Με μια αναλυτική αναδρομή στην προσωπική της διαδρομή, από τα παιδικά της χρόνια έως τη γέννηση του γιου της, ξεκίνησε την απολογία της στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Ηρακλείου η 27χρονη μητέρα του 3χρονου Άγγελου, κατηγορούμενη στην υπόθεση κακοποίησης που συγκλόνισε το πανελλήνιο. Από τη δικαστική αίθουσα απουσίαζε ο έτερος κατηγορούμενος και 44χρονος πρώην σύντροφός της, με τον συνήγορό του να επικαλείται λόγους ασθενείας.
Σύμφωνα με το cretalive.gr, απαντώντας στις ερωτήσεις της προέδρου, η 27χρονη Ελευθερία (Ρέα) περιέγραψε τα νεανικά της χρόνια, αναφέροντας ότι μεγάλωσε με την οικογένειά της, ολοκλήρωσε το σχολείο και σπούδασε κομμωτική. Στη συνέχεια εργάστηκε σε συνεργείο καθαρισμού μαζί με τη μητέρα της και αργότερα σε μια ψησταριά, ενώ αποκάλυψε πως είχε μείνει έγκυος και σε προηγούμενη σχέση της, η οποία όμως διεκόπη.
Λίγο καιρό μετά, γνώρισε μέσω διαδικτύου τον βιολογικό πατέρα του Άγγελου. Η σχέση τους εξελίχθηκε αστραπιαία, αφού έγιναν ζευγάρι από την πρώτη κιόλας ημέρα και συγκατοίκησαν αμέσως, ενώ τρεις μήνες αργότερα έμεινε έγκυος. Το ζευγάρι διέμενε μαζί με την οικογένεια του βιολογικού πατέρα και κανένας από τους δύο δεν εργαζόταν. Όπως σημείωσε, «Ενημέρωσα τους γονείς μου ότι ήμουν έγκυος και ότι δεν ήθελα να ρίξω το παιδί».
Η κατηγορούμενη υποστήριξε ότι η σχέση τους είχε σοβαρές εντάσεις, οι οποίες κλιμακώθηκαν κατά τη διάρκεια της κύησης, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Άρχισε να με χτυπάει και να με κατηγορεί ότι δεν του έδινα σημασία», χωρίς ωστόσο να προχωρήσει ποτέ σε επίσημη καταγγελία. Παρότι χώρισαν στον τέταρτο μήνα της εγκυμοσύνης, ο βιολογικός πατέρας την πήρε ξανά από το σπίτι της μητέρας της και επανασυνδέθηκαν.
Ο μικρός Άγγελος ήρθε στον κόσμο στις 20 Ιανουαρίου 2022, με την 27χρονη να δηλώνει: «Ήμουν χαρούμενη που είχα το μωρό». Όταν το παιδί έγινε 20 ημερών, μετακόμισαν στον Ωρωπό, στο σπίτι του πατέρα της, ο οποίος τους συντηρούσε οικονομικά καθώς κανένας από τους δύο δεν δούλευε. Μιλώντας για τον οριστικό χωρισμό τους, η ίδια υποστήριξε ότι φοβόταν να προχωρήσει στην αναγνώριση του παιδιού λόγω ενός βίαιου περιστατικού που τη σόκαρε.
Κατέθεσε ότι είδε τον τότε σύντροφό της να βάζει τον μικρό Άγγελο στο πάτωμα και να τον χαστουκίζει επειδή δεν τον πλησίαζε. Όταν η ίδια προσπάθησε να τον απωθήσει για να σταματήσει, δέχθηκε και η ίδια χτυπήματα. Το συμβάν αυτό της προκάλεσε έντονο τρόμο, με αποτέλεσμα να διακόψει κάθε επαφή μαζί του.
Στη συνέχεια της απολογίας της, η Ελευθερία περιέγραψε τη γνωριμία της μέσω κοινωνικών δικτύων με τον 44χρονο Χριστόδουλο. Την ίδια ημέρα, εκείνος την κάλεσε με βιντεοκλήση και της πρότεινε να γίνουν ζευγάρι. «Δέχθηκα γιατί μου μιλούσε γλυκά και τρυφερά», εξήγησε, προσθέτοντας ότι πολύ σύντομα της πρότεινε να μετακομίσει στην Κρήτη, λέγοντάς της: «Έλα να ζήσουμε μαζί, έλα να μεγαλώσουμε μαζί τον Άγγελο».
