Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Me 163 Komet: Το ναζιστικό μαχητικό αεροσκάφος που «έκαιγε» τους πιλότους του - Γιατί το αγαπούσε ο Χίτλερ

Το Me 163 Komet ήταν ένα αεροσκάφος της ναζιστικής Γερμανίας που έμεινε στην ιστορία, πάμε να δούμε γιατί.

Το Αεροσκάφος που Έκαιγε τους Πιλότους του

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το Me 163 Komet πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση την 1η Σεπτεμβρίου του 1941, ωστόσο έγινε επιχειρησιακό τρία χρόνια αργότερα, το έτος 1944 κατά την τελική φάση του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Ο «Κομήτης» ήταν ένα από τα όπλα-θαύματα του Χίτλερ και έμεινε στην ιστορία ως το πρώτο πυραυλοκίνητο μαχητικό αεροσκάφος. Επίσημα ανέπτυξε μέγιστη ταχύτητα 0,81 μαχ (1.000 χλμ/ώρα), ωστόσο ανεπίσημα τον Ιούλιο του 1944 ένας Γερμανός πιλότος δοκιμών έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ φτάνοντας ταχύτητα 0,91 μαχ (1.130 χλμ/ώρα).

Εκτός από ταχύτητα, το Me 163 έφερε και τρομερό οπλισμό. Κάθε ένα αεροσκάφος ήταν εξοπλισμένο με δύο πυροβόλα όπλα τύπου Rheinmetall-Borsig MK 108 των 30 χιλιοστών, τα οποία επιδείκνυαν ταχυβολία 650 βλημάτων ανά λεπτό.

Κατά την διάρκεια του πολέμου το Komet κατέρριψε 16 συμμαχικά μαχητικά αεροσκάφη σε αερομαχίες. Μάλιστα τον Αύγουστο του 1944 τα γερμανικά Komet κατάφεραν να καταρρίψουν τρία συμμαχικά P-51 Mustang μέσα σε μία μόνο μάχη. Από την άλλη, οι σύμμαχοι κατάφεραν να καταρρίψουν συνολικά μεταξύ έξι και εννιά Me 163.

Ένας άλλος λόγος που το Komet έμεινε στην ιστορία ήταν η «τάση» του να σκοτώνει τους ίδιους του τους πιλότους. Κατά την διάρκεια της επιχειρησιακής του λειτουργίας έχασαν τις ζωές τους τουλάχιστον εννιά πιλότοι αυτού του αεροσκάφους.

Αν και οι πιλότοι χάθηκαν κατά την διάρκεια διαφόρων επεισοδίων, φαίνεται πως η κύρια αιτία του θανάτου τους ήταν το εντυπωσιακά εύφλεκτο καύσιμο που τροφοδοτούσε τον πυραυλοκινητήρα του μαχητικού. Επρόκειτο για ένα πολύ ασταθές μείγμα T-Stoff και C-Stoff, όπως τα αποκαλούσαν τότε οι Γερμανοί. Το αποτέλεσμα της ανάμειξης αυτών των δύο στοιχείων δεν ήταν μόνο εύφλεκτο, αλλά και πολύ τοξικό και καυστικό.

Εύστοχο παράδειγμα είναι ο θάνατος του Γερμανού πιλότου Τζόσεφ Πος, ο οποίος λούστηκε με το καύσιμο του αεροσκάφους του μετά από συντριβή κατά την διάρκεια δοκιμής του μαχητικού Komet το 1943. Το θέαμα ήταν αποκρουστικό, ανακαλούν όσοι αντίκρισαν ότι είχε απομείνει από το σώμα του Πος.

 

Tags
Back to top button