Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Travel

ΕΡΓΟΣΕ: Ξεκινά διαδικασίες για «κολοσσιαίο» σιδηροδρομικό έργο αξίας 4 δις ευρώ

Η ΕΡΓΟΣΕ, επιχειρεί να ξεκινήσει ένα αρκετά μεγάλο σιδηροδρομικό έργο το οποίο θα παρακάμπτει το Βόσπορο και θα δημιουργεί μια ασφαλή εναλλακτική διαδρομή για τις εμπορευματικές μεταφορές.  

Για το έργο αυτό που η συνολική του αξία του έχει εκτιμηθεί σε 4 δισ. ευρώ, το διοικητικό συμβούλιο  αποφάσισε πρόσφατα την σύσταση θυγατρικής εταιρείας προκειμένου να αναπτύξει το τμήμα του έργου με ελληνικό ενδιαφέρον, το οποίο προβλέπει την διασύνδεση τριών ελληνικών λιμανιών (Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης) με τρία αντίστοιχα λιμάνια της Βουλγαρίας (Μπουργκάς, Βάρνας και Ρούσε).

Το Sea2Sea, όπως καθιερώθηκε η κωδική του ονομασία βλέπει θετικά και η ΕΕ. Όμως το έργο, παραμένει παγωμένο παρά τις προσπάθειες της προηγούμενης κυβέρνησης να το αναστήσει, υπογράφοντας διακρατική συμφωνία με την Βουλγαρία, η οποία μάλιστα προέβλεπε και την δημιουργία μιας κοινής εταιρείας.

Η μεγάλη αυτή υποδομή που θα συνδέει με οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες τις χώρες από το Αιγαίο και τη Μαύρη Θάλασσα μέχρι την Αδριατική, ξαναμπαίνει στην ατζέντα και από την παρούσα κυβέρνηση.

Μάλιστα, τον περασμένο Μάρτιο κατά τη διάρκεια του Aνώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Eλλάδας – Bουλγαρίας, που συνεδρίασε υπό τους πρωθυπουργούς των δύο χωρών Kυριάκου Mητσοτάκη και Mπόικο Mπορίσοφ, το έργο βρέθηκε  στο τραπέζι των συζητήσεων καθώς θεωρείται ελκυστικό και βιώσιμο.

Η σημερινή διαδρομή των εμπορευματικών μεταφορών μέσα από τα στενά του Βοσπόρου έχει  μεγάλο κόστος εξαιτίας των υψηλών τελών διέλευσης και του χρόνου μεταφοράς. Επιπλέον κρίνεται αναγκαίο να υπάρχει μια ασφαλής εναλλακτική διαδρομή στην περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Το κομμάτι του έργου με ελληνικό ενδιαφέρον περιλαμβάνει την κατασκευή της ανατολικής σιδηροδρομικής Εγνατίας, την αναβάθμιση της σύνδεσης Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο αλλά και άλλα μικρότερα έργα, όπως η διασύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, η αναβάθμιση του άξονα που συνδέει την τελευταία με τα σύνορα με τα Σκόπια, κ.α.

Σήμερα, το ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον για τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης και η παραχώρηση του εμπορευματικού σταθμού του λιμένα Καβάλας, που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ μέσω διαγωνισμών, λειτουργούν θετικά για την υλοποίηση του έργου, εφόσον προηγουμένως επιλυθεί και το χρηματοδοτικό σκέλος που αποτελεί μια σημαντική παράμετρο.

Tags
Back to top button