Τον εμπιστεύτηκε άμεσα και αποφάσισε να φύγει κρυφά από το σπίτι των γονιών της, δανειζόμενη 70 ευρώ από έναν Αλβανό γνωστό της για τα εισιτήρια του ταξιδιού, αναφέροντας πως «Αυτά ήταν όλα κι όλα τα χρήματα που είχα».
Η κοινή τους ζωή στην Κρήτη κυλούσε αρχικά ομαλά. Εκείνος έκανε μερικά μεροκάματα την εβδομάδα, ενώ σημαντική βοήθεια τους παρείχε ο πρώην πεθερός του 44χρονου, ο οποίος τους προμήθευε με αγαθά. Η 27χρονη περιέγραψε τον σύντροφό της ως έναν άνθρωπο που περνούσε σχεδόν όλη την ημέρα στο σπίτι, ενώ ανέφερε ότι φοβόταν τον σκύλο που είχε.
Παρότι ενημέρωσε τους γονείς της για τη μετακόμιση, ο 44χρονος της απαγόρευσε να τους δώσει τη διεύθυνσή τους. Παράλληλα, η ίδια δεν του αποκάλυψε ποτέ ότι ο βιολογικός πατέρας του Άγγελου ζούσε, καθώς εκείνος την πίεζε να επιτρέψει την αναγνώριση, κάτι που η ίδια δεν ήθελε.
Κατά τους πρώτους μήνες στην Κρήτη, το παιδί κοιμόταν μαζί τους στο διπλό κρεβάτι. Η 27χρονη περιέγραψε το πρώτο ανησυχητικό περιστατικό που είδε, περίπου δύο μήνες μετά τη μετακόμιση, όταν αντίκρισε τον 44χρονο να χτυπά τον Άγγελο στους αγκώνες και στα γόνατα με το ξύλο της κούνιας. «Τι κάνεις εκεί; Γιατί το χτυπάς;» τον ρώτησε, ζητώντας να μεταφέρουν το παιδί στο νοσοκομείο, όμως ο 44χρονος αρνήθηκε κατηγορηματικά λέγοντας: «Δεν πάμε πουθενά, μη βρούμε μπελά».
Σε ένα άλλο περιστατικό, η κατηγορούμενη ανέφερε ότι άκουσε έναν δυνατό θόρυβο από τον επάνω όροφο και όταν ανέβηκε είδε ένα συρτάρι πεταμένο και ρούχα σκορπισμένα. «Ο Άγγελος φορούσε μόνο μία κάλτσα. Μου είπε “μαμά, άουτς” και μου έδειξε το πόδι του, όπου είχε μια πληγή», κατέθεσε, συμπληρώνοντας ότι και τότε ο σύντροφός της αρνήθηκε να πάνε σε γιατρό.
Η ίδια επέμεινε ότι αυτές ήταν οι μοναδικές δύο φορές που είδε τον συγκατηγορούμενό της να βιαιοπραγεί κατά του παιδιού. Όταν η πρόεδρος τη ρώτησε αν η ίδια είχε χτυπήσει ποτέ το παιδί, απάντησε: «Όχι, ποτέ», ενώ σε ερώτηση για το πώς κρίνει τον εαυτό της ως μητέρα, δήλωσε: «Ήμουν καλή μαμά».
Η πρόεδρος επανήλθε με βάση τα ευρήματα της ιατροδικαστικής έκθεσης, ρωτώντας την πώς είναι δυνατόν να μην είδε τα 35 χτυπήματα που έφερε το παιδί και γιατί δεν το μετέφερε σε νοσοκομείο. Η 27χρονη απάντησε: «Πού να πάω; Δεν με πήγαινε, δεν ήξερα κανέναν, δεν είχα λεφτά».
Υποστήριξε ότι ζήτησε 100 ευρώ από τον πατέρα της για να μπορέσει να φύγει, αλλά εκείνος δεν τη βοήθησε, ενώ πρόσθεσε ότι ο 44χρονος της απαγόρευε να μιλάει με τη μητέρα της. “Με απειλούσε ότι αν μιλήσω με τη μητέρα μου θα μείνω στα σκουπίδια. Εγώ ποτέ δεν έχω απλώσει χέρι στο παιδί μου”, ανέφερε. Παρά την επιθυμία της να φύγει, δήλωσε ότι γύρω στα Χριστούγεννα ο σύντροφός της της έδωσε το δαχτυλίδι της μητέρας του. «αρραβωνιαζόμαστε» της είπε κρατώντας το παιδί αγκαλιά, γεγονός που την ενθουσίασε.
