Για να το πετυχαίνουν αυτό όμως, οι μπαριέρες πρέπει να είναι γερές και σταθερά πακτωμένες στο έδαφος. Κι αυτό σημαίνει ότι η σύγκρουση με αυτές είναι βίαιη. Αν θυμηθούμε τη Φυσική του λυκείου, αν το εμπόδιο είναι αμετακίνητο, είναι σαν να συγκρούεσαι με ένα αντίθετα ερχόμενο όχημα, ίδιο με το δικό σου και κινούμενο με την ίδια ταχύτητα.
Για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, αυτή η νέου τύπου μπαριέρα, αντί για μεταλλική δοκό, έχει μια σειρά από πλαστικούς κυλίνδρους που απορροφούν μέρος της ενέργειας της κρούσης μετατρέποντάς το σε ενέργεια περιστροφής. Όταν ένα όχημα πέσει στην μπαριέρα, ακόμα και υπό γωνία που να πλησιάζει τις 90 μοίρες, οι κύλινδροι του αλλάζουν κατεύθυνση, επαναφέροντάς το στη σωστή πορεία και μεταβάλλοντας μια ισχυρή σύγκρουση σε μια πολύ λιγότερο σοβαρό λοξό χτύπημα.
Δείτε την εδώ να λειτουργεί:
Βέβαια, υπάρχει ένα ερωτηματικό σχετικά με το τι θα γίνει όταν το αυτοκίνητο επανέλθει στην πορεία του μετά από το χτύπημα. Μήπως μπει στην πορεία των άλλων οχημάτων κι έχουμε μια πολλαπλή σύγκρουση; Πιθανώς, αλλά και μετά τη σύγκρουση με μια συμβατική μπαριέρα μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο. Και τότε το αυτοκίνητο θα είναι εντελώς εκτός ελέγχου, κατεστραμμένο και με τον οδηγό του πιθανώς τραυματισμένο, να μην μπορεί να αντιδράσει.
Τη νέου τύπου μπαριέρα κατασκευάζει μια κορεατική εταιρεία με το όνομα ΕΤΙ Ltd. Πρόκειται για πρόσφατη τεχνολογία, αφού και τα δύο παραπάνω ενδεικτικά video είναι του 2016. Ένα παρόμοιο προϊόν κατασκευάζει και η αυστραλιανή KSI Global, όπως φαίνεται στο πιο κάτω video από το 2014.
Η ΕΤΙ λέει ότι η μπαριέρα έχει περάσει τις προκριματικές δοκιμασίες τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Κορέα. Από την πλευρά της, η KSI λέει ότι το δικό της προϊόν πληροί τις αμερικανικές προδιαγραφές για τις μπαριέρες ασφαλείας, «την πιο σκληρή δοκιμασία στον κόσμο».
drive.gr