Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Επιστήμες

FAZ: Περισσότερους φόρους στην Ευρώπη θα πρέπει να καταβάλουν οι Google, Apple και Facebook

Στην πιο… αποτελεσματική φορολόγηση των τεχνολογικών «κολοσσών», όπως η Google,η Apple και το Facebook, προσανατολίζεται η Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει κοινούς κανόνες για τη φορολογία των εταιρειών αυτών βάσει κοινής βάσης αξιολόγησης.

Αυτό προκύπτει από ένα έγγραφο εργασίας της αρχής των Βρυξελλών, το οποίο έχει στη διάθεσή της η FAZ. Η Επιτροπή προτίθεται να υποβάλει μια πρώτη πρόταση για "ψηφιακό φόρο" στην Ευρώπη εντός τριών εβδομάδων.

Σύμφωνα με το έγγραφο της ΕΕ, μόνο δύο τύποι κύκλου εργασιών πρέπει να φορολογηθούν, και οχι όλα τα κέρδη που επιτυγχάνουν οι ψηφιακές εταιρείες. Από τη μια πλευρά, τα στοιχεία δείχνουν ότι εταιρείες όπως το Facebook , το Google AdWords, το Twitter και το Instagram κερδίζουν από την πώληση διαδικτυακής διαφήμισης. Από την άλλη πλευρά, ο οργανισμός αναφέρει οτι υπάρχουν κέρδη και άλλων ψηφιακών αγορών όπως η Airbnb και η Uber.

Ειμαι ακόμα ασαφές ποιοι συγκεκριμένοι φορολογικοί συντελεστές θέλει να προτείνει η αρχή της ΕΕ. Στην εφημερίδα γίνεται λόγος για το 1 έως 5 % των πωλήσεων. Οι επίτροποι θα ορίσουν έναν ακριβή αριθμό τις προσεχείς εβδομάδες. Το μέτρο πρέπει να ισχύει σε ολόκληρη την ΕΕ . Επηρεάζονται εταιρείες με παγκόσμιο κύκλο εργασιών τουλάχιστον 750 εκατομμυρίων ευρώ και τουλάχιστον 10 εκατομμύριων ευρώ στην Ευρώπη.

Η Επιτροπή επιθυμεί να φορολογήσει τα έσοδα εκεί όπου προκύπτουν

Το σκεπτικό της πρωτοβουλίας είναι η αναγνώριση ότι οι ψηφιακές εταιρείες καταβάλλουν συγκριτικά μικρό φόρο, επειδή οι διεθνείς φορολογικοί κανόνες είναι παρωχημένοι. Οι ψηφιακές εταιρείες μπορούν να προσφέρουν τα προϊόντα τους διασυνοριακά χωρίς να έχουν φυσικό χώρο εργασίας στη συγκεκριμένη χώρα. Ως εκ τούτου, τα έσοδά τους συχνά δεν καλύπτονται από το διεθνές φορολογικό δίκαιο και παραμένουν αφορολόγητα.

Σύμφωνα με την Επιτροπή, ο πραγματικός φορολογικός συντελεστής των ψηφιακών εταιρειών είναι μόνο περίπου το ήμισυ του φορολογικού συντελεστή που καταβάλλουν οι «συμβατικές» εταιρείες. Το πρόβλημα επιδεινώνεται από το γεγονός ότι μεμονωμένα κράτη μέλη χορήγησαν μονομερή φορολογικά πλεονεκτήματα στις εταιρείες του Διαδικτύου. Επί αρκετό καιρό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ακολουθεί τις λεγόμενες φορολογικές προφυλάξεις από διάφορες χώρες με επιχειρήσεις όπως η Apple ή η Amazon ως μη εξουσιοδοτημένη κρατική ενίσχυση.

Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, ένα κράτος μπορεί να φορολογήσει μια ξένη εταιρεία μόνο εάν είναι φυσικά παρούσα στην επικράτειά του, δηλαδή έχει "μόνιμη εγκατάσταση". Ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής κ. Valdis Dombrovskis δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι τα εταιρικά κέρδη θα πρέπει να φορολογούνται μακροπρόθεσμα, ακόμη και στον ψηφιακό κόσμο. Για το σκοπό αυτό, η αρχή της ΕΕ επιθυμεί να επεκτείνει μακροπρόθεσμα την έννοια της μόνιμης μόνιμης εγκατάστασης (φορολογήσιμη) σε ψηφιακές επιχειρήσεις, εισάγοντας έτσι μια «εικονική μόνιμη εγκατάσταση». Ωστόσο, μια τέτοια λύση θα είναι εφικτή μόνο μακροπρόθεσμα, επειδή δεν είναι μόνο τεχνικά απαιτητική, αλλά και πολιτικά δύσκολη.

Σε κάθε περίπτωση, είναι δύσκολο να φανταστούμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιτύχει γρήγορα μια κοινή λύση για τη φορολόγηση των ψηφιακών εταιρειών. Σε ένα συμβούλιο υπουργων οικονομικών της ΕΕ τον Σεπτέμβριο, η Γερμανία και η Γαλλία πρότειναν φόρο αντιστάθμισης. Δέκα χώρες εντάχθηκαν στην πρωτοβουλία αυτή. Στο μεταξύ, όμως, η πρόταση έχει σταματήσει, διότι τα κράτη μέλη απέχουν πολύ από τη συμφωνία για φορολογικά θέματα. Χώρες όπως η Ιρλανδία και το Λουξεμβούργο, οι οποίες μέχρι στιγμής έχουν χορηγήσει φορολογικά πλεονεκτήματα στις εταιρείες του Διαδικτύου, παραβιάζουν, εν πάση περιπτώσει, τους κοινούς κανόνες.

Tags
Back to top button