Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Μαρία Κάλλας:Τα «βασανιστήρια» από τον Ωνάση, ναρκωτικά, ξύλο, μητέρα πόρνη και ζωή βασανισμένη

Στη σκηνή η Μαρία Κάλλας υπήρξε μια επιβλητική ντίβα, που έμοιαζε ευλογημένη από τον Θεό στους τομείς της ομορφιάς, της γοητείας και του ταλέντου. Ωστόσο στην προσωπική της ζωή η εικόνα ήταν εκ διαμέτρου αντίθετη, αφού τη συνόδευε πάντα η «κατάρα» της προδοσίας και της εκμετάλλευσης από τους ανθρώπους στους οποίους στρεφόταν για να βρει αγάπη. Τα παραπάνω ισχυρίζεται στο νέο της βιβλίο με τίτλο «Cast A Diva: The Hidden Life Of Maria Callas» η βιογράφος Λίντσι Σπενς, εστιάζοντας στην «κακοποιητική» σχέση της διάσημης Ελληνίδας σοπράνο με τον δισεκατομμυριούχο Αριστοτέλη Ωνάση, στον προβληματικό γάμο της με τον Μενεγκίνι και στη σχέση της με τη μητέρα της που είχε προκαλέσει μεγάλο πόνο στην καλλιτέχνιδα.

Όπως επισημαίνει η Daily Mail σε εκτενές δημοσίευμα για τις αποκαλύψεις της Σπενς, η λαμπερή αλλά βασανισμένη Κάλλας υπήρξε το αντικείμενο δεκάδων βιογραφιών μέχρι σήμερα. Αυτό όμως που διαφοροποιεί το «Cast A Diva» είναι ότι η συγγραφέας απέκτησε πρόσβαση σε κούτες με προσωπικές επιστολές της κορυφαίας υψιφώνου, που μέχρι πρόσφατα «μάζευαν σκόνη» σε ένα αρχείο στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ.

Στην αλληλογραφία της με τον σύζυγο και ατζέντη της, Τζιοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι, «εμφανίζεται πλήρως υποταγμένη και υπάκουη. Έτσι άρχισαν να συνειδητοποιώ το είδος της γυναίκας που ήταν... Ήταν ένα υποτακτικό άτομο και αυτή η εικόνα έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την ντίβα Κάλλας. Όταν έχεις αυτήν την προσωπικότητα, ελκύεις κακοποιητικούς ανθρώπους», λέει η Σπενς στη βρετανική εφημερίδα. Όπως υποστηρίζει η ίδια, οι κακοποιητικοί άνθρωποι στη ζωή της Κάλας περιλάμβαναν τον Μενεγκίνι, τον Ωνάση αλλά και τους ίδιους της τους γονείς.


Τα βασανιστήρια στα χέρια του Ωνάση

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο βιβλίο στην κακομεταχείριση που υπέστη στα χέρια του εραστή της, Αριστοτέλη Ωνάση, προτού εκείνος τελικά την παρατήσει για την Τζάκι Κένεντι, με την οποία παντρεύτηκαν το 1968. Σύμφωνα με τη συγγραφέα, η σοπράνο υπέστη συναισθηματικά και σωματικά «βασανιστήρια» κατά τη διάρκεια του θυελλώδους δεσμού.

Όπως αναφέρει η Daily Mail, από τα ημερολόγια ενός κοντινού φιλικού προσώπου της Κάλλας, η Σπενς ανακάλυψε ότι ο Ωνάσης προσέφερε επίμονα στην τραγουδίστρια το ισχυρό υπνωτικό-ηρεμιστικό Μεθακαλόνη, επίσης γνωστό ως Mandrax, στο οποίο εκείνη σταδιακά εθίστηκε μαζί με το Nembutal, ένα βαρβιτουρικό που χρησιμοποιείται στην προ-αναισθησία. «Εκείνη το έπαιρνε με τη θέλησή της, όμως με την Κάλλας ουσιαστικά σε καταστολή o Ωνάσης - τα "εξαχρειωμένα" σεξουαλικά αιτήματα του οποίου είχαν σοκάρει ακόμα και τη διαβόητη Μαντάμ Κλοντ, ιδιοκτήτρια οίκου ανοχής στο Παρίσι - μπορούσε να κακοποιεί σεξουαλικά την τραγουδίστρια με τρόπους που την εξευτέλιζαν, και τους οποίους δεν θα αποδεχόταν εάν είχε πλήρως τις αισθήσεις της, σύμφωνα με τη βιογράφο της», προσθέτει το δημοσίευμα.

