Σύμφωνα με τον διάσημο Ρώσο Ορθόδοξο αρθρογράφο Κύριλλο Φρολώφ , η σχέση της Ρωσίας με την Τουρκία είναι όντως μια πολύ περίεργη κατάσταση λόγω μιας συμμαχίας ορθοδόξων Χριστιανών και μουσουλμάνων Σουνιτών. Αυτή η σχέση όμως έχει ιστορικό «βάθος».
Ο ίδιος αναφέρει συγκεκριμένα «ειλικρινά, εμείς οι Ορθόδοξοι (Ρωσία, Ελλάδα και Αρμενία), είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να αποδεχθούμε την «ένωση’ της Ρωσίας και της Τουρκίας και την συμμαχία του Βλαντιμίρ Πούτιν και του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Εμείς οι Ρώσοι έχουμε εντάξει την Ελλάδα και την Αρμενία, στους ένθερμους υποστηρικτές μας και εκτιμάμε την επανένταξη τους στο μεταβυζαντινό χώρο.
Από την άλλη χαιρετίζουμε την συμμαχία της Ρωσίας και της Τουρκίας, επειδή οι αντι-χριστιανικές δυνάμεις της Δύσης νιώθουν οργή από αυτήν την ένωση, δεδομένου ότι η Τουρκία δεν αποτελεί πλέον τον αντι-ρωσικό «πολιορκητικό κριό» με το οποίο οι δυτικοί σχεδίαζαν να εισβάλουν στην Κριμαία, τον Καύκασο, και στην περιοχή του Βόλγα.
Αυτές οι δυνάμεις είναι πίσω από τη δολοφονία ενός ορθόδοξου Ρώσου διπλωμάτη, του Αντρέι Καρλώφ και στην ανατίναξη της ορθόδοξης εκκλησίας στην Πιονγκγιάνγκ, αλλά και σε πολλά άλλα .
Ο Καρλώφ , ως Ορθόδοξος Ρώσος πολιτικός και διπλωμάτης, ήταν ο πνευματικός διάδοχος του μεγάλου Ορθόδοξου Ρώσου διπλωμάτη και πρέσβη στην Κωνσταντινούπολη, Konstantin Leontiev, ο οποίος είδε στο πλαίσιο του διαλόγου της Ορθοδόξου αυτοκρατορικής Ρωσίας και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έναν νέο «νέο-βυζαντινισμό» .
Θεώρησε δηλαδή ότι ο διάλογος και η στενή σχέση με την «Υψηλή πύλη» και τους ισλαμιστές ήταν η καλύτερη επιλογή τώρα, από τους απελευθερωμένους σλαβικούς πληθυσμούς των Βαλκανίων και τους Έλληνες .
Η ιερή αιτία της απελευθέρωσης των Βαλκανίων και των Ορθοδόξων Ελλήνων και Σλάβων είναι αδιαμφισβήτητη. Επιπλέον, θα πρέπει τώρα η Ρωσία να απελευθερώσει και την ΕΕ από την αντιχριστιανική δικτατορία (των ΗΠΑ).
Τα αίτια είναι ιστορικά και μας γυρνούν πίσω στην Βασιλεύουσα ..την Κωνσταντινούπολη και την βυζαντινή αυτοκρατορία.
Το μόνο που έχει σημασία είναι αυτό. Διαβάζουμε και ακούμε πολλά από μεγάλους σε εμβέλεια Ορθόδοξους πνευματικούς ανθρώπους για τα αίτια της άλωσης της Κωνσταντινούπολης και προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τους λόγους για την πτώση της «Δεύτερης Ρώμης».
Η βαθύτερη αιτία για αυτήν την καταστροφή ήταν η αμέλεια της ορθόδοξης αποστολής του Βυζαντίου και η σχέση του με την δύση .
Ακούσαμε παραδείγματα στην βυζαντινή ιστορία που ανέφεραν ότι ότι «οι βάρβαροι (Ρώσοι) δεν χρειάζεται να βαφτιστούν», τα οποία μας υπενθυμίζουν τις βυζαντινές ίντριγκες εναντίον του Αγίου Κυρίλλου και Μεθοδίου.
Το πρώτο αίτιο όμως της πτώσεως της Βασιλεύουσας ήταν το φαινόμενο του Ισλάμ ως παγκόσμια δύναμη.
Ο δεύτερος λόγος της πτώσης της Κωνσταντινούπολης ήταν η ένωση με την Λατινική αίρεση του Παπισμού σε μια προσπάθεια να σωθεί η Ορθόδοξη ελληνική αυτοκρατορία.
