Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Travel

Μέσα στο πρώτο δίμηνο του έτους προβλέπεται η ηλεκτροκίνηση στο Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Μέσα στο πρώτο δίμηνο του έτους προβλέπεται να ξεκινήσει η πλήρης ηλεκτροδότηση στην γραμμή «Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη», κατεβάζοντας την αυλαία σε ένα από τα από σπουδαιότερα έργα σιδηροδρομικής υποδομής που χρειάστηκαν όμως 30 ολόκληρα χρόνια μεγάλων περιπετειών για να ολοκληρωθούν.

Πρόκειται για την παράδοση του τελευταίου τμήματος μήκους 54 χλμ της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Τιθορέα– Λιανοκλάδι – Δομοκός συνολικού κόστους 374 εκατομμυρίων ευρώ. Στις αρχές του έτους είχε παραδοθεί από την ΕΡΓΟΣΕ, το πρώτο κομμάτι, το οποίο περιελάμβανε το Τιθορέα-Λιανοκλάδι, όταν η συνολική παράδοση της εργολαβίας ήταν προγραμματισμένη για το 2004!

Η ηλέκτριση ωστόσο του σιδηροδρόμου δεν θα σημάνει για τους επιβάτες και την αυτόματη μετάβαση σε νέες γρηγορότερες ταχύτητες που θα κάνουν πιο δελεαστικό το δρομολόγιο από και προς την Θεσσαλονίκη. Ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου θα διαρκέσει μήνες καθώς θα χρειαστεί να ολοκληρωθούν τα συστήματα τηλεδιοίκησης και ETCS που θα επιτρέψουν την ανάπτυξη ταχυτήτων έως  200 χλμ την ώρα και εκτός από ταχύτητες θα δώσουν και μεγαλύτερη ασφάλεια.

Με την ολοκλήρωση των έργων, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί να ξεκινήσει δρομολόγια αλλά σίγουρα χωρίς τα υπερσύγχρονα βαγόνια Pendolino της της Ferrovie dello Stato Italiano και με ταχύτητες κυρίως 160 χλμ την ώρα.

Έστω όμως και με τους αργούς ρυθμούς ο σιδηρόδρομος δείχνει έτοιμος να γυρίσει σελίδα. Με την παράδοση των έργων θα ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια τρένων που δεν θα χρειάζεται η αλλαγή μηχανής, πρώτα με συρμπύς ντήζελ και κατόπιν με ηλεκτρικούς. Η διάρκεια του ταξιδιού θα παραμείνει σε εξίσου απαγορευτικά επίπεδα,  από 4 έως 4,5 ώρες.

Σύμφωνα με πληροφορίες η σιδηροδρομική γραμμή του ΠΑΘΕ θα παραδοθεί τμηματικά καθώς τον επόμενο μήνα ο σχεδιασμός προβλέπει να δοθεί η μία γραμμή και το Φεβρουάριο, η δεύτερη. Kαι αυτή όμως την φορά με καθυστέρηση καθώς τα έργα ήταν αρχικά προγραμματισμένα να παραδοθούν τέλη Οκτωβρίου.

Το σήμα για το τέλος στο μεγάλο σήριαλ του σιδηροδρόμου έδωσε η ΕΡΓΟΣΕ την περασμένη εβδομάδα, όταν πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο στο τμήμα Λιανοκλάδι-Αγγείες-Δομοκός  διασχίζοντας την δεύτερη μεγαλύτερη σήραγγα της χώρας, στο όρος Όθρυς  μήκους 6,4χλμ.

Παράλληλα προς ολοκλήρωση βαίνει και η μεγαλύτερη μεταλλική γέφυρα των Βαλκανίων, στην Εκκάρα Φθιώτιδας καθώς στρώθηκε η πρώτη γραμμή, απομένει η δεύτερη και η τοποθέτηση της ηλεκτροκίνησης, ένα έργο που αντιμετώπισε πολλές τεχνικές δυσκολίες.

Tags
Back to top button