Και ο Ρ.Τ. Ερντογάν αποφάσισε να γραφτούν και πάλι τα σχολικά βιβλία της Ιστορίας για να αναδειχθεί το «μεγαλείο» της Τουρκίας όπως επισημαίνει και να διδαχθούν οι νέοι τις σφαγές που έγιναν επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Αυτό συμβαίνει τη στιγμή που ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να παραχαράξει την Ιστορία, να συνοψίσει τα κεφάλαια της στρατιωτικής ιστορίας, όπως είναι η Επανάσταση του 1821 και να την κάνει «λάιτ» προκειμένου να πετύχει τί; Να προωθήσει την ελληνοτουρκική φιλία ή να διαγράψει αποχαυνώσει τις νέες γενιές;
Ο Τούρκος πρόεδρος δήλωσε λοιπόν την Παρασκευή πώς τα βιβλία της ιστορίας στα τουρκικά σχολεία θα γραφτούν ξανά για να διδάσκουν το «δοξασμένο παρελθόν» της. Μιλώντας σε νέους που υποδέχτηκε στο Προεδρικό Παλάτι στην Άγκυρα, ο Ερντογάν είπε ότι «θα αναδιαμορφώσουμε τη διδακτέα μας ύλη. Θα αναφέρουμε τη δοξασμένη ιστορία μας στα βιβλία όπως ήταν».
Πρόσθεσε πώς «τώρα θα κάνετε μεταρρυθμίσεις και επαναστάσεις. Θα δείξετε σε όλο τον κόσμο πόσο ισχυρό είναι το τουρκικό έθνος». Οι ισλαμιστές που βρίσκονται στη διακυβέρνηση της Τουρκίας κατηγορούν τώρα τις κεμαλικές ελίτ ότι συκοφάντησαν και προσπάθησαν να εξαλείψουν το αυτοκρατορικό-οθωμανικό παρελθόν της χώρας. Νέος πρόεδρος νέα ήθη που λένε.
Η ανάδειξη και διδασκαλία του δοξασμένου οθωμανικού παρελθόντος εννοείται ότι δεν θα περιορίζεται μόνο σε «ενέσεις» μεγαλείου, που τόσο έχουν ανάγκη η χαμηλής αυτοεκτίμησης Τούρκοι, αλλά παράλληλα θα καλλιεργεί τον ιμπεριαλισμό ως νέο εθνικό στόχο.
Την στιγμή λοιπόν που ο Ερντογάν επιχειρεί να τονώσει τον φανατισμό στην Τουρκία με ενέσεις «ιστορικής δόξας», όπως λέει εκείνος, αλλά επί της ουσίας σφαγές κατά της ανθρωπότητας, όπως των Ελλήνων, των Αρμενίων κ.α. η ελληνική το παίζει… δυτική και θέλει να αφαιρέσει από τον ελληνικό τη γνώση της ιστορικής αλήθειας, αδιαφορώντας για το ότι όποιος δεν γνωρίζει την ιστορία του είναι καταδικασμένος.
Για την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας η Ιστορία και τα Θρησκευτικά είναι «κόκκινο πανί» και μάλλον όχι τυχαία, αφού οι αλλαγές υπαγορεύονται από τις δυνάμεις της παγκοσμιοποίησης, όπως και τα μνημόνια. Για να θυμίσουμε στους αναγνώστες ποιες είναι οι προτάσεις που επεξεργάζεται ο κ. Γαβρόγλου αναφέρουμε:
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει προτείνει, μεταξύ άλλων τον περιορισμό των ιστορικών γεγονότων που αφορούν στην πολιτική ιστορία που εστιάζει σε πολιτική, στρατιωτική και διπλωματική δράση των μεγάλων προσωπικοτήτων, ενίσχυση της κοινωνικής και οικονομικής ιστορίας και της ιστορία της τέχνης και σύνδεση της διδασκαλίας με επίσκεψη σε μουσεία, ιστορικά μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους.