Η Σπενς εξηγεί ότι εκείνο το διάστημα η σοπράνο αντιμετώπιζε ήδη ψυχολογικά προβλήματα, εξαιτίας των πιέσεων που αφορούσαν την καριέρα της αλλά και το γεγονός ότι μεγάλωνε. Η πίεση αυξήθηκε όταν ανακάλυψε ότι ο πλούσιος εραστής της επισκεπτόταν συχνά τα κορίτσια της Μαντάμ Κλοντ, και ότι είχε διακοσμήσει την κρεβατοκάμαρα στο σπίτι του στο Παρίσι σαν οίκο ανοχής. «Ο ίδιος έλεγε ότι το έκανε για να υπενθυμίζει στις γυναίκες τι ήταν. "Το καλύτερο κορίτσι είναι ένα κορίτσι που δεν θα ξαναδείς ποτέ" συνήθιζε να λέει ο Ωνάσης. Ήταν μια από τις αγαπημένες του ρήσεις».

Παρότι εμφανισιακά δεν ήταν όμορφος και η συμπεριφορά του ήταν «άξεστη», ο Ωνάσης εξέπεμπε έναν ισχυρό σεξουαλικό μαγνητισμό στον οποίο η Κάλλας δεν μπορούσε να αντισταθεί. «Προτιμούσε τις αποστεωμένες γυναίκες με ανδρόγυνο look και η Κάλλας - που είχε την τάση να βάζει κιλά και αντιμετώπιζε διατροφικές διαταραχές όλη της τη ζωή - ανταποκρίθηκε σε αυτήν του την προτίμηση ξεκινώντας μια επικίνδυνη δίαιτα, ζυγίζοντας κάθε γραμμάριο τροφής και καταλήγοντας να γίνει και η ίδια αποστεωμένη για να ταιριάζει στο ιδανικό του», σημειώνει η DM.

H Σπενς απορρίπτει τις φήμες ότι ο Ωνάσης και η Κάλλας απέκτησαν μαζί ένα μυστικό παιδί. Όπως εξηγεί, επικαλούμενη επιστολές της τραγουδίστριας στους δικηγόρους της, η σοπράνο είχε μείνει όντως έγκυος στο παιδί του εραστή της στις αρχές της δεκαετίας του '60, αλλά τελικά απέβαλε. Εκείνο το διάστημα ήταν ακόμα παντρεμένη με τον Μενεγκίνι, ο οποίος απείλησε να της πάρει το παιδί όταν γεννηθεί. «Τελικά όμως απέβαλε 4 μήνες αργότερα και δεν υπήρξει παιδί» προσθέτει η βιογράφος. Το διάστημα που έμεινε με τον Ωνάση, η Κάλλας βίωσε μία ακόμη αποβολή και υποβλήθηκε σε μία έκτρωση.


Μια ζωή γεμάτη εκμετάλλευση

Η βιογραφία αναφέρεται επίσης στην προβληματική σχέση της Κάλλας με τη μητέρα της. Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, όταν η μικρή Μαρία ζούσε στην Αθήνα με την αδελφή της, Τζάκι, και τη μητέρα τους, Λίτσα, η τελευταία παρείχε σεξουαλικές υπηρεσίες σε Ιταλούς και Γερμανούς στρατιώτες προκειμένου να εξασφαλίσει τα προς το ζην. Η συγγραφέας αναφέρει ότι η μητέρα της Κάλλας πίεζε την ίδια και την αδελφή της να κάνουν το ίδιο. Παρόλο που η Τζάκι ενέδωσε, η Μαρία κατάφερε να πείσει τους στρατιώτες να της δώσουν χρήματα απλά και μόνο τραγουδώντας τους - καθώς είχε ξεκινήσει τη μουσική της εκπαίδευση σε ηλικία 13 ετών στην Ελλάδα - αλλά δεν συγχώρεσε ποτέ τη μητέρα της.

Αφού έγινε διάσημη, η μητέρα της προσπαθούσε να την εκβιάσει συναισθηματικά απειλώντας την ότι θα αυτοκτονήσει και διαρρέοντας πληροφορίες στον Τύπο ότι η κόρη της την είχε εγκαταλείψει. Και ο πατέρας της όμως, που είχε ανοίξει ένα φαρμακείο στη Νέα Υόρκη, προσπαθούσε συνεχώς να αποσπάσει χρήματα από την κόρη του, σε μια περίπτωση παριστάνοντας τον ετοιμοθάνατο.

Ο γάμος με τον Μενεγκίνι και η «κλοπή» των χρημάτων της

Η Σπενς ισχυρίζεται ότι η Κάλλας έψαχνε πάντοτε την αγάπη που δεν της είχαν προσφέρει οι γονείς της. Στα 23 της γνώρισε τον Τζιοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι, μετέπειτα ατζέντη και σύζυγό της. Παρόλο που είχαν 27 χρόνια διαφορά, το ζευγάρι παντρεύτηκε το 1949, και ο Μενεγκίνι θεωρείται από πολλούς μια θετική φιγούρα στη ζωή της σοπράνο, αφού την ενθάρρυνε και τη βοήθησε στην καριέρα της.

