Είναι γνωστό ότι η Ταξιαρχία Πεζοναυτών μας εδρεύει στον Βόλο και η αντίστοιχη Τουρκική σχεδόν απέναντί της στην Φώκαια της Σμύρνης, κάτι το οποίο έχει βαρύνουσα σημασία αναφορικά με χρόνους κίνησής τους στο Αιγαίο, που θα είναι σχετικά ίδιοι, κατόπιν ανάληψης διαταγής ενεργείας τους.
Η μεν πρώτη αποτελεί μέρος των εφεδρικών δυνάμεων της Ελλάδας, που θα αποσταλλούν πρός ενίσχυση των μαχομένων δυνάμεών μας σε νησί του Αιγαίου, σε περίπτωση που αυτό δεχθεί επίθεση από δυνάμεις της 4ης Τουρκικής Στρατιάς Αιγαίου, η δε δεύτερη αναμένεται να αποτελέσει την τουρκική αιχμή του δόρατος διενέργειας αποβατικής επίθεσης κατά νήσου μας στο Αιγαίο.
αναφερθήκαμε στην απόφαση του Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ να εγκρίνει την πώληση επιθετικών αμφίβιων οχημάτων και σχετικού εξοπλισμού στην Ελλάδα, επισημάινοντας ότι αυτή θα γίνει μέσω του προγράμματος Ξένης Στρατιωτικής Πώλησης (FMS), με το κόστος της σύμβασης να εκτιμάται ότι θα κυμανθεί στα 268 εκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο το ΥΠΑΜ της χώρας μας πρόσφατα επαναξιολογεί εξοπλιστικά προγράμματα λόγω δημοσιονομικής στενοτητας, με αυτό της αγοράς των αμερικανικών αμφίβιων τεθωρακισμένων οχημάτων AAV-7, να είναι μεταξύ τους.
"Ξέφυγε" ο Μπάιντεν! Ο Πούτιν είναι "πουτ... γιος" και "υπαρξιακή απειλή" για την ανθρωπότητα
Το Αμφίβιο όχημα επίθεσης AAVP-7A1
Το AAVP-7A1 (παλαιότερα γνωστό ως Landing Vehicle, Tracked, Personnel-7 abbr. LVTP-7), είναι ένα αμφίβιο όχημα Αμερικανικής προέλευσης και κατασκευής που χρησιμοποιείται από τα Τάγματα Αμφίβιων Επιθέσεων του Σώματος Πεζοναυτών των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια αμφίβιων επιχειρήσεων.
Οι πεζοναύτες τους αποκαλούν «amtracs», συντομογραφία του αρχικού τους χαρακτηρισμού, «αμφίβιο τρακτέρ».
Τον Ιούνιο του 2018, το Σώμα Πεζοναυτών ανακοίνωσε ότι είχε επιλέξει το BAE Systems/Iveco με τροχούς SuperAV για το πρόγραμμα Amphibious Combat Vehicle (ACV) για να συμπληρώσει και τελικά να αντικαταστήσει το AAV.
AAVP-7A1 Αμφίβιο όχημα μεταφοράς Προσωπικόύ
Αυτό είναι το πιο συνηθισμένο AAV, καθώς φέρει πυργίσκο εξοπλισμένο με βαρύ πολυβόλο M2HB 12,7 mm (0,50) και αυτόματο εκτοξευτή χειροβομβίδων Mk19 40 mm. Φέρει το σύστημα ενδοεπικοινωνίας AN/VIC-2 και είναι ικανό να μεταφέρει 21 πεζοναύτες με φόρτο μάχης εκτός από το πλήρωμα του που είναι 4. Ο οδηγός , ο αρχηγός πληρώματος/διοικητής οχήματος, ο πυροβολητής και 1 ως βοηθητικό πλήρωμα.
Η άγρια ελληνική φυλή που νίκησε τον στρατό του Μεγάλου Αλεξάνδρου!
AAVC-7A1 Όχημα Διοίκησης
Αυτό το όχημα δεν διαθέτει πυργίσκο και μεγάλο μέρος του χώρου φορτίου του οχήματος καταλαμβάνεται από εξοπλισμό επικοινωνιών. Αυτή η έκδοση έχει μόνο δύο ασυρμάτουςπληρώματος και εκτός από το VIC-2, φέρει επίσης δύο VRC-92, ένα VRC-89, έναν ασύρματο PRC-103 UHF, έναν ασύρματο MRC-83 HF και το σύστημα διαδικτύου MSQ που χρησιμοποιείται για ελέγχει τους ασυρμάτους .
Αυτό το AAV έχει πλήρωμα 3 ατόμων και επιπλέον μεταφέρει 5 χειριστές ασυρμάτου, 3 μέλη του προσωπικού και 2 διοικητικά στελέχη.
AAVR-7A1 Ανάκτησης
Αυτό το όχημα επίσης δεν διαθέτει πυργίσκο. Το R7 θεωρείται ο «ναυαγός», καθώς διαθέτει γερανό καθώς και τα περισσότερα εργαλεία και εξοπλισμό που χρειάζονται για επισκευές πεδίου. Είναι μακράν το βαρύτερο από τα τρία και βρίσκεται αρκετά χαμηλότερα στο νερό. Φέρει δε πλήρωμα τριών ατόμων, συν τους επισκευαστές.
Αναβάθμιση των δυνατοτήτων της Ταξιαρχία Πεζοναυτών μας
Όπως αντιλαμβανόμαστε τα εξήντα τρία επιθετικά αμφίβια οχήματα προσωπικού (AAVP-7A1), εννέα αμφίβια οχήματα επίθεσης διοίκησης (AAVC-7A1), τέσσερα επιθετικά αμφίβια οχήματα ανάκτησης (AAVR-7A1) που θα αποκτήσουμε από τις ΗΠΑ, προορίζονται να ενταχθούν στην Ταξιαρχία Πεζοναυτών μας συμβάλλοντας καταλυτικά στην αναβάθμιση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων της.
Το ZAHA ως πολλαπλασιαστής ισχύος της Ταξιαρχίας Πεζοναυτών
Προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες σε αμφίβια τεθωρακισμένα οχήματα της Διοίκησης Ναυτικών Δυνάμεων (DzKK), 11 μήνες νωρίτερα, τον Μάρτιο 2023, έγινε γνωστό ότι αναπτύχθηκαν 9 οχήματα ZAHA στο πλαίσιο του Έργου Armored Amphibious Assault Vehicle (ZAHA) που πραγματοποιήθηκε από τον Κύριο Ανάδοχο FNSS, υπό την ηγεσία της Προεδρίας της Άμυνας Industries (SSB) , τα οποία παραδόθηκαν στη Διοίκηση των Ναυτικών Δυνάμεων, στην Ταξιαρχία πεζοναυτών.
Στο πλαίσιο του έργου, θα παραδοθούν συνολικά 27 οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 23 οχημάτων μεταφοράς προσωπικού, 2 οχημάτων διοίκησης και ελέγχου και 2 οχημάτων διάσωσης που αναπτύχθηκαν από την FNSS.
Το διπλό οπλισμένο σύστημα τηλεχειριζόμενου οπλισμού ÇAKA, που σχεδιάστηκε από την FNSS στο πλαίσιο του έργου, θα παρέχει σημαντική ικανότητα στις τουρκικές αμφίβιες μονάδες όσον αφορά την παροχή ισχύος πυρός στο προσωπικό του ZAHA υπό προστασία θωράκισης.
Το ZAHA, το οποίο είναι το πρώτο και μοναδικό όχημα μεταφοράς προσωπικού στην απογραφή των ΤΕΔ σχεδιασμένο τόσο για θάλασσα όσο και για ξηρά, έχοντας τη δυνατότητα να λειτουργεί σε δύσκολες συνθήκες θάλασσας και είναι το πρώτο και μοναδικό εγχώριο αμφίβιο όχημα στην Τουρκία.
Ο οπλισμός του οχήματος θα αποτελείται από έναν τηλεχειριζόμενο πύργο με πολυβόλο των 12,7 χιλιοστών και ένα αυτόματο εκτοξευτή βομβίδων των 40 χιλιοστών.
Στη θάλασσα το ZAHA επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 13 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ στην ξηρά επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 70 χιλιομέτρων την ώρα. Το όχημα μεταφοράς προσωπικού θα μπορεί να μεταφέρει τριμελές πλήρωμα οδηγός-αρχηγός πληρώματος-πυροβολητής και ομάδα 18 στρατιωτών.
Απειλή για τα νησιά μας
Mε την ολοκλήρωση παράδοσης των 27 ZAHA στους Τούρκους Πεζοναύτες , η Τουρκία θα έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 500 ανδρών περίπου σε μια διαδρομή, δηλαδή ενός Τάγματος πεζοναυτών.
Το παραπάνω συνιστά πολύ μεγάλη απειλή για τα νησιά μας στο Αιγαίο και ιδιαίτερα για εκείνα τα οποία βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τα μικρασιατικά παράλια, αφού πλέον τα ZAHA έμφορτα με πεζοναύτες θα μπορούν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, αιφνιδιαστικά και χωρίς να επιβιβαστούν σε αρματαγωγό ή στο αμφίβιο πλοίο πολλαπλών χρήσεων "Anadolu", να καταλάβουν ένα ή και περισσότερα από τα μικρονήσια μας.
Παράλληλα η FMSS θα εργάζεται το επόμενο χρονικό διάστημα σε δύο προγράμματα αμφιβίων τεθωρακισμένων οχημάτων, αυτό της παράδοσης των 27 ZAHA που αντιστοιχεί στην δυνατότητα μεταφοράς-απόβασης ενός (1) Τάγματος Πεζοναυτών σε μια διαδρομή και εκείνου του εκσυγχρονισμού των 52 GZPT τα οποία θα αποκτήσουν μεταξύ άλλων αμφίβιες ικανότητες που αντιστοιχεί στην δυνατότητα μεταφοράς-απόβασης δύο (2)Ταγμάτων Πεζοναυτών σε μια διαδρομή.
Επίλογος
Τα παραπάνω κατά την άποψή μας θα πρέπει να επανεξεταστούν πολύ σοβαρά από το ΥΠΑΜ μας ,αφού έχει ιδιαίτερη σημασία η περαιτέρω αναβάθμιση της μαχητικής ισχύος των Πεζοναυτών μας οι οποίοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με αυτούς των "γειτόνων", στο Αιγαίο.