Αυτή η προσπάθεια ήταν καταδικασμένη και η ελληνική αυτοκρατορία είχε ως πιο σημαντική αποστολή την πανορθόδοξη πνευματική διακονία της , ενώ με την αποστασία και την ένωση με τον καθολικισμό απέτυχαν όλα για την αυτοκρατορία , και το αποτέλεσμα δεν άργησε να έρθει.
Εννοείται ότι υπήρχαν μεγάλοι Έλληνες πνευματικοί ηγέτες της εποχής, μόνο που δεν μπορούσαν να πράξουν ουδέν .
Έτσι, μετά την πτώση της Κωνσταντινούπολης τα ηνία ανέλαβε το Οικουμενικό Πατριαρχείο και ο πρώτος Ορθόδοξος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως , ο Γεννάδιος Σχολάριος , ο οποίος είχε πει ότι το τουρκικό φέσι είναι προτιμότερο της παπικής τιάρας.
Ο συνάδελφός του, και μεγάλος ιεραπόστολος και θεολόγος του Ι.Ν. του Αγίου Γεωργίου της Τραπεζούντας, έκανε ό, τι είναι δυνατόν για να πείσει να βαφτιστεί ο Οθωμανός Σουλτάνος Μωάμεθ.
Με αυτά και αυτά όμως , η Μόσχα έγινε με τα χρόνια η «Τρίτη Ρώμη» και ο φυσικός διάδοχος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.
Αντίθετα, ο σημερινός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος είναι μάλλον ένας ιδεολογικός διάδοχος του Γεννάδιου Σχολάριου , όπως και ο Ουνίτης Γρηγόριος Μάμμας στην Ουκρανία.
Ο ίδιος προσπάθησε να επιβάλει την απόσχιση της εκκλησίας του Κιέβου από την Μόσχα με την δράση της Ουνίας . Όλα αυτά είναι όμως αντι-Ορθόδοξα έργα Ουνιτών.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο σημερινός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος φλερτάρει με τους Ρώσους σχισματικούς και την ημέρα της 70 επετείου του Ρώσου Πατριάρχη Κυρίλλου φιλοξενεί στην Κωνσταντινούπολη Ουκρανούς εκπροσώπους, που είναι στην ουσία οι «δήμιοι» της Ορθόδοξης Νέας Ρωσίας στην Ουκρανία.
Ο Βαρθολομαίος είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την αντι-χριστιανική παγκοσμιοποίηση και τις δυνάμεις της Δύσης, έχει υιοθετήση μια θετική στάση για τον εορτασμό των «Ευρω-σοδόμων», ενώ ταυτίστηκε με τους πραξικοπηματίες του Γκιουλέν, και ως εκ τούτου, αντικειμενικά, ο Σουλτάνος Ερντογάν «ενδιαφέρεται για έναν νέο Γεννάδιο Σχολάριο, μιας και τον θεωρεί ως απειλή πλέον για αυτόν .
Όλα αυτά συντείνουν στην μεταφυσική έννοια της σημερινής συμμαχίας Βλαντιμίρ Πούτιν και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Αυτή η μεταφυσική άποψη πρέπει να την κατανοήσουν οι αντίπαλοι μας, και να μην προσπαθήσουν και διαταράξουν την ένωση Πούτιν και Ερντογάν.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πιστεύω ότι υπάρχει «ουκρανικό ίχνος» στη δολοφονία του Πρέσβη Αντρέα Καρλώφ και η οποία είναι άξια προσοχής», κατέληξε ο ίδιος.
Εάν αυτό πιστεύουν οι περισσότεροι Ρώσοι τότε η χώρα μας έχει σοβαρότατο πρόβλημα με τον Ερντογάν στην εξουσία και το επόμενο διάστημα έρχονται πολλές και «σημαντικές εξελίξεις» .
Πρόσφατα σε ομιλία του το γνωστό μέλος της Δούμα Β.Ζιρινόφσκι δήλωσε ότι εάν ¨κουνηθεί» η Τουρκία και ο Ερντογάν , τότε η Ρωσία θα ενεργοποιήσει μια μέγγενη εναντίον της από Ελλάδα, Κύπρο, Αρμενία, Συρία , Βουλγαρία. Το παιχνίδι, γιατί έτσι το βλέπουν και οι Ρώσοι, έχει πολλές παραμέτρους και πολλά απρόοπτα για τις αυτοκρατορικές βλέψεις της σημερινής Τουρκίας.