Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Γαβρόγλου: Λιγότερα μαθήματα σε Β’ & Γ’ Λυκείου – Όχι μείωση εισακτέων στα ΑΕΙ- Τί είπε για τα Θρησκευτικά

Ριζικές αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και δραστική μείωση των μαθημάτων που διδάσκονται στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου εξήγγειλε σε συνέντευξη που παραχώρησε στο CNN Greece o υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστας Γαβρόγλου.

Ο κ. Γαβρόγλου τάχθηκε κατά της μείωσης των εισακτέων στα ΑΕΙ που προτείνουν οι Πρυτάνεις. Εκτενή αναφορά έκανε στη θεματική εβδομάδα κατά την οποία θα διδάσκονται και οι έμφυλες ταυτότητες, γεγονός που έχει προκαλέσει την αγανάκτηση μητροπολιτών.

Ως μια από τις πιο σημαντικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας χαρακτηρίζει την επίμαχη θεματική εβδομάδα. Επίσης, χαρακτηρίζει «δευτερεύουσες» τις αντιδράσεις ιεραρχών και «παράνομες» τις πρωτοβουλίες μητροπολιτών να διανείμουν έντυπα προς τους γονείς για την απαλλαγή από τη διδασκαλία των εμφύλων ταυτοτήτων.

Αναλυτικά, στη συνέντευξή του ο κ. Γαβρόγλου λέει ότι ουσιαστικά έχει ακυρωθεί το Λύκειο καθώς παίζει όλο και μικρότερο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία. Τάσσεται υπέρ της αναβάθμισης των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου. Απαριθμώντας τους στόχους που έχει θέσει είπε ότι αυτοί είναι η αναβάθμιση του Λυκείου, του Απολυτηρίου και η αλλαγή στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια.

«Πρέπει να αποδραματοποιήσουμε τις εξετάσεις», υπογραμμίζει και προσθέτει ότι πρέπει να διατηρηθεί το αδιάβλητο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ που υπάρχει αλλά ταυτόχρονα να είναι και λειτουργικό.

«Να είναι ένα σύστημα που να μην ισοπεδώνει τα παιδιά των 18 ετών» εξηγεί. «Δεν είναι δυνατόν τα παιδιά να θέλουν να πάνε για ένα ποτό το Σάββατο το βράδυ, να αισθάνονται ενοχές και να τσακώνονται με τους γονείς τους. Είναι μια ηλικία που αν δεν την φροντίσουμε ως προς το μαθησιακό τομέα αλλά και συνολικότερα, τότε θα βγάζουμε στραμπουληγμένους πολίτες».

Όπως επισήμανε ο κ. Γαβρόγλου δεν είναι δυνατόν να αναβαθμιστεί το Λύκειο, εάν δεν γίνουν σοβαρές μειώσεις του αριθμού μαθημάτων. «Από τη χρονιά που έρχεται θα προχωρήσουμε σε σταδιακή μείωση των μαθημάτων», λέει χαρακτηριστικά και προσθέτει ότι μέχρι το καλοκαίρι θα έχουν σχηματοποιηθεί οι προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στο Λύκειο.

«Τα επόμενα δύο με τρία χρόνια δεν θα αλλάξει το σύστημα των Πανελλαδικών, αλλά βαθμιαία το Λύκειο», προσθέτει. Σε ερώτηση του CNN Greece, εάν θα καταργηθούν οι Πανελλαδικές, ο κ. Γαβρόγλου είναι κατηγορηματικός. «Οι Πανελλαδικές εξετάσεις στη σημερινή τους μορφή πρέπει να καταργηθούν. Είναι ένας θεσμός που έχει καταβροχθίσει έναν άλλο θεσμό, το Λύκειο». Επίσης, ο υπουργός Παιδείας αποκάλυψε ότι σχεδιάζει την εισαγωγή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με μεικτό σύστημα.

Για την πρόταση των Πρυτάνεων να μειωθούν οι εισακτέοι λέει χαρακτηριστικά: «Κάνουν λάθος οι Πρυτάνεις που θέλουν μείωση των αριθμών των φοιτητών. Δεν είναι αυτό το θέμα. Η ακαδημαϊκότητα δεν εξαρτάται από το λιγότερο αριθμό των φοιτητών αλλά με το τι δίνουμε στους φοιτητές και με ποιους τρόπους τα δίνουμε».

Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είπε ότι στην παρούσα φάση δεν προβλέπεται να γίνει κάτι τέτοιο. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι θα γίνει η αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης και της αυτοαξιολόγησης του σχολείου.

Στο δεύτερο μέρος της συνέντευξης που παραχώρησε ο Κώστας Γαβρόγλου στο CNN Greece, αναφέρθηκε στη διδασκαλία των Θρησκευτικών και στο ζήτημα της διδασκαλίας των εμφύλων ταυτοτήτων.

