
Η Ελλάδα επιχειρεί, δυόμισι χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών, να επαναπροσδιορίσει το μέλλον του σιδηροδρόμου μέσα από έναν ευρύ μετασχηματισμό που θυμίζει εταιρική ανασυγκρότηση μεγάλης κλίμακας.
Η αλλαγή ηγεσίας στον ΟΣΕ, η υπό διαπραγμάτευση στρατηγική συνεργασία με τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους (Deutsche Bahn) και η ψήφιση δεύτερου νομοσχεδίου για τον κλάδο μέσα σε λίγους μήνες, συγκροτούν ένα φιλόδοξο σχέδιο συνολικής αναδιάταξης του σιδηροδρομικού τοπίου.
Το εύρος των αλλαγών αυτών περιλαμβάνει ανακατατάξεις και στο τιμόνι του νέου οργανισμού «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος», στον οποίο τοποθετείται ο Χρήστος Παλιός, πρώην CEO της ΕΡΓΟΣΕ και πρώην μέλος του ΔΣ της.
Ο κ. Παλιός διαδέχεται τον κ. Παναγιώτη Τερεζάκη, ο οποίος είχε αναλάβει μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος αμέσως μετά την τραγωδία των Τεμπών, σε μια περίοδο έντονων πολιτικών πιέσεων και μεγάλης κοινωνικής αντίδρασης.
Ο κ. Τερεζάκης, με πολυετή πορεία στον σιδηρόδρομο, ο οποίος φέρεται να διατηρεί ανοικτούς διαύλους με το Μέγαρο Μαξίμου παρέμεινε στο τιμόνι του Οργανισμού από τον Μάρτιο του 2023 έως σήμερα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στόχευση της κυβέρνησης είναι η τοποθέτησή του σε άλλο πόστο κάτι που προς το παρόν δεν είναι σαφές αν θα αποδεχτεί το στέλεχος του ΟΣΕ.
Οι μεγάλες αλλαγές θα συνοδευτούν και με ανασύνθεση στην διοικητική ομάδα καθώς στη θέση του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου τοποθετείται ο κ. Ευάγγελος Χριστογιάννης, ενώ πρόεδρος παραμένει ο κ. Γιώργος Ιωάννου.