Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Μετά από τρεις αιώνες η «Νυχτερινή Περίπολος» του Ρέμπραντ ξανά ολόκληρη

Είναι ένας από τους πιο εντυπωσιακούς και επιβλητικούς πίνακες του Ρέμπραντ φαν Ράιν, όμως πολλοί αγνοούν ότι το υπέροχο καλλιτεχνικό δημιούργημα που εκτίθεται στο Ρέικσμουζεουμ του Άμστερνταμ με τίτλο «Νυχτερινή περίπολος» έπεσε πριν από τρεις αιώνες «θύμα» ακρωτηριασμού.

Το 1715, μεγάλες λωρίδες περικόπηκαν και στις τέσσερις πλευρές από τον γιγαντιαίο καμβά του έργου που ο μεγάλος Ολλανδός ζωγράφος το 1642. Η πράξη αυτή, την οποία σήμερα θα χαρακτήριζαν κάποιοι καλλιτεχνικό βανδαλισμό, είχε ως στόχο να χωρέσει ο πελώριος πίνακας σε έναν τοίχο του τότε Δημαρχείου του Άμστερνταμ. Οι λωρίδες που αφαιρέθηκαν πετάχθηκαν και χάθηκαν για πάντα.

Σήμερα όμως, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, το μουσείο Ρέικσμουζεουμ κατάφερε να αναδημιουργήσει τα περικομμένα τμήματα του πίνακα, που αποτελεί ένα από τα σπουδαιότερα εκθέματά του, και να αποκαταστήσει το έργο στη μορφή που είχε στο μυαλό του ο Ρέμπραντ.

Σύμφωνα με την Daily Mail, το μουσείο ήξερε ότι το αυθεντικός πίνακας ήταν μεγαλύτερος, χάρη σε ένα μικρότερο αντίγραφο της ίδιας περιόδου με τη δημιουργία του πρωτότυπου, που αποδίδεται στον Γκέριτ Λάντενς. Βασιζόμενη σε αυτό το αντίγραφο, μια επιστημονική ομάδα χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για να αναπλάσει τα τμήματα που λείπουν. Τα τμήματα αυτά στη συνέχεια εκτυπώθηκαν και τοποθετήθηκαν περιμετρικά του εκπληκτικού πίνακα στην αίθουσα του μουσείου που φέρει το όνομά του.

 

Στα αριστερά, έχουν προστεθεί οι φιγούρες δύο ανδρών και ενός αγοριού, στο σημείο από το οποίο είχε αφαιρεθεί μια λωρίδα πάχους 60 εκατοστών. «Αποκαταστάθηκαν» όμως και τα μικρότερα τμήματα που αφαιρέθηκαν από τη δεξιά πλευρά και το επάνω και κάτω μέρος.

«Τώρα μπορεί να αναπνεύσει» δήλωσε για το σημαντικό έργο ο διευθυντής του Ρέικσμουζεουμ Τάκο Ντίμπιτς, στα αποκαλυπτήρια του πρότζεκτ την περασμένη εβδομάδα. «Είναι πολύ συναρπαστικό», σημείωσε ο ίδιος.

Η ομάδα που εργάστηκε στο εν λόγω πρότζεκτ χρησιμοποίησε ειδικούς εκτυπωτές, ακτίνες Χ και ψηφιακή φωτογραφία, σε συνδυασμό με δεδομένα που αντλήθηκαν από το αντίγραφο του Λάντενς, για να αναδημιουργήσει τα χαμένα κομμάτια. Ένας υπολογιστής συνέκρινε το αυθεντικό έργο με το αντίγραφο, και κατόπιν προσάρμοσε τα δεδομένα στο στιλ του Ρέμπραντ.

Ο πίνακας θα εκτίθεται με τα πρόσθετα τμήματα για τους επόμενους μήνες στο μουσείο, ωστόσο και φιλότεχνοι που βρίσκονται μακριά μπορούν να θαυμάσουν τον πίνακα μαζί με πρόσθετο υλικό για το πρότζεκτ στο site του Ρέικσμουζέουμ.

Ο πίνακας «Νυχτερινή Περίπολος» (πλήρης τίτλος «Ο λόχος της πολιτοφυλακής υπό τη διοίκηση του λοχαγού Φρανς Μπάννινκ Κοκ») είναι ένας από τους πλέον γνωστούς πίνακες της χρυσής ολλανδικής εποχής στη ζωγραφική. Στο παρελθόν έχει πέσει αρκετές φορές «θύμα» βανδαλισμού. Το 1911, ένας άνδρας έσκισε τον καμβά του έργου με μαχαίρι. Το 1975, ένας άνεργος δάσκαλος «επιτέθηκε» στον πίνακα με μαχαίρι ψωμιού και κατάφερε να κάνει μερικά μεγάλα κοψίματα σε σχήμα ζιγκ-ζαγκ. Ο πίνακας αποκαταστάθηκε με επιτυχία μετά από τέσσερα χρόνια, αλλά από κοντά είναι ορατά ορισμένα ίχνη της επίθεσης. Στις 6 Απριλίου 1990 ένας άνδρας που είχε αποδράσει από ψυχιατρείο ψέκασε με οξύ τον πίνακα. Ευτυχώς, η γρήγορη παρέμβαση των φρουρών που ψέκασαν τον πίνακα με νερό περιόρισε τη ζημιά από το οξύ, που πρόλαβε να διαπεράσει μόνο το λούστρο του πίνακα και έτσι το έργο αποκαταστάθηκε πλήρως.

Tags
Back to top button