Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Lifestyle

Έχετε αναρωτηθεί; - Γιατί γραφόμαστε στο γυμναστήριο και δεν πηγαίνουμε ποτέ;

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, γιατί ενώ γραφόμαστε στο γυμναστήριο και δεν πηγαίνουμε ποτέ;

Μιλώντας στη Deutsche Welle ο Γιόζεφ Κάι από το πρότζεκτ Behavior Change for Good, του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, υποστηρίζει πως «ακόμη κι αν η απόκτηση κάρτας μέλους σε κάποιο γυμναστήριο θα μπορούσε να ενισχύσει το κίνητρο, συχνά παρατηρείται το φαινόμενο και να πληρώνεις τη συνδρομή και να μην πηγαίνεις να γυμναστείς. Αυτό συμβαίνει επειδή πολλές φορές είναι δύσκολο να επιτυγχάνουμε τους στόχους μας που σχετίζονται με υγιείς δραστηριότητες, όπως να πηγαίνουμε σε στούντιο γυμναστικής».

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια με μια μελέτη μεγάλης κλίμακας προσπάθησαν να βρουν ποιο είναι το εμπόδιο που μας κάνει να μην συνεχίζουμε τη γυμναστική ακόμα και αν έχουμε γραφτεί σε κάποιο γυμναστήριο.

Δοκίμασαν μέτρα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν, ώστε να γεφυρωθεί το χάσμα. Μικρά κίνητρα, που τη στιγμή που υποχωρεί η διάθεση για γυμναστική μπορούν να βοηθήσουν, όταν έρθει για παράδειγμα η ώρα να δώσουμε απάντηση στο ερώτημα, να πάω στο γυμναστήριο ή καλύτερα όχι;

Τα αποτελέσματα της μελέτης με περισσότερα από 60.000 μέλη αλυσίδας γυμναστηρίων στις ΗΠΑ δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στο περιοδικό Nature.

Συνολικά 30 επιστήμονες από 15 διαφορετικά πανεπιστήμια στις ΗΠΑ εργάστηκαν σε μικρές ανεξάρτητες ομάδες για την ανάπτυξη 53 διαφορετικών μέτρων που θα μπορούσαν να ενισχύσουν το κίνητρο των πελατών των γυμναστηρίων. Η αποτελεσματικότητά τους δοκιμάστηκε με ρυθμό 4 εβδομάδων και οι μετρήσεις έγιναν 4 εβδομάδες μετά το τέλος της φάσης παρέμβασης.

Πώς έγινε η έρευνα

Στην αρχή μπορεί να υπάρχει μεγάλη διάθεση η οποία όμως εξαφανίζεται συχνά γρήγορα, όπως δείχνουν τα στοιχεία. Αυτό ακριβώς το πρόβλημα προσπάθησαν να λύσουν οι ερευνητές.

Ο επικεφαλής της έρευνας, Τζέιμς Μιλκμαν, λέει: «Αν οι άνθρωποι θέλουν να εντείνουν την φυσική δραστηριότητα ή να αλλάξουν την συμπεριφορά τους, υπάρχουν μερικές πολύ χαμηλού κόστους συμβουλές που θα τους βοηθήσουν να επιτύχουν περισσότερα».

Οι ερευνητές έστελναν στα μέλη σύντομα κείμενα με υπενθυμίσεις, εβδομαδιαία mail και επιβραβεύσεις σε ψηφιακή μορφή ή δωρεάν ακουστικά βιβλία. Με τα μικρά αυτά τρικ αύξησαν τις επισκέψεις στο γυμναστήριο από 9% μέχρι 27% κατά την περίοδο των δοκιμών. Η πιο επιτυχημένη μέθοδος ήταν μικρά δώρα σε μετρητά για την επιστροφή στο γυμναστήριο μετά από μια χαμένη επίσκεψη.

Ωστόσο, μόνο το 8% των παρεμβάσεων προκάλεσε αλλαγή στη συμπεριφορά των αθλούμενων, που ήταν μετρήσιμη ακόμα και 4 εβδομάδες μετά την παρέμβαση. Όσο πιο αποτελεσματικές ήταν οι παρεμβάσεις στις φάσεις δοκιμών, τόσο πιο πιθανό ήταν τα αποτελέσματα να είχαν μεγαλύτερη διάρκεια.

Τα κόλπα για να προσελκύσουν και να κινητοποιήσουν τους αθλούμενους να επιστρέφουν στα γυμναστήρια ήταν πολλά:

  • ένα απλό πρόγραμμα που ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να προγραμματίσουν την προπόνησή τους προκαταβολικά
  • μία υπενθύμιση μισή ώρα πριν την προπόνηση
  • «μπόνους» 0,22 δολαρίων για κάθε επίσκεψη κλπ.

Μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνα, το τελευταίο κόλπο αύξησε την συχνότητα της άσκησης κατά 9%.

Κατά τον Μιλκμαν, το πρόγραμμα θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό, αν επιπλέον 0,09 δολάρια προσφέρονταν για την επιστροφή στο γυμναστήριο μετά από κάποια χαμένη προπόνηση.

Tags
Back to top button