Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας θέτουν με ερώτησή τους στους συναρμόδιους υπουργούς 42 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και ζητούν μέτρα για τον περιορισμό τους, την ευαισθητοποίηση των πολιτών, την ενημέρωση των μαθητών και την κατάρτιση προγραμμάτων υπό ενιαίο επιτελικό συντονισμό στο ανώτατο δυνατό κυβερνητικό και υπηρεσιακό επίπεδο.
«Το πρόσφατο τραγικό περιστατικό στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που είχε, έφερε για ακόμη μια φορά στη δημοσιότητα το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στους ελληνικούς δρόμους. Δυστυχώς, όμως, το εν λόγω θανατηφόρο τροχαίο συμβάν, αποτελεί έναν ακόμα κρίκο μιας πολύ μεγάλης αλυσίδας εγκληματικών τροχαίων που συμβαίνουν κάθε χρόνο στις εθνικές και επαρχιακές οδούς της χώρας και που έχουν ως αποτέλεσμα το θάνατο και το σοβαρό τραυματισμό μεγάλου αριθμού συμπολιτών μας», αναφέρουν οι βουλευτές και επικαλούνται τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας που δείχνουν ότι τα τροχαία συμβάντα στη χώρα μας ήταν 12.872 το έτος 2015 – ελαφρώς μειωμένα σε σχέση με τα 13.206 τροχαία συμβάντα το 2014 – όμως ο αριθμός των βαρύτατα τραυματισμένων στα ατυχήματα αυτά παραμένει ο ίδιος και τις δύο χρονιές (1068 βαριά τραυματίες κάθε χρονιά), ενώ πολύ μικρή είναι η μείωση του αριθμού των θυμάτων των θανατηφόρων τροχαίων συμβάντων (από 798 το 2014 σε 789 το 2015).
«Παρά το γεγονός ότι τα νούμερα αυτά είναι μειωμένα κατά 60% έως 75% περίπου, σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2000 (789 θανόντες το έτος 2015 έναντι 2013 θανόντων το έτος 2000 και 1068 βαριά τραυματίες το έτος 2015 έναντι 4.213 το έτος 2000), ο φόρος αίματος που πληρώνεται στους ελληνικούς δρόμους εξακολουθεί να παραμένει εξαιρετικά υψηλός», επισημαίνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και ζητούν να αναληφθούν πρωτοβουλίες.
Οι βουλευτές καλούν τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Εσωτερικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να ενημερώσουν τη Βουλή αν προτίθενται να προβούν στην αύξηση των μέτρων ελέγχου και συντήρησης του οδικού δικτύου της χώρας ώστε να περιοριστούν οι κίνδυνοι των τροχαίων και αν προτίθενται να λάβουν μέτρα επιμόρφωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών απέναντι στο πρόβλημα, όπως αυτά που περιγράφηκαν παραπάνω, ούτως ώστε να μεταβληθούν οι κοινωνικές στάσεις απέναντι στην παραβατική και στην αμελή-επικίνδυνη οδήγηση.
Ζητούν επίσης την εισαγωγή της υποχρεωτικής διδασκαλίας της Κυκλοφοριακής Αγωγής στο πλαίσιο του μαθήματος της Αγωγής Υγείας και την κατάρτιση βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων προγραμμάτων, σε ενιαίο επιτελικό συντονισμό όλων των συναρμόδιων Υπηρεσιών, ούτως ώστε να υπάρξουν περαιτέρω αποτελέσματα στην προσπάθεια για την ελαχιστοποίηση των τροχαίων στη χώρα μας. Καλούν επίσης την κυβέρνηση να προχωρήσει στη συγκρότηση Ενιαίου Επιτελικού Κέντρου σε ανώτατο δυνατό κυβερνητικό και υπηρεσιακό επίπεδο, με στόχο το διαρκή έλεγχο εφαρμογής και βελτίωσης των πενταετών Σχεδίων για την Οδική Ασφάλεια.