Δείτε το σχετικό video:

 

Για το μάθημα των Θρησκευτικών, είπε ότι η συζήτηση εξελίσσεται σε ικανοποιητικό βαθμό, ότι επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής μελετά το ζήτημα και τόνισε ότι το Υπουργείο Παιδείας περιμένει τις προτάσεις της Εκκλησίας. Εξέφρασε πάντως την πεποίθηση ότι θα βρεθεί ικανοποιητική λύση.

Ως μια από τις πιο σημαντικές πρωτοβουλίες που έχει πάρει το υπουργείο Παιδείας, χαρακτήρισε τη θεματική εβδομάδα στην οποία θα συζητηθούν θέματα διατροφής, εθισμού και αυτά των εμφύλων ταυτοτήτων. Για τα ζητήματα διατροφής είπε ότι υπάρχουν πολλά παχύσαρκα παιδιά και θα γίνει ενημέρωση για τα χημικά συστατικά των φαγητών. Για τον εθισμό είπε ότι δεν αφορά μόνο τα ναρκωτικά αλλά και τον εθισμό στο internet, το κινητό και το facebook.

Σε ό,τι αφορά τις έμφυλες σχέσεις είπε ότι αφορούν καταρχήν τα δύο φύλα, όμως υπάρχουν και στερεότυπα, όπως ότι ο άνδρας είναι ο σκληρός και η γυναίκα η ευαίσθητη. Παρότι ξεπερασμένα, πάρα πολλές οικογένειες τα αναπαράγουν. «Δεν πρέπει να είναι ζητήματα ταμπού. Είναι ζητήματα που τα συζητά η οικογένεια, άλλες φανερά και άλλες σιωπηλά, τα συζητούν και οι νέοι μεταξύ τους».

Σε ερώτηση του CNN Greece γιατί πρέπει να είναι υποχρεωτική η διδασκαλία σε παιδιά 13-15 ετών δεδομένου ότι οι γονείς τους μπορεί να έχουν διαφορετική αντίληψη για τις σχέσεις των δύο φύλων, είπε: «Εμείς δεν λέμε οι άνθρωποι να αλλάξουν τις πεποιθήσεις, αλλά να συζητάνε τα προβλήματα για να είναι ενήμεροι».

Ο κ. Γαβρόγλου, χαρακτηρίζει «δευτερεύουσες» τις αντιδράσεις ιεραρχών. «Είναι αποδεκτό να έχει κανείς διαφορετικές απόψεις, εκείνο που δεν είναι αποδεκτό είναι να του ζητά να παρανομήσει», λέει χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας αναφερόμενος εμμέσως στα έντυπα που είναι διαθέσιμα στους γονείς στη μητρόπολη Πειραιώς με πρωτοβουλία του οικείου ιεράρχη Σεραφείμ, με τα οποία ζητείται απαλλαγή από το μάθημα. «Δεν έχει το δικαίωμα κανένας γονέας να πάρει το παιδί του από το σχολείο για τα θέματα που θα συζητηθούν στο πλαίσιο της θεματικής εβδομάδας… Γιατί κάποιος μπορεί να πάρει το παιδί του εάν δεν συμφωνεί με τη θεωρία του Δαρβίνου ή και εάν δεν συμφωνεί με το εγχειρίδιο της ιστορίας… Το σχολείο με ευθύνη του υπουργείου θα οργανώσει αυτές τις συζητήσεις».

Ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι τον καλύπτει η δήλωση του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, μετά τη Θεία Λειτουργία για τους Τρεις Ιεράρχες στη Μητρόπολη Αθηνών, ότι «ήρθε η ώρα να διερωτηθούμε τι πατρίδα και τι οικογένεια θέλουμε, επιτέλους».

Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στο σύμφωνο συμβίωσης λέγοντας ότι πέρασε από τη Βουλή με ευρεία συναίνεση και τόνισε την ανάγκη να συζητούνται τα του σύγχρονου κόσμου. «Μπαίνουμε σε ένα συντηρητισμό που δεν μας αξίζει ως κοινωνία».

Ο κ. Γαβρόγλου χαρακτήρισε τις σχέσεις του με την Εκκλησία, εξαιρετικές. Εξαιρετική χαρακτήρισε τη σχέση του με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και αρμονικότατη με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο. «…Είμαι σίγουρος ότι έτσι θα προχωρήσουν», λέει χαρακτηριστικά.

Το CNN Greece ρώτησε τον κ. Κώστα Γαβρόγλου εάν οι σχέσεις του με την Εκκλησία διατηρούνται στο επίπεδο «μακριά και αγαπημένοι», θυμίζοντάς του τη σχετική δήλωση που έκανε όταν ανέλαβε το υπουργείο Παιδείας. «Το μακριά και αγαπημένοι το έχουν όλες οι οικογένειες, μπορεί να είσαι πιο αγαπημένος εάν είσαι λίγο πιο μακριά, το είπα επειδή σέβομαι αυτή τη σχέση… Είναι διακριτοί οι ρόλοι, το δεχόμαστε όλοι. Ο κάθε θεσμός επωφελείται και από το ρόλο του άλλου».

Tags
Back to top button