Μαχητικό αεροσκάφος τύπου Mirage 2000 κατέπεσε περίπου στις 12:18 το μεσημέρι της Δευτέρας, στην περιοχή της Σκοπέλου.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ο χειριστής του μαχητικού πρόλαβε να χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα και εγκατέλειψε το Mirage με ασφάλεια.
Το ατύχημα σημειώθηκε κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης στην οποία συμμετείχαν δύο μαχητικά αεροσκάφη τύπου Mirage 2000 της 332 Μοίρας της Πολεμικής Αεροπορίας.
Πληροφορίες από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας αναφέρουν ότι παρουσιάστηκε βλάβη στο μαχητικό αεροσκάφος που ήταν ο νούμερο δύο του σχηματισμού και ο χειριστής εγκατέλειψε το Mirage με επιτυχία.
Αναλυτικά:
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, το Mirage είχε απογειωθεί από την βάση της Τανάγρας και έπεσε στις 12.18. Συμμετείχε σε άσκηση αερομαχίας με ένα ακόμη μαχητικό και έπεσε ή από μηχανική βλάβη ή από βλάβη στο σύστημα διεύθυνσης.
Ο χειριστής ανέφερε κατάσταση emergency και εγκατέλειψε.
Είναι σε εξέλιξη επιχείρηση έρευνας κ διάσωσης από ελικόπτερα Super Puma.
Αυτή την ώρα, περίπου 13:00 το μεσημέρι, ο πιλότος έχει επικοινωνήσει με τα σωστικά μέσα και σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες είναι καλά στην υγεία του.
Η 332 Μοίρα Παντός Καιρού
Θέση
114 Πτέρυγα Μάχης – Αεροπορική Βάση Τανάγρας.
Έτος Συγκρότησης
1989
Υπαγωγή
114 Πτέρυγα Μάχης
Αεροσκάφη που υπηρετούν
Mirage 2000 EGM/BGM
Αποστολή
Η Μοίρα έχει ως αποστολή τη διατήρηση υψηλού βαθμού αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας με κατάλληλη οργάνωση, εκπαίδευση του προσωπικού και συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διατίθενται, για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων οποτεδήποτε απαιτηθεί και σύμφωνα με τα ισχύοντα σχέδια.
Ιστορία
Η 332 Μοίρα Παντός Καιρού (ΜΠΚ) ιδρύθηκε στις 11 Αυγούστου 1989 στην 114 Πτέρυγα Μάχης – Αεροπορική Βάση Τανάγρας, φέροντας τον κωδικό κλήσης ‘Γεράκι’, και στεγάστηκε στις εγκαταστάσεις που κατείχε η 334 Μοίρα, η οποία είχε ήδη μετεγκατασταθεί στην 126 Σμηναρχία Μάχης στο Ηράκλειο Κρήτης. Αμέσως η Μοίρα άρχισε την εκπαίδευση των Ιπταμένων της στο νέο μαχητικό αεροσκάφος Μ-2000EGM, με αεροσκάφη που άνηκαν στην 331 Μοίρα και συντηρούνταν από τους τεχνικούς της. Οι πρώτοι πιλότοι της Μοίρας είχαν μεγάλη εμπειρία σε αεροσκάφη των τύπων Mirage F-1CG και F-4E Phantom II.
Την 1 Νοεμβρίου 1989 η Μοίρα παρέλαβε τα πρώτα 14 μαχητικά της αεροσκάφη (10 μονοθέσια και 4 διθέσια), ενώ στις 15 Ιουλίου 1990 η αρχική εκπαίδευση ολοκληρώθηκε και έγινε ανακατανομή των πιλότων και των τεχνικών έτσι ώστε οι δύο Μοίρες να είναι στο ίδιο επίπεδο από πλευράς έμψυχου δυναμικού.
Το Νοέμβριο του 1990 η Μοίρα αξιολογήθηκε με επιτυχία από το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ) και κηρύχθηκε επιχειρησιακή, οπότε και τότε άρχισε την διενέργεια αποστολών αναχαίτισης και καθηκόντων επιφυλακής πάνω από το Αιγαίο. Με την παραλαβή των βλημάτων αέρος-αέρος Matra Super 530D και την ενσωμάτωση του σύγχρονου συστήματος αυτοπροστασίας Integrated Counter Measures System (ICMS), το Μ-2000 αναδείχθηκε ως το πλέον ολοκληρωμένο αεροπλάνο της Πολεμικής Αεροπορίας της εποχής του.
Από το Μάρτιο 2007 η Μοίρα ανέλαβε, από την 331 Μοίρα, το ρόλο της Τακτικής Αεροπορικής Υποστήριξης Ναυτικών Επιχειρήσεων (ΤΑΥΝΕ), παραλαμβάνοντας τα βλήματα αέρος-επιφανείας AM39 EXOCET και ενσωματώνοντας Ιπταμένους και τεχνικό προσωπικό με εμπειρία στη συγκεκριμένη αποστολή.
Το ατύχημα αυτό επισκιάζει επικοινωνιακά τη μεγάλη άσκηση που μόλις ξεκίνησε στο Αιγαίο, την «Καταιγίδα 2017».
Η άσκηση αυτή θα χρησίμευε για την προβολή ισχύος απέναντι στον τουρκικό «Θαλασσόλυκο».