Όπως αναφέρει το , Στα Ναυπηγεία Ελευσίνας οι επενδύσεις έχουν ξεπεράσει τα 45 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν ξεπεράσει τα 75 πλοία που έχουν εισέλθει για επισκευές. Μάλιστα αύριο μπαίνει το 76ο πλοίο. Είναι τόσος ο φόρτος εργασίας που η δεξαμενή Στρ. Ανδρεάδης δουλεύει από τον Ιούλιο, ενώ στη δεξαμενή Στ. Νιάρχος (Aframax) ο στόχος είναι 17 με 20 Μαρτίου να γίνει ο πρώτος δεξαμενισμός πλοίου.
Όπως τόνισε ο Πάνος Ξενοκώστας, με την έναρξη της Aframax «πιστεύουμε ότι θα ξεπερνάμε τα 120 πλοία στην Ελευσίνα και μαζί με τα 100 του Νεωρίου θα πάμε στα 220, ενώ με τις επόμενες προσθήκες θα φτάσουμε στα 300 που είναι ο στόχος το χρόνο.Μιλάμε για άλλη μια δεξαμενή που αλλάζει τελείως τη θέση της Ελλάδας στον χάρτη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας της περιοχής», τόνισε.
Τα...«γαρύφαλλα» που θα εκτοξεύουν οι Τούρκοι κατά των φρεγατών μας
Μάλιστα όπως σημείωσε χαρακτηριστικά όλη αυτή η δουλειά και οι επενδύσεις εκατομμυρίων που έχουν γίνει μέχρι στιγμής έχουν προχωρήσει χωρίς να έχει πάρει η ONEX τυπικά το Ναυπηγείο Ελευσίνας.
«Είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι το ναυπηγείο εγώ δεν το έχω πάρει, το σχέδιο εξυγίανσης με διάφορα γραφειοκρατικά τερτίπια έχει καθυστερήσει. Το Πολεμικό Ναυτικό από 1/1/2024 βγήκε από τη συμφωνία του 2016 για τους δικούς του λόγους. Αναλάβαμε και αυτά τα χρέη παρόλο που δεν ήταν δική μας υποχρέωση, πριν δύο εβδομάδες άρχισαν να πληρώνονται και οι συνταξιούχοι τις αποζημιώσεις. Από τον άλλο μήνα θα πληρωθούν και οι εργαζόμενοι τις αποζημιώσεις. Δηλαδή μιλάμε για πάρα πολλά εκατομμύρια σε ένα ναυπηγείο που εγώ δεν έχω ιδιοκτησία. Αυτό είναι προσωπική μου επιλογή. Αυτό είναι για να δούμε τι σημαίνει μια επιχείρηση ένας όμιλος να πιστεύει τη δουλειά που κάνει για να βάζει δεύτερη φορά χρήματα σε μια επιχείρηση όπου δεν έχει ιδιοκτησία», επισήμανε ο πρόεδρος και CEO της ONEX.
Όσον αφορά τη συμφωνία με την Attica Group αυτή πάει πάρα πολύ καλά και μέχρι τα τέλη Μαΐου θα έχει υπογραφεί η σύμβαση που θα είναι η πρώτη μετά από 17 χρόνια στην Ελλάδα για την κατασκευή νέου πλοίου για την ακτοπλοΐα. Πρόκειται για ένα πλοίο 100 μέτρων, ενώ παράλληλα θα πέσουν υπογραφές και για κατασκευή ρυμουλκών.
Όπως σχολίασε χαρακτηριστικά ο Π. Ξενοκώστας, «το κομμάτι αυτό πάει γρηγορότερα από τον προγραμματισμό μας». Παράλληλα έχουν ξεκινήσει και τις μετασκευές πλοίων, κάτι που είχε χρόνια να γίνει σε ελληνικό ναυπηγείο.
Προσφορά της ONEX για την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ
Ο πρόεδρος και CEO του ομίλου αναφέρθηκε και στο αμυντικό κομμάτι των Ναυπηγείων Ελευσίνας, καθώς όπως είπε η συμφωνία με την ιταλική Fincantieri είναι ενεργή παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα των κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού έχει «παγώσει».
Όπως τόνισε, η ΟΝΕΧ έχει καταθέσει μία πολύ ανταγωνιστική προσφορά στη γερμανική εταιρεία TKMS για την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ, ένα πρόγραμμα που έχει καθυστερήσει επίσης απελπιστικά, ενώ οι ανάγκες αναβάθμισης των πλοίων είναι πιεστικές. «Εμείς και ο Σκαραμαγκάς έχουμε την επάρκεια να το κάνουμε αυτό. Εμείς θα είμαστε πολύ χαρούμενοι ακόμα και αν δεν το πάρουμε εμείς να το πάρουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Η σχέση με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι άριστη, συμπληρωματική», τόνισε ο Π. Ξενοκώστας.
Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας όμως δεν σταματούν εκεί καθώς βάζουν «πλώρη» για το πρόγραμμα των φρεγατών Constellation, καθώς λόγω της συνεργασίας με τη Fincantieri, που κατασκευάζει τις αντίστοιχες φρεγάτες του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού στις ΗΠΑ, μπορούν πολύ πιο εύκολα να ενταχθούν σε αυτό.
Όπως ανέφερε ο Π. Ξενοκώστας «έχουν γίνει κάποιες συζητήσεις με το αμερικανικό κράτος για να μπορούμε να τοποθετηθούμε στο πρόγραμμα των Constellation. Είμαστε κατάλληλοι για ένα τέτοιο πρόγραμμα και μας ενδιαφέρει».
Ανεμογεννήτριες και πράσινα ναυπηγεία
Το κομμάτι που πάει λίγο πιο αργά στα Ναυπηγεία Ελευσίνας είναι το ενεργειακό, με την κατασκευή πλωτών ανεμογεννητριών, καθώς ετοιμάζονται οι υποδομές για να μπει η ONEX την κατάλληλη χρονική στιγμή για να κάνει κατασκευή καθετοποιημένα.
Όσον αφορά τα Ναυπηγεία Νεωρίου έχουν μπει ήδη στη νέα πενταετία, καθώς θα αλλάξουν μηχανήματα, θα αφήσουν πίσω την άμμο και θα μπουν ρομποτικά, με σκοπό να περάσει το ναυπηγείο στην επόμενη μέρα.
Το ίδιο συμβαίνει και στην Ελευσίνα, αφού ο στόχος της ONEX είναι στα επόμενα πέντε με εφτά χρόνια να έχουν ένα αποτύπωμα το οποίο θα είναι πράσινο και εφόσον το επιτρέψουν η νομοθεσία και οι αρμόδιες υπηρεσίες μέσω φωτοβολταϊκών στις στέγες θα παράγουν το μεγαλύτερο κομμάτι του ρεύματος το οποίο θα χρησιμοποιούν.