Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Η συμφωνία μεταξύ Σκαραμαγκά και Γερμανών θα αφορά και μη επανδρωμένα σκάφη-Οι ουκρανικές επιτυχίες στην Κριμαία αύξησαν τις παραγγελίες

Γερμανογαλλική τινατομαχία στον Σκαραμαγκά μεταξύ της γαλλικής Naval Group με την γερμανική ThyssenKrupp στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά ενόψει των παραγγελιών σε Κορβέτες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και του πολέμου στην Ουκρανία, που έχει αυξήσει κατακόρυφα τις παραγγελίες σε όλη την Ευρώπη.  

Αρχικά με δεδομένη την συμφωνία των Ναυπηγείων στα τέλη Ιουλίου, με το μνημόνιο συνεργασίας με τα γερμανικά ναυπηγεία της ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS), η ατζέντα διευρύνεται και οι Γερμανοί υπόσχονται μεγάλα πράγματα.

Το  Μνημόνιο Συνεργασίας ως γνωστόν  αφορά:

    • Αναβάθμιση μέσης ζωής και υποστήριξη σε υπηρεσία τεσσάρων φρεγατών κλάσης Ύδρα του Πολεμικού Ναυτικού (ΜΕΚΟ).

    • Υποστήριξη εν υπηρεσία, συμπεριλαμβανομένης της συντήρησης και επισκευής υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού.

    • Αναβάθμιση μέσης ζωής τεσσάρων υποβρυχίων κλάσης 214 του Πολεμικού Ναυτικού.

    • Σχεδιασμός και κατασκευή νέων υποβρυχίων για το Πολεμικό Ναυτικό ή για άλλες χώρες.

    • Άλλοι τομείς κοινού ενδιαφέροντος και πιθανής συνεργασίας όσον αφορά τις νέες ναυτικές τεχνολογίες και τις ναυπηγικές δραστηριότητες στις εγκαταστάσεις του Σκαραμαγκά.

Την ίδια στιγμή, και η Ελλάδα το επόμενο διάστημα θα έχει ανάγκη, εκτός από την αναβάθμιση μέσης ζωής και τη ναυπήγηση νέων υποβρυχίων, για την αντικατάσταση αυτών που έχει, που υποχρεωτικά θα πρέπει να αποσυρθούν. Προγράμματα που μπορεί να ξεπεράσουν τα 3 με 4 δισ. ευρώ και θα υλοποιηθούν εντός χώρας με την εμπλοκή πολλών ελληνικών εταιρειών.

Ο πόλεμος της Ουκρανίας και η χρήση USV κατά των Ρώσων στο πεδίο άλλαξε τα πάντα στον ναυτικό πόλεμο

Η Thyssen Krupp, με δεδομένες τις παραγγελίες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, και την γενικότερη κατάσταση στην Ευρώπη, ετοιμάζει την κατασκευή νέων υπερσύγχρονων υποβρυχίων και μη επανδρωμένων σκαφών USV, ειδικά μετά τις επιτυχημένες χρήσεις τους από τους Ουκρανούς στην Κριμαία.

Οι συνεχόμενες επιτυχίες των Ουκρανών δίνουν το έναυσμα για την κατασκευή σύγχρονων μη επανδρωμένων σκαφών, που θα κινούνται με ακόμα πιο μεγάλη ταχύτητα, θα μεταφέρουν ακόμη πολύ φονικό εξοπλισμό ( πυραύλους-τορπίλεςκά), αλλάζοντας τελείως ότι γνωρίζαμε στον αποκαλούμενο ναυτικό πόλεμο.

Τέτοια σκάφη στα χιλιάδες νησιά, μικρονήσους και βραχονησίδες στο Αιγαίο, εξοπλισμένα με μικρούς πυραύλους, αιωρούμενα πυρομαχικά και μικρά drone επιτήρησης, θα αποτελούσαν μια πραγματικά τρομερή απειλή για το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό, και ειδικά για την Ταξιαρχία Πεζοναυτών στην Φώκαια της Σμύρνης.

Μιλάμε για το μέλλον στο σύγχρονο πόλεμο από μη επανδρωμένα σκάφη, τα οποία διασυνδέονται με εναέρια μη επανδρωμένα επιθετικά αεροσκάφη, Φρεγάτες και άλλα πολεμικά πλοία, επιτηρώντας μεγάλες σε έκταση περιοχές στο Αιγαίο.

Τέτοια μη επανδρωμένα σκάφη, μπορούν να εξουδετερώσουν αποβάσεις ομάδων σε απόκρημνες και αθέατες ακτές, να κτυπήσουν στόχους πάνω σε μικρονήσους, και γενικά να προκαλέσουν πανικό στον εχθρό σε κάθε πολεμικό σενάριο.

Αυτό είναι το μέλλον στο σύγχρονο πόλεμο από μη επανδρωμένα σκάφη, τα οποία διασυνδέονται με εναέρια μη επανδρωμένα επιθετικά αεροσκάφη, Φρεγάτες και άλλα πολεμικά πλοία, επιτηρώντας μεγάλες σε έκταση περιοχές, όπως το Αιγαίο, η Βαλτική θάλασσα, και η Μαύρη θάλασσα.

Η Naval Group στον Σκαραμαγκά

Υπενθυμίζουμε ότι  η γαλλική Naval Group έχει ανακοινώσει ότι για το πρόγραμμα των κορβετών του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ότι οι τρεις από τις τέσσερις κορβέτες θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα με στόχο την μεταφορά τεχνογνωσίας.

Η γαλλική εταιρεία τα δίνει όλα σε σχέση και με την ιταλική πρόταση της Fincantieri, που εμφανίζεται ανταγωνιστική, για πάρει και αυτό το πρόγραμμα μετά τις Φρεγάτες FDI.

Οι ίδιοι πρότειναν μια στέρεη συνεργασία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για την κατασκευή κορβετών Gowind , η οποία θα δώσει πολύ μεγαλύτερα θετικά αποτελέσματα στην χώρα, για την κατασκευή μελλοντικά ελληνικών πολεμικών πλοίων επιπέδου τουλάχιστον ΤΠΚ.

Οι Γάλλοι θέλουν επίσης να εμπλέξουν τα Ναυπηγεία, εφόσον επιλεγεί η κορβέτα Gowind για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, στην συμπαραγωγή Κορβετών και για άλλους πελάτες.

Η εκτίμηση είναι ότι οφείλουμε και πρέπει να το κάνουμε άμεσα την μετατροπή ενός Ναυπηγείου, όπως ο Σκαραμαγκάς σε βάση της πρώτης ελληνικής κατασκευής πολεμικών πλοίων, μικρού εκτοπίσματος στην αρχή, ώστε να μπορέσουμε να έχουμε όνειρα για κάτι μεγαλύτερο τα επόμενα χρόνια.

Για να γίνει αυτό θέλουμε ισχυρή ομάδα εξειδικευμένων τεχνοκρατών, ειδικών, εργατών, οι οποίοι με το κατάλληλο μηχανισμό και τεχνογνωσία να πάνε την χώρα μας ένα μεγάλο βήμα παρακάτω.

Η αρχή πάντα είναι δύσκολη, αλλά εκτιμάται ότι η συνέχεια θα είναι πραγματικά τρομερή, εφόσον αποκτήσουμε τεχνογνωσία, για να δούμε μελλοντικά ελληνικής κατασκευής Κορβέτες και Φρεγάτες στο Αιγαίο.

 

Tags
Back to top button