Σύμφωνα με τη βιογράφο ωστόσο, η αλήθεια είναι διαφορετική. Ο σύζυγος της Κάλλας χρησιμοποίησε μεγάλο μέρος των χρημάτων της για να ξεπληρώσει τα χρέη του και μετέφερε κρυφά κεφάλαια σε ελβετική τράπεζα. Όταν ανακάλυψε τι συνέβαινε, η τραγουδίστρια τον χαρακτήρισε «νταβατζή» της«Ο άνδρας μου με παρενοχλεί ακόμα αφού μου έκλεψε πάνω από τα μισά μου χρήματα, βάζοντας τα πάντα στο όνομά του μετά τον γάμο μας... Ήμουν ηλίθια... που τον εμπιστεύτηκα» αναφέρει σε επιστολή της η Κάλλας.


O Μενεγκίνι φέρεται επίσης να την απάτησε με μια σειρά από νεαρές σοπράνο, ηλικίας από 19 έως 20 ετών, κατά τη διάρκεια του γάμου τους.

H γνωριμία με τον Ωνάση και η τοξική σχέση

Όταν πρωτογνώρισε τον Ωνάση το 1957 σε έναν χορό στη Βενετία, η Κάλλας δεν τον βρήκε καθόλου ελκυστικό και τρόμαξε από το πιεστικό φλερτ του. Τη διεκδίκησε επίμονα, στέλνοντάς της συνεχώς λουλούδια με καρτελάκι που έγραφε «Ο άλλος Έλληνας». Η Κάλλας δεν προσπάθησε να τον αποθαρρύνει, παραδεχόμενη ότι την κολάκευε το φλερτ από έναν άνδρα που «μπορεί να μην ήταν νέος, αλλά παρέμενε σέξι και κυνηγός».

Η ολοκλήρωση της σχέσης άργησε αρκετά αλλά συνέβη τελικά το καλοκαίρι του 1958, όταν η Κάλλας και ο Μενεγκίνι πήγαν μαζί με την οικογένεια Τσώρτσιλ στη μοιραία κρουαζιέρα τριών εβδομάδων στο γιοτ του Έλληνα μεγιστάνα «Χριστίνα». Αυτή σύμφωνα με τη συγγραφέα ήταν η αφετηρία της θυελλώδους σχέσης, στην οποία η Κάλλας είχε την ευκαιρία να γνωρίσει τον αληθινό Ωνάση: έναν άνδρα που ανταπέδωσε τη δουλική αφοσίωσή της με ένα μείγμα περιφρόνησης, οργισμένων ξεσπασμάτων, απιστίας και αδιαφορίας.


«Δεν είναι δύσκολο να ερωτευτείς παράφορα. Το να ζήσεις όμως με τις συνέπειες, αυτό είναι το δύσκολο» έλεγε αργότερα η Κάλλας. «Ο κόσμος πιστεύει ότι είναι ένα σπουδαίο love story», λέει η Σπενς για τη σχέση των δύο διασήμων Ελλήνων. Όπως επισημαίνει, αυτό απέχει πολύ από την αλήθεια αφού ο Ωνάσης «παραλίγο να σκοτώσει κάποτε [την Κάλλας] χτυπώντας τη δυνατά». Η τραγουδίστρια δεν έδινε σημασία στα βίαια ξεσπάσματα, που ακολουθούνταν πάντοτε από δώρα και κοσμήματα, και έλεγε ότι «ήταν απλά μέρος του χαρακτήρα του και ότι η ίδια ένιωθε προνομιούχα που μπορούσε να είναι ο εαυτός του μαζί της», αναφέρει η βιογράφος.

Όταν πια ο Αριστοτέλης Ωνάσης εγκατέλειψε την Κάλλας για τη χήρα του JFK το 1968, η σχεση του με την σοπράνο είχε γίνει πλέον τόσο τοξική που κάποτε τη χτύπησε στο πρόσωπο μπροστά σε σοκαρισμένους επισκέπτες τους, φωνάζοντας «Μόνο για... π@@ημα είσαι καλή και πλέον δεν αξίζεις ούτε καν γι' αυτό».

Η Κάλλας πέθανε το 1977 σε ηλικία 53 ετών στο Παρίσι. Η κηδεία της έγινε στις 20 Σεπτεμβρίου στον Ελληνορθόδοξο Καθεδρικό του Αγίου Στεφάνου στο Παρίσι και, αφού το σώμα της αποτεφρώθηκε όπως επιθυμούσε, την άνοιξη του 1979 η τέφρα της σκορπίστηκε στο Αιγαίο Πέλαγος

«Ο θάνατος της Κάλλας ήταν μια θλιβερή ιστορία. Μόνη, πια, στο διαμέρισμά της στο Παρίσι, την φρόντιζαν η αδελφή της, Τζάκι και η φίλη της, Βάσω Δεβέτζη, που της έδιναν τα ηρεμιστικά χάπια της. Η ζωή της θύμιζε πραγματικά τις όπερες με το τραγικό τέλος που ερμήνευσε και από αυτές δοξάστηκε.

 

 

Tags
Back to top button