top button