Λαμπρά είναι τα νέα για την Ελλάδα, με την γεωπολιτική της σημασία να αναβαθμίζεται παράλληλα με ανάδειξή της ως χώρα πυλώνας του ΝΑΤΟ.
Δηλώσεις ΥΠΑΜ Δένδια για επέκταση του αγωγού καυσίμων της Ελλάδας σε Βουλγαρία-Ρουμανία
δήλωσε την Τετάρτη 11 Οκτωβρίου 2023, κατά την προσέλευσή του στην έδρα του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες, όπου συμμετέχει στη Συνάντηση της Ομάδας Επαφής για την Άμυνα στην Ουκρανία και τη Σύνοδο Υπουργών Άμυνας της Συμμαχίας τα ακόλουθα:
«Σήμερα για την Ελλάδα είναι μία σημαντική μέρα. Σε λίγη ώρα θα υπογράψω, μαζί με τους ομολόγους μου της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, την Επιστολή Πρόθεσης για την επέκταση του αγωγού εφοδιασμού καυσίμων των Κρατών – Μελών της Συμμαχίας στην Ανατολική Ευρώπη, από το Χαλκερό στην Αλεξανδρούπολη και βόρεια.
Επιβεβαιώνεται η ελληνική επιλογή, η Ανατολική Μακεδονία και ιδίως η Θράκη να γίνουν κόμβος εφοδιασμού των Χωρών – Μελών της Συμμαχίας.
Υπόψιν ότι υφίσταται εδώ και χρόνια αγωγός που ξεκινά από Ελευσίνα και μέσω Θεσσαλονίκης καταλήγει στο Χαλκερό Καβάλας διασφαλίζοντας τον ανεφοδιασμό των Ενόπλων Δυνάμεων με καύσιμα σε περίοδο ειρήνης και πολέμου.
Η επέκταση του εν λόγω αγωγού από το Χαλκερό στην Αλεξανδρούπολη και μέσω αυτής βορειότερα όπου θα ενωθεί με τα συστήματα στρατιωτικών αγωγών στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, προσδίδει τεράστια γεωπολιτική αξία σε Ανατολική Μακεδονία -Θράκη και γενικότερα στην Ελλάδα, η οποία μετατρέπεται από ΗΠΑ-ΝΑΤΟ σε χώρα- βάση ανεφοδιασμού των κρατών της Συμμαχίας σε Ανατολικά Βαλκάνια και Ανατολική Ευρώπη,
Η γεωπολιτική σημασία Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης-Αλεξανδρούπολης
Οι ΗΠΑ είναι γνωστό ότι μετά το 2016, προχώρησαν μεθοδικά στην ανάδειξη της ευρύτερης περιοχής της Αλεξανδρούπολης ως την περιοχή που θα αποτελούσε το θεμέλιο λίθο της νέας τους στρατηγικής για την Ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια.
Είναι τέτοια η σημασία της περιοχής, που δίνει αξία και σε άλλα έργα, καθιστώντας και αυτά στρατηγικά.
Ένα από τα πλεονεκτήματα, είναι η σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό και η σύνδεση αυτή με τις κάθετες οδούς που οδηγούν στα Βαλκάνια, την Ανατολική Ευρώπη και τις Βαλτικές Χώρες.
Όταν θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι επενδύσεις,εμπορεύματα, στρατεύματα ακόμα και ενέργεια, μέσα σε ελάχιστες ώρες θα βρίσκονται στο προορισμό τους.
Επίσης, η σύνδεση της Via Carpathia με την Εγνατία οδό, δίνει τεράστια αξία και στα λιμάνια Θεσσαλονίκης – Καβάλας.
Υπεθυμίζεται ότι το 2019 είχε γίνει και η πρώτη μεταφορά Αμερικανικών δυνάμεων από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στην Ρουμανία, με απόλυτη επιτυχία, ενώ από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία και μετά , μέσω αυτού γίνεται η προώθηση Αμερικανικών οπλικών συστημάτων-εφοδίων και πυρομαχικών στην Ουκρανία και τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης γενικότερα.
Το άλλο μεγάλο πλεονέκτημα της περιοχής είναι ο σιδηρόδρομος.
Η Βόρεια Ελλάδα με τα τρία λιμάνια της Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, είναι η πύλη εμπορευμάτων και στρατευμάτων για την Ανατολική Ευρώπη και τις Βαλτικές Χώρες.
Η Σιδηροδρομική Εγνατία και η σύνδεση της με τα τρία αυτά λιμάνια, ουσιαστικά μετατρέπει την Ελλάδα σε ένα κόμβο μεταφοράς, τέτοιον που επηρεάζει άμεσα και γεωπολιτικές εξελίξεις.
Τέλος Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Θεσσαλονίκη είναι τρία ασφαλή μέρη για στρατιωτικές μετακινήσεις δυνάμεων του ΝΑΤΟ, από τη Μεσόγειο πρός την Ανατολική και Βόρεια Ευρώπη και αντίστροφα, μακριά από τον ρωσικό στόλο της Μαύρης θάλασσας.
Μειώνεται κατά πολύ η εξάρτηση του ΝΑΤΟ από τα τουρκικά στενά
Αυτό μειώνει την εξάρτηση των ΗΠΑ και ΕΕ από την Τουρκία, αφού στην ουσία τα Στενά του Ελλησπόντου χάνουν πολύ μεγάλο μέρος της στρατηγικής τους σημασίας.
Αυτός είναι επίσης και ένας πολύ σημαντικός λόγος που δικαιολογεί την συνεχή προσπάθεια της Τουρκίας για διχοτόμηση του Αιγαίου, προκειμένου να πάρει την θαλάσσια περιοχή και τα νησιά μας τα οποία βρίσκονται ανατολικότερα του 25ου Μεσημβρινού.
Άλλωστε τα στενά του Ελλησπόντου ακόμη και σήμερα, έχουν στρατηγική σημασία με μια βασικότατη προϋπόθεση. Αυτή είναι τα "Ελληνικά Στενά" να είναι ανοιχτά, αφού αν κλείσουν, πράγμα που θα γίνει σε περίπτωση πολέμου, τίποτε δεν θα μπαίνει ή θα βγαίνει διαμέσου των στενών του Ελλησπόντου από και πρός τη Μαύρη Θάλασσα.
Όταν λέμε Ελληνικά στενά, εννοούμε αυτές τις δύο νοητές γραμμές που στοιχίζονται από τα νησιά μας στο Αιγαίθο , όπως παρακάτω:
1. Εύβοια-Κέα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος-Ικαρία-Σάμος
2. Πελλοπόνησος-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κρήτη-Κάσος-Κάρπαθος-Ρόδος-Καστελόριζο
Τέλος η Αλεξανδρούπολη -η Θράκη και η Ανατολική Μακεδονία καθίστανται πλέον με την επέκταση του αγωγού καυσίμων που προαναφέραμε γεωγραφικές περιοχές υψίστης γεωστρατηγικής σημασίας για το ΝΑΤΟ, βάζοντας φρένο σε επίδοξα τουρκικά σχέδια όπως το "Σχέδιο Βαριοπούλα" για κατάληψη του Ν.Έβρου και εν συνεχεία όλης της Θράκης μας.