Δεν υπάρχουν σήμερα έτοιμες λύσεις για εναλλακτικά καύσιμα στη ναυτιλία, ωστόσο η πυρηνική ενέργεια και οι νέοι τέταρτης γενιάς αντιδραστήρες έχουν μπει πάνω στο τραπέζι των συζητήσεων. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν Έλληνες εφοπλιστές μιλώντας στο 9ο capital link Maritime Leaders Summit.
Όπως αναφέρει το newmoney.gr, Το θέμα έθεσε αρχικώς ο Γιώργος Γιουρούκος της εκτελεστικός πρόεδρος Global Ship Lease οποίος δήλωσε: «Κανείς δεν ξέρει ποιο θα είναι το εναλλακτικό καύσιμο το οποίο θα επικρατήσει. Το μόνο καύσιμο με μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου είναι η πυρηνική ενέργεια η οποία με την ύπαρξη των νέου τύπου αντιδραστήρων δεν είναι επικίνδυνη».
Ο Γιώργος Καραγεωργίου πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Olympic Shipping ανέφερε ότι ο όμιλός του έχει υπογράψει συμφωνία με μεγάλη ξένη εταιρεία για την ανάπτυξη τέτοιων συστημάτων. Ωστόσο όπως έσπευσε να προσθέσει «πρόκειται για ένα θέμα που θέλει τουλάχιστον 15 χρόνια ακόμα προκειμένου να εξελιχθεί».
Aυτή είναι η παραγωγή ηλεκτρισμού από πυρηνική ενέργεια ανά χώρα
Ο Χάρης Βαφειάς ιδρυτής των εισηγμένων στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές ναυτιλιακών εταιρειών Stealth Gas, Imperial Petroleum και C3iS, δήλωσε ότι όταν πριν από τέσσερα χρόνια είχε θέσει το θέμα δεν ήταν πολλοί που τον πίστευαν ενώ σήμερα είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα.
Ο Γιώργος Οικονόμου ιδρυτής της TMS τόνισε ότι η πυρηνική ενέργεια είναι ίσως η ιδανικότερη λύση, αλλά θεωρεί ότι δεν θα προχωρήσει για πολιτικούς λόγους. Ο Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου της Safe Bulkers ανέφερε ότι για τα επόμενα 30-40 χρόνια δεν υπάρχει προοπτική για χρήση πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλία: «Εμείς δεν πρόκειται να το δούμε. Ίσως οι επόμενες γενιές σε 30-40 χρόνια» σχολίασε.
Πάντως στη ναυτιλία υπάρχει μία μεγάλη μερίδα που κρατάει αποστάσεις από την πυρηνική ενέργεια.