Η μεγαλύτερη αλλαγή στις τέσσερις τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκεται η Ιστορία, παρατηρείται στη Δ’ τάξη. Ενώ μέχρι σήμερα οι μαθητές διδάσκονται από την αρχαία ελληνική Ιστορία, άνοδο της Ρώμης, Γεωμετρική Εποχή, Περσικούς Πολέμους, τον Χρυσό Αιώνα του Περικλή, τον Μέγα Αλέξανδρο, όλα τα παραπάνω βάσει της πρότασης του ΙΕΠ απουσιάζουν πλήρως από αυτή την τάξη.
Στη θέση τους μπαίνει η διδασκαλία της οικογενειακής, προφορικής, τοπικής ιστορίας που συνδέεται με το άμεσο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον των μαθητών. Οι μαθητές επανέρχονται στη «ροή» ιστορικών γεγονότων στην Ε’ τάξη, όπου ξεκινούν από την προϊστορία και διδάσκονται μέχρι την οθωμανική κατάκτηση.
Προτείνεται επίσης να μπει «κόφτης» σε αναλυτική παρουσίαση των στρατιωτικών γεγονότων της Επανάστασης του 1821 στη διδασκαλία της ΣΤ’ Δημοτικού. Το ΙΕΠ προτείνει να διδάσκονται οι μαθητές από τον 15ο αιώνα έως και τη σύγχρονη εποχή, όμως στη διδακτική ενότητα για την ελληνική επανάσταση προωθεί κυρίως τη διδασκαλία σε βασικά κοινωνικά χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας όπως ο εκσυγχρονισμός και η εκβιομηχάνιση.
Με αναδόμηση στα κεφάλαια που διδάσκονται στις τρεις τάξεις Γυμνασίου, η πρόταση του ΙΕΠ επεκτείνει τη διδασκαλία από την προϊστορία μέχρι και το τέλος του 19ου αιώνα στο Γυμνάσιο, με το Λύκειο να επωμίζεται όπως όλα δείχνουν το βάρος της σύγχρονης διεθνούς και εθνικής ιστορίας.
Μέχρι σήμερα στην Α’ Λυκείου διδάσκεται η Ιστορία του Αρχαίου Κόσμου. Το ΙΕΠ προτείνει στροφή στη σύγχρονη ιστορία από την περίοδο του 1880 μέχρι και σήμερα. Επίσης προτείνει τη διδασκαλία από την εδραίωση του καπιταλισμού και τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο έως και τον πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία, την εισβολή στο Ιράκ και Αφγανιστάν μέχρι την ισλαμική τρομοκρατία.
Με την αιτιολογία ότι ακόμα γίνεται συζήτηση στη Βουλή για τις αλλαγές στο Λύκειο, το ΙΕΠ δεν προχωρά σε λεπτομέρειες για τη διδασκαλία της Ιστορίας στη Β’ και Γ’ Λυκείου. «Το μάθημα της Ιστορίας στη Β’ και Γ’ Λυκείου θα μπορούσε να έχει θεματικό χαρακτήρα. Στη Β’ Λυκείου το μάθημα θα μπορούσε να αφορά τη μελέτη της ιστορικής εξέλιξης στις τρεις μεγάλες ιστορικές περιόδους (αρχαιότητα, μέσοι χρόνοι, νεότερη και σύγχρονη εποχή) ζητημάτων που απασχολούν το σύγχρονο κόσμο..
Στη Γ’ Λυκείου το μάθημα θα μπορούσε να επικεντρωθεί μόνο στον 20ο αιώνα, με στόχο την εμβάθυνση σε συγκεκριμένα φαινόμενα και εξελίξεις που είναι σημαντικά για την κατανόηση των αλλαγών που συνέβησαν σε εκείνον τον αιώνα και σε μεγάλο βαθμό διαμόρφωσαν τον κόσμο στον οποίο ζούμε και η μνήμη τους είναι παρούσα», αναφέρει γενικόλογα το πόρισμα.
Με αυτή την πολιτική έχουμε τύχη απέναντι σε ένα Έθνος που συνεχώς προβάλει αξιώσεις σε βάρος των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων;