Τα τελευταία χρόνια η αεροδιαστημική βιομηχανία προσπαθεί να κατασκευάσει ένα νέο τύπο αεροσκαφών τα οποία να συνδυάζουν τα χαρακτηριστικά συμβατικών αεροπλάνων και διαστημοπλοίων.
Τα τελευταία χρόνια η αεροδιαστημική βιομηχανία προσπαθεί να κατασκευάσει ένα νέο τύπο αεροσκαφών τα οποία να συνδυάζουν τα χαρακτηριστικά συμβατικών αεροπλάνων και διαστημοπλοίων. Τα σκάφη ονομάστηκαν διαστημοπλάνα και ο αναπτυσσόμενος τομέας του διαστημικού τουρισμού βασίζει την ύπαρξη του σε τέτοιου είδους σκάφη με ορισμένα μοντέλα όπως αυτό της Virgin Galactic του Ρίτσαρντ Μπράνσον να έχουν ήδη πραγματοποιήσει δοκιμαστικές πτήσεις.
Εχουν παρουσιαστεί διαφόρων ειδών σχέδια τέτοιων σκαφών ενώ κάποια από αυτά έχουν μπει σε διαδικασία δημιουργίας των πρωτότυπων μοντέλων τους. Πρόκειται για σκάφη που θα πραγματοποιούν υποτροχιακές πτήσεις, θα μπορούν δηλαδή να βγαίνουν από τα όρια της γήινης ατμόσφαιρας και ακολουθώντας μια διαδρομή μέσω Διαστήματος να φτάνουν στον προορισμό τους πολύ ταχύτερα από ότι τα συμβατικά αεροσκάφη.
Η κινεζική εταιρεία Space Transportation ανακοίνωσε ότι κατασκευάζει ένα ακόμη μοντέλο διαστημοπλάνου. Το σκάφος θα τοποθετείται σε ένα πύραυλο ο οποίος θα απογειώνεται κάθετα. Όταν ο πύραυλος φτάσει στο επιθυμητό ύψος το σκάφος θα απελευθερώνεται από αυτόν και θα ξεκινά το ταξίδι του με ταχύτητα περίπου τεσσάρων χιλιάδων χλμ./ώρα.
Το σκάφος θα βγαίνει στο Διάστημα για να πραγματοποιεί το ταξίδι του ενώ ο πύραυλος θα επιστρέφει στη Γη για να χρησιμοποιηθεί ξανά. Σύμφωνα με την εταιρεία το σκάφος θα μπορεί να πραγματοποιεί υπερατλαντικά ταξίδια σε λιγότερο από 60 λεπτά. Τα στελέχη της αναφέρουν ότι η κατασκευή του πυραύλου και του σκάφους βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο και αν όλα πάνε σύμφωνα με τον σχεδιασμό η πρώτη πτήση του θα γίνει το 2025. Προς το παρόν η κινεζική εταιρεία δεν αναφέρει το κόστος για να κλείσει κάποιος θέση με το σκάφος της.