Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Travel

Μετρό Θεσσαλονίκης: Μπαίνει σε λειτουργία τον Απρίλιο του 2023

Το μετρό της Θεσσαλονίκης το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει πλέον ακόμα και τη φάση του ανέκδοτου φαίνεται πως ανοίγει για τους επιβάτες το 2023.

Οδικό χάρτη με προτεραιότητες και χρονοδιαγράμματα για το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα φέρει στην ΠΕΔ-ΚΜ, μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2020, ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.

Όπως είπε ο ίδιος στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ένωσης, στο πλαίσιο αναλυτικής ενημέρωσης για το έργο, όπου αποφασίστηκε, Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ) και Αττικό Μετρό να καταβάλλουν προσπάθειες ώστε να προχωρήσει η ωρίμανση των μελετών για τις επεκτάσεις του Μετρό.

Νωρίτερα ο κ. Ταχιάος είχε επισημάνει, μεταξύ άλλων, ότι η πρόοδος του έργου οδηγεί αναγκαστικά στην ολοκλήρωσή του τον Απρίλιο του 2023, ενώ τότε θα ολοκληρωθεί και ο σταθμός της Βενιζέλου. Η επέκταση στην Καλαμαριά θα παραδοθεί λίγο αργότερα καθώς, όπως είπε ο κ. Ταχιάος, «η επέκταση πρέπει να έρθει και να κολλήσει πάνω στα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα της βασικής γραμμής, άρα εκ των πραγμάτων η σύμβαση της Καλαμαριάς θα κλείσει 6 με 8 μήνες μετά τη σύμβαση της βασικής γραμμής».

Σχετικά με την επέκταση του Μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, ζήτημα για το οποίο ρωτήθηκε από τον πρόεδρο της ΠΕΔ-ΚΜ Ιγνάτιο Καϊτεζίδη, ανέφερε ότι αυτή «δεν είναι ορατή στο άμεσο μέλλον γιατί δεν υπάρχει καμία δεσμευμένη πίστωση, ούτε μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας».

Εξήγησε, μάλιστα, ότι για οποιοδήποτε έργο με δανεισμό από τράπεζα ή ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρειάζεται μελέτη σκοπιμότητας, ώστε το έργο να είναι βιώσιμο και αυτή η μελέτη απαιτεί κυκλοφοριακά στοιχεία που δεν υπάρχουν. Πάντως γνωστοποίησε ότι «υπάρχει στον αέρα και είναι πιθανόν να τεθεί τις επόμενες μέρες μια συμφωνία -πλαίσιο που αφορά περισσότερες από μια συμβάσεις και έχει να κάνει με τις πρόδρομες εργασίες» για το θέμα αυτό.

«Κυκλοφοριακή μελέτη θα ξαναγίνει. Πρόκειται να ανατεθεί στο αμέσως προσεχές διάστημα και εφόσον δεν έχει εμπλοκές άλλου είδους θα ξεκινήσει η έρευνα την άνοιξη του 2020. Αποτέλεσμα θα έχει μετά από 22 μήνες.

Αυτή είναι η μελέτη πάνω στην οποία θα στηριχτεί το σύνολο των παρεμβάσεων για τις συγκοινωνίες και θα μας δώσει το πώς πρέπει να αναπτυχθούν και οι σταθμοί του Μετρό στις επεκτάσεις. Άλλου είδους μελέτη δεν υπάρχει» πρόσθεσε.

Αναφορικά με τις επεκτάσεις στην Καλαμαριά ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό σημείωσε ότι τα έργα πολιτικού μηχανικού προχώρησαν πάρα πολύ, δεν δημοπρατήθηκαν τα ηλεκτρομηχανολογικά έργα, τώρα βγήκαν δύο δημοπρασίες και παραλαμβάνεται η σιδηροδρομική υποδομή ενώ μένει να δημοπρατηθούν άλλες 7 εργολαβίες για να προχωρήσουν τα ηλεκτρομηχανολογικά έργα.

Ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι έχει γίνει ήδη μια συνάντηση με τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου πολιτισμού την προηγούμενη Παρασκευή και θα ακολουθήσει άλλη μία μεθαύριο ενώ το αίτημα της Αττικό Μετρό είναι να ανακληθεί από το υπουργείο η προηγούμενη απόφαση του 2017, ως μη υλοποιήσιμη και με πάρα πολλά στοιχεία αμφιβολίας.

Παράλληλα θα ζητηθεί η έγκριση μιας μελέτης η οποία έχει ως βάση της την προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων και την επανατοποθέτησή τους μετά την κατασκευή του σταθμού πριν την παράδοση σε λειτουργία.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για το θέμα του σταθμού της Βενιζέλου δεν ήταν ορθόδοξες, υπογράμμισε ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για κατάργηση του σταθμού της Βενιζέλου και τόνισε ότι αν δεν παραδοθεί στο σύνολό του το έργο, «οφείλουμε να επιστρέψουμε το σύνολο των επιχορηγήσεων που έχουν δοθεί και είναι 700 εκ. ευρώ όταν στη βασική γραμμή πληρώθηκαν 1 δισ. 260 εκ. ευρώ και ένα πολύ σημαντικό επίσης ποσό για την Καλαμαριά».

Χαρακτήρισε το Μετρό ως το μόνο έργο στην Ευρώπη που «πατάει» σε 3 κοινοτικά πλαίσια στήριξης και κατέστησε σαφές ότι πρέπει να είναι σε εμπορική λειτουργία το 2023.

Επίσης σημείωσε ότι μέσα σε 10 μέρες το πολύ θα έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία η οδός Βενιζέλου και οι διαβάσεις των πεζών, οι οποίες δεν πρόκειται να ξανακλείσουν και ανέφερε ότι έχουν γίνει υποδείξεις στον ανάδοχο του Μετρό να μπει σε πλήρη ανάπτυξη των εργοταξίων.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης κούρασε τους πολίτες

Από την πλευρά του, ο κ. Καϊτεζίδης, τόνισε ότι είναι έκδηλη η αγωνία της ΠΕΔ-ΚΜ για το έργο, δήλωσε ότι η πόλη ουσιαστικά δεν έχει συγκοινωνία ενώ το Μετρό κούρασε την πόλη χωρίς ακόμη να δώσει λύσεις. Υπογράμμισε την ανάγκη να γίνουν επεκτάσεις προς τα δυτικά και προς το αεροδρόμιο ενώ εξέφρασε τη στήριξη της ΠΕΔ-ΚΜ στις πρωτοβουλίες του υπουργείου και του Δήμου Θεσσαλονίκης να προχωρήσει η στάση της Βενιζέλου να έχουμε και Μετρό και αρχαία.

Με αφορμή την αποψινή του συνάντησή του με εκπροσώπους του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος σχετικά με το παιδιατρικό νοσοκομείο στο Φίλυρο επισήμανε ότι οι άνθρωποι του ιδρύματος είναι απόλυτα συνεπείς στις εξαγγελίες, είχαν υποσχεθεί ότι ανά εξάμηνο θα επικαιροποιούνται και εκτίμησε ότι "η πόλη θα υποδεχτεί στο τέλος του 2023 ένα έργο στολίδι κατάκτηση για την πόλη μας που θα γράψει ιστορία για την περιοχή μας".

Κατά τη συζήτηση που έγινε, το μέλος του Δ.Σ. της ΠΕΔ-ΚΜ Ρία Καλφακάκου σημείωσε ότι το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκίνησε με λάθος τρόπο, είπε ότι υπήρξε ένα πολύ μικρό ποσό προβλεπόμενο για τη διαχείριση των αρχαίων σε μια πόλη με τεράστια ιστορία ενώ χαρακτήρισε τα ηλεκτρομηχανολογικά ως το ευκολότερο κομμάτι του έργου.

Tags
Back to top button