Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Έρχεται το πρώτο «έξυπνο» ελαστικό για τα αυτοκίνητα (βίντεο)

Ενώ τα πιο έντονα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν στα μοντέλα και στα πρωτότυπα των κατασκευαστών, οι καινοτομίες των προμηθευτών δίνουν και αυτές ηχηρό παρών στα Σαλόνια Αυτοκινήτου.


Μία από αυτές, στην IAA 2107 που βρίσκεται σε εξέλιξη στη Φρανκφούρτη, είναι το αγώγιμο ελαστικό της Continental που στέλνει πληροφορίες στον οδηγό για να τον προειδοποιήσει. Πρόκειται για μια τεχνολογία ελαστικού που η εταιρεία σκέφτεται να εφαρμόσει στα μελλοντικά μοντέλα της. Τεχνολογία που στόχο έχει να καταστήσει την οδήγηση περισσότερο ασφαλή στα χρόνια που έπονται.

Η ContiSense είναι η ιδέα της εταιρείας για ένα έξυπνο ελαστικό που θα διαθέτει εσωτερικούς αισθητήρες για τη μέτρηση του βάθους του πέλματος, της θερμοκρασίας και για τυχόν ζημιές. Το ειδικό ηλεκτρικά αγώγιμο λάστιχο θα αφήνει το υλικό να στείλει δεδομένα σε ένα δέκτη στο αυτοκίνητο, λαμβάνοντας έτσι ο οδηγός τις απαραίτητες προειδοποιήσεις. Οι μελλοντικές εκδόσεις αυτής της τεχνολογίας θα είναι επίσης σε θέση να ανιχνεύσουν τις συνθήκες του δρόμου. Για παράδειγμα, το λάστιχο θα ξέρει εάν ο δρόμος είναι χιονισμένος.

Η τεχνολογία ContiAdapt προχωρά ακόμα περισσότερο, ρυθμίζοντας ενεργά τόσο την πίεση των ελαστικών όσο και το πλάτος του πέλματος. Οι αλλαγές αυτές μεταβάλλουν το ίχνος επαφής του ελαστικού, έτσι ώστε να ταιριάζει με τις συνθήκες του δρόμου. Σε αυτό το στάδιο, το σύστημα μπορεί να αλλάξει ανάμεσα σε τέσσερις ρυθμίσεις: Υγρόανομοιόμορφοολισθηρό και κανονικό οδόστρωμα. Επιπλέον, με την ContiAdapt, η Continental θα μπορούσε να ρυθμίσει την τεχνολογία με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να δώσει προτεραιότητα στη χαμηλή αντίσταση κύλισης, δημιουργώντας μικρότερη επιφάνεια επαφής, κάτι που θα επέτρεπε την οικονομία καυσίμου όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες. Επίσης, θα επέλεγε χαμηλή πίεση και μεγαλύτερο πλάτος για να μεγιστοποιήσει το μέγεθος του ίχνους επαφής του ελαστικού στις ολισθηρές επιφάνειες.

Η Continental έφερε στο σταντ της στη Φρανκφούρτη ένα πρωτότυπο λάστιχο που ενσωματώνει και τις δύο τεχνολογίες σε ένα σετ. Αυτό το μοναδικό set-up διαθέτει τρεις ζώνες πέλματος: Για υγρήολισθηρή και στεγνή επιφάνεια. Έτσι, η ContiAdapt θα μπορούσε να προσαρμόσει το πλάτος για να ευνοήσει τη ζώνη που είναι η καλύτερη για μια δεδομένη κατάσταση. Εν τω μεταξύ, η Contisense θα παρακολουθεί τις οδικές συνθήκες για τυχόν αλλαγές.


Η ιδέα της εταιρείας είναι έξυπνη, αλλά φαίνεται να περιορίζει τη ζωή των ελαστικών. Για τους περισσότερουςοδηγούς, η ζώνη του πέλματος για στεγνή επιφάνεια θα φθαρεί ταχύτερα, πράγμα που ίσως σημαίνει ότι θα χρειάζεται να αντικαταστήσεις τα λάστιχα, ενώ η ζώνη για υγρή και η ζώνη για ολισθηρή επιφάνεια θα έχουν φθαρεί σημαντικά λιγότερο. Θα μας πείτε ότι το πρόβλημα λύνεται με σκληρότερη γόμμα στην πρώτη ζώνη, αλλά ακόμα κι έτσι τα πράγματα θα επέβαλαν κάποιες θυσίες, ενώ ταυτόχρονα θα ανέβαζαν το επίπεδο πολυπλοκότητας της κατασκευής.

Σε κάθε περίπτωση όμως περιμένουμε με ενδιαφέρον τη συνέχεια.

Tags
Back to top button