Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Επιστήμες

Εργαλεία χειραγώγησης το Facebook και το twitter σύμφωνα με επίσημη έρευνα

Η έρευνα διεξήχθη σε εννέα χώρες και αποκαλύπτει πως η χρήση των social media έχει ως κύριο στόχο την προπαγάνδα και την παραπληροφόρηση 

Η προπαγάνδα και η χειραγώγηση της κοινής γνώμης προωθούνται κατά κύριο λόγο από τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως προκύπτει από μια σειρά μελετών από το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Το γεγονός πως τα social media αποτελούν πεδίο πολιτικών μαχών και προώθησης ψευδών ειδήσεων υποστηρίχτηκε από έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην Βραζιλία, τον Καναδά, την Κίνα, τη Γερμανία, την Πολωνία, την Ουκρανία, τη Ρωσία, την Ταϊβάν και τις ΗΠΑ.

Στην πιο απλή μορφή της προπαγάνδας, δημιουργούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ψεύτικοι λογαριασμοί για να προωθούν και να αναπαράγουν δημοσιεύσεις ή για να αυξάνουν την διαδικτυακή δημοτικότητα κάποιου πολιτικού.

Ένα ακόμα παράδειγμα προπαγάνδας στα social media φωτίζεται από τη διαδικτυακή δραστηριότητα του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος χρησιμοποίησε το Twitter ως βήμα λόγου κατά την προεκλογική του περίοδο, κάνοντας έτσι την κοινή γνώμη να ασχολείται μαζί του, αποδεικνύοντας πως δεν υπάρχει αρνητική διαφήμιση, αφού τελικά ο Τραμπ κατέκτησε τη νίκη.

Ο επικεφαλής των μελετών, Samuel Woodley, σχολίασε ακόμα πως η Ρωσία χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να διατηρήσει τη σταθερότητα του κυβερνητικού καθεστώτος του Πούτιν εναντίον τόσο εξωτερικών όσο και εσωτερικών κινδύνων.

Η έρευνα ακόμα υποστηρίζει πως παρατηρείται μια αδιαφορία από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Twitter για τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται από το κοινό. 

Ωστόσο, μια χώρα φαίνεται πως διαφέρει σημαντικά σε αυτόν τον τομέα, καθώς οι Γερμανοί έχουν ψηφίσει νόμους, που απαιτούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αναλαμβάνουν την ευθύνη για οτιδήποτε δημοσιεύεται σε αυτά.

Tags
Back to top button