Αναφερόμενη στη μοιραία ημέρα της 25ης Ιανουαρίου 2025, η κατηγορούμενη ισχυρίστηκε ότι ο μικρός Άγγελος ήταν ελαφρώς μπουκωμένος αλλά είχε καλή διάθεση. Είχε επικοινωνήσει με τον παιδίατρο για οδηγίες, όμως όταν η πρόεδρος τη ρώτησε γιατί δεν ανέφερε τα τραύματα, η 27χρονη εξήγησε ότι ο 44χρονος βρισκόταν συνεχώς δίπλα της και φοβόταν.
Η πρόεδρος την κάλεσε να ομολογήσει αν έχασε ποτέ την υπομονή της επειδή το παιδί ήταν ζωηρό, με την Ελευθερία να αρνείται κατηγορηματικά κουνώντας το κεφάλι της και λέγοντας μόνο: «Τον λάτρευα τον Άγγελο».
Περιγράφοντας τις δραματικές στιγμές πριν το παιδί πέσει σε κώμα, ανέφερε ότι ο Άγγελος της είπε πως είχε βραχεί. «”Μαμά, κατουρήθηκα”, μου είπε. Ο Χριστόδουλος ήταν κάτω και φώναξε: “Τι έγινε; Να έρθω πάνω;”. Του είπα “όχι, κάτσε εκεί”». Αφού έπλυνε το παιδί και του άλλαξε ρούχα, κατέβηκαν κάτω και ο 44χρονος της ζήτησε να πάει να του πάρει καφέ.
Όταν επέστρεψε, τον άκουσε να φωνάζει «Άγγελε, Άγγελε». Τρέχοντας προς το μέρος τους, είδε το παιδί στον καναπέ με γυρισμένα μάτια, να φαίνεται μόνο το άσπρο. “Έπιασα το παιδί μου και είπε «μαμα, μαμά, μαμά»”, κατέθεσε.
Στη συνέχεια κάλεσε το ΕΚΑΒ, ζητώντας από τους διασώστες να παραλάβουν εκείνοι το παιδί καθώς η ίδια δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Όταν ρώτησε τον σύντροφό της τι συνέβη, εκείνος της είπε ότι ο μικρός ζαλίστηκε, έχασε την ισορροπία του και χτύπησε στο τραπεζάκι. Η πρόεδρος της επέδειξε φωτογραφίες με τα τραύματα του παιδιού, ρωτώντας την πώς προκλήθηκαν τα υπόλοιπα χτυπήματα, με την 27χρονη να επιμένει: «Δεν ξέρω».
Η κατηγορούμενη περιέγραψε επίσης συνθήκες απόλυτης οικονομικής εξαθλίωσης, λέγοντας ότι δεν είχε χρήματα ούτε για πάνες και αναγκαζόταν να ζητάει βερεσέ, με αποτέλεσμα το παιδί να μένει χωρίς πάνες και να βρέχεται συχνά. Η επιβίωσή τους βασιζόταν αποκλειστικά στα τρόφιμα που τους έφερνε ο πρώην πεθερός του 44χρονου ή σε όσα ζητούσε η ίδια από τη γειτονιά.
Μάλιστα, ισχυρίστηκε ότι ο συγκατηγορούμενός της της είχε πει στο παρελθόν: “Και μη φοβάσαι… Αν πάθει το παιδί σου κάτι, θα κάνουμε άλλο»!”.
Όταν η πρόεδρος την ρώτησε αν θα μπορούσε να είχε κάνει κάτι διαφορετικό για να σώσει το παιδί της, η 27χρονη λύγισε συναισθηματικά και ξέσπασε σε κλάματα για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της πολύωρης διαδικασίας: «Εννοείτε αν μπορούσα να τον έχω σώσει; Ναι, θα μπορούσα. Να τον είχα πάρει και να είχα φύγει. Και μετανιώνω τόσο που δεν το έκανα. Ζητάω χίλια συγγνώμη που δεν φύγαμε…». Με σπασμένη φωνή πρόσθεσε: «Ήμασταν αγαπημένοι με τον Άγγελο. Τον αγαπούσα…».
Ένας από τους ενόρκους απηύθυνε το ερώτημα πώς είναι δυνατόν ένα παιδί με 32 τραύματα να μην κλαίει και να μην το ακούει κανείς. Ολοκληρώνοντας την απολογία της, η 27χρονη δήλωσε συγκινημένη: «Νιώθω ότι ο Άγγελος είναι εδώ… Νιώθω ότι θα βγω έξω και θα τον δω ζωντανό. Δεν τον χτύπησα ποτέ μου».