Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Μενδώνη για βρετανικό μουσείο: Προσβλητικές έως επικίνδυνες οι εικόνες των Γλυπτών του Παρθενώνα

Τοποθέτηση της υπουργού Πολιτισμού για το θέμα που προβλήθηκε σε διεθνές μέσο σχετικά με την κακομεταχείριση των αρχαιοελληνικών θησαυρών στο Βρετανικό Μουσείο

«Δεν είναι η πρώτη φορά που δημοσιεύονται φωτογραφίες, οι οποίες αποκαλύπτουν ότι οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, όχι μόνο δεν είναι οι ενδεδειγμένες, αλλά είναι από προσβλητικές έως επικίνδυνες».

Αυτό δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, απαντώντας σε ερώτηση που υπέβαλε το Art Newspaper Greece για δημοσίευμα της βρετανικής έκδοσής του, το οποίο αφορούσε την κατάσταση της αίθουσας όπου βρίσκονται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, στο Βρετανικό Μουσείο.

Μενδώνη για Τατόι: Τεράστια η οικολογική ζημιά από την πυρκαγιά

Όπως ενημερώνει σχετική ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, η κ. Μενδώνη υπογράμμισε, επίσης, ότι «τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν είχαν δημοσιευθεί αντίστοιχες φωτογραφίες, είχαμε τονίσει ότι οι εικόνες αυτές ενισχύουν απόλυτα το δίκαιο, διαρκές και αδιαπραγμάτευτο αίτημα της Ελλάδας για την επανένωση των Γλυπτών».

«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα, του κορυφαίου μνημείου του Δυτικού Πολιτισμού, πρέπει να επιστρέψουν στη γενέθλια γη, να πάψουν να είναι αποκομμένα από το μνημείο, στο οποίο ανήκουν και από το οποίο αποσπάστηκαν βίαια, και να εκτεθούν ξανά στο αττικό φως», κατέληξε η υπουργός Πολιτισμού.

Σφοδρές βροχοπτώσεις, που έπληξαν στα τέλη του Ιουλίου το Λονδίνο, είχαν ως αποτέλεσμα την εισροή υδάτων στις ελληνικές γκαλερί που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείου και αυτός ήταν και ο λόγος που καθυστέρησε η επαναλειτουργία τους. Ανάμεσα τους, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Art Newspaper, και η έκθεση των γλυπτών του Παρθενώνα. 

Εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου επιβεβαίωσε στην The Art Newspaper ότι «υπήρχε κάποια είσοδος νερού σε μία από τις γκαλερί» από τις βροχές της 25ης Ιουλίου, προσθέτοντας ότι δεν μπορούσε να προσδιορίσει σε ποια γκαλερί έχει γίνει η εισροή. Επιπλέον, δεν μπορούσε να ξεκαθαρίσει πότε θα ανοίξουν ξανά οι εκθέσεις για το κοινό.

Σημειώνεται ότι η έκθεση των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο επρόκειτο να ανοίξουν για το κοινό στο τέλος Ιουλίου. Είχε προηγηθεί επτάμηνο κλείσιμο λόγω του lockdown και εργασιών συντήρησης. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη, λόγω των βροχοπτώσεων της 25ης Ιουλίου.

Πολλές φορές στο παρελθόν έχει επισημανθεί η κακή κατάσταση των χώρων στο Βρετανικό Μουσείο, όπου φιλοξενούνται οι ελληνικοί θησαυροί. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 ελληνικά κανάλια μετέδωσαν εικόνες από νερό που στάζει στη γκαλερί όπου στεγάζονται γλυπτά, τα οποία αφαιρέθηκαν από τον Παρθενώνα από τον Λόρδο Έλγιν στις αρχές του 19ου αιώνα.

Σε φωτογραφία του The Art Newspaper από τον χώρο που φυλάσσονται τα ελληνικά εκθέματα διακρίνεται ένας ανεμιστήρας, για να αντιμετωπιστεί, προφανώς, πρόβλημα υγρασίας. Σε άλλη φωτογραφία μπορείτε να δείτε ότι έχει τοποθετηθεί στο πάτωμα ένας κουβάς… για να μαζεύονται τα νερά από την οροφή. Σε απάντηση, το μουσείο είχε πει ότι «κανένα από τα γλυπτά δεν έχει υποστεί ζημιά και το ζήτημα έχει αντιμετωπιστεί».

 

Tags
Back to top button