Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Επιστήμες

Μηδενικές εκπομπές και μηδενικό πλήρωμα: Tο πρώτο ηλεκτρικό αυτόνομο φορτηγό πλοίο καθελκύστηκε στη Νορβηγία

Μηδενικές εκπομπές και, σύντομα, μηδενικό πλήρωμα: Tο πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτόνομο φορτηγό πλοίο στον κόσμο καθελκύστηκε στη Νορβηγία, ένα μικρό αλλά πολλά υποσχόμενο βήμα προς τη μείωση του κλιματικού αποτυπώματος της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Με την δυνατότητα να μεταφέρει έως και 120 εμπορευματοκιβώτια με λίπασμα από ένα εργοστάσιο στη νοτιοανατολική πόλη Porsgrunn στο λιμάνι Brevik, μια απόσταση περίπου 12 χλμ, το ηλεκτρικό πλοίο Yara Birkeland θα εξαλείψει την ανάγκη για περίπου 40.000 θαλάσσιες διαδρομές που τροφοδοτούνται από ρυπογόνο ντίζελ.

«Φυσικά, υπήρξαν δυσκολίες και πισωγυρίσματα», δήλωσε ο Svein Tore Holsether, διευθύνων σύμβουλος του νορβηγικού κολοσσού λιπασμάτων Yara .«Αλλά νοιώθω ιδιαίτερα ικανοποιημένος να  στέκομαι εδώ σήμερα βλέποντας τι καταφέραμε να φτιάξουμε 

Το πλοίο μήκους 80 μέτρων και βάρους 3.200 τόνων θα περάσει μια σειρά εργασιακών δοκιμών για δύο χρόνια κατά τη διάρκεια ώστε να τελειοποιηθεί το σύστημα πλοήγησης και να μπορεί να ελίσσεται μόνο του.

Η τιμονιέρα θα μπορούσε να εξαφανιστεί τελείως σε "τρία, τέσσερα ή πέντε χρόνια", είπε ο Holsether. Το σκάφος θα μπορεί να πραγματοποιήσει τα ταξίδια 7,5 ναυτικών μιλίων μόνο του με τη βοήθεια αισθητήρων.

«Πολλά από τα δυστυχήματα που συμβαίνουν στα πλοία οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος, λόγω κούρασης για παράδειγμα", δήλωσε ο διευθυντής του έργου Jostein Braaten.  

«Η αυτόνομη λειτουργία μπορεί να επιτρέψει ένα ασφαλές ταξίδι», είπε.

Μπορεί ωστόσο η απόσταση που θα πρέπει να διανύσει μόνο του το Yara Birkeland  να είναι μικρή, αλλά εχει ακόμη πολλά εμπόδια να αντιμετωπίσει. 

Θα πρέπει να ταξιδέψει μέσα σε ένα στενό φιόρδ και να πλεύσει κάτω από δύο γέφυρες, ενώ θα διαχειρίζεται τα ρεύματα και τη κίνηση από εμπορικά πλοία, σκάφη αναψυχής και καγιάκ, προτού ελλιμενιστεί σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια της Νορβηγίας.

 100 Teslas 

Στο Yara Birkeland, το παραδοσιακό μηχανοστάσιο έχει αντικατασταθεί από οκτώ διαμερίσματα μπαταριών, δίνοντας στο σκάφος χωρητικότητα 6,8 MWh -- που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές υδροηλεκτρικής ενέργειας.

«Αυτό είναι το ισοδύναμο με 100 Teslas», λέει ο Braaten.

Ο ναυτιλιακός τομέας, ο οποίος ευθύνεται σχεδόν για το 3% των ανθρωπογενών εκπομπών ρύπανσης, στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές του κατά 40% έως το 2030 και 50% έως το 2050.

Ωστόσο οι ειδικοί δεν περιμένουν τα ηλεκτρικά πλοία να λύσουν το πρόβλημα των ρύπων σύντομα.

Από μόνη της, η συμβολή του Yara Birkeland στις παγκόσμιες προσπάθειες για το κλίμα θα είναι απλώς μια σταγόνα στον ωκεανό

Πάντως,θεωρείται πως  η ηλεκτρική ενέργεια ύκολα μπορεί να χρησιμοποιηθεί  σε οχηματαγωγά πλοία που κάνουν σύντομες και σταθερές διαδρομές, πιθανώς και σε μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων σε ποτάμια

Tags
Back to top button