Μεγαλόπνοα και άκρως επιθετικά σχέδια έχει ο Τούρκος πρόεδρος όχι μόνο για το Αιγαίο πέλαγος και τα 17 νησιά που «ορέγεται», αλλά για ολόκληρη την ανατολική Μεσόγειο, σημαίνοντας συναγερμό σε Ελλάδα, Ισραήλ, και Κύπρο.
Σύμφωνα με το πληροφορίες, το τουρκικό πρόγραμμα ναυπήγησης σκαφών προγράμματος LHD επικεντρώνεται στην κατασκευή και δεύτερου ελικοπτεροφόρου/αποβατικού πλοίου (UDC) κλάσεως Anadolu.
Ο διευθυντής της ναυπηγικής εταιρείας Sedef Gemi İnşaatı Sanayii A.Ş Selim Bugdanogly δήλωσε ότι η εταιρεία του βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με το Υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας για την κατασκευή του δεύτερου πλοίου αυτής της κλάσεως.
Η ολοκλήρωση του πρώτου πλοίου κλάσεως Anadolou έχει προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο το 2019.
Ο Bugdanogly τόνισε επίσης ότι και το δεύτερο πλοίο θα είναι έτοιμο σε περίπου δύο χρόνια, πολύ νωρίτερα από ό, τι είχε αρχικά προγραμματιστεί, μετά την έναρξη των εργασιών.
Σύμφωνα με τον ίδιο , «η σύμβαση ορίζει ότι η πρώτη κάθοδος του πλοίου στην θάλασσα θα γίνει εντός 40 μηνών από την ημερομηνία έναρξης της κατασκευής, [και] τότε το πλοίο θα υποβληθεί σε μια σειρά πολύπλοκων τεστ, και θα παραδοθεί στο τουρκικό ναυτικό σε περίπου 55-59 μήνες μετά την έναρξη της κατασκευής.
Υπενθυμίζουμε ότι η επίσημη τελετή της κοπής της τροπίδας για το πρώτο πλοίο UDC Anadolu πραγματοποιήθηκε στο ναυπηγείο Sedef Tersanesi στην Τούζλα, την 30η Απριλίου του 2016.
Το τουρκικό πρόγραμμα με την ονομασία Havuzlu Cikarma Gemisi (LPD), αξίας $ 1,7 δις, ξεκίνησε το 2006, και προβλέπει την απόκτηση αρχικά ενός ελικοπτεροφόρου/αποβατικού πλοίου και τεσσάρων αποβατικών σκαφών LCM, καθώς και δύο μικρών αποβατικών LCVP που θα χωρούν 27 αμφίβια τεθωρακισμένα AAV.
Μιλώντας την 30 Απριλίου 2016 κατά την τελετή της κοπής της τροπίδας του πρώτου ελικοπτεροφόρου UDC Anadolu, ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε ότι το πλοίο θα είναι το πρώτο βήμα για τη δημιουργία του πρώτου τουρκικού αεροπλανοφόρου που θα χρησιμοποιεί αεροσκάφη F-35B.
Το τουρκικό ναυτικό έχει κάνει αίτηση στις ΗΠΑ για την αγορά 18 μαχητικών τύπου F-35B STOVL, αλλά η απόφαση για το θέμα αυτό δεν έχει ακόμη εγκριθεί.
Το νέο αποβατικό ελικοπτεροφόρο (LHD), θα κοστίσει μεταξύ μισού έως και ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων και θα παρέχει στην Άγκυρα την επιθυμητή δυναμική παρουσία στην ανατολική Μεσόγειο, την οποία η Ελλάδα, η Κύπρος και το Ισραήλ δεν έχουν την πολυτέλεια να αγνοήσουν.
Το νέο LHD, που θα κατασκευαστεί από το τουρκικό ναυπηγείο SEDEF και την ισπανική ναυπηγική εταιρεία Navantia, αφορά την παραλλαγή του ισπανικού αεροπλανοφόρου Juan Carlos I κατηγορίας L-61 που χρησιμοποιείται από το ισπανικό πολεμικό ναυτικό.
Μετά την Ισπανία και την Αίγυπτο, η Τουρκία θα είναι η τρίτη χώρα που θα διαθέτει ένα πλοίο αυτής της κατηγορίας στην περιοχή.
Οι δυνατότητες του Τουρκικού Ναυτικού με την παρουσία του νέου πλοίου LHD θα αποτελέσουν έναν μοναδικό παράγοντα που θα αλλάξει το status quo στην ανατολική Μεσόγειο.
Τα κύρια χαρακτηριστικά της αποστολής του νέου τουρκικού LHD κλάσης Juan Carlos I θα αποτελέσει η «προβολή ισχύος» σε οποιοδήποτε επιχειρησιακό θέατρο της Μεσογείου και όχι μόνο.
Ως ένα μεγάλο αμφίβιο πλοίο, το LHD δύναται να μεταφέρει τουλάχιστον ένα τάγμα 1.000 πάνοπλων στρατιωτών μαζί με 150 τεθωρακισμένα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των αρμάτων μάχης, για την διενέργεια αποβατικής ενέργειας.
Ως το πρώτο αεροπλανοφόρο της Τουρκίας, το LHD θα είναι σε θέση να ταξιδεύει ασταμάτητα για 30 ημέρες έχοντας ακτίνα δράσης 1.700 ναυτικά μίλια (3.148 χιλιόμετρα).
Σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες ναυτικές δυνάμεις της Τουρκίας, το LHD θα παράσχει την Άγκυρα την ικανότητα να προβάλει σημαντική δυναμική παρουσία στον τομέα των υπεράκτιων εγκαταστάσεων φυσικού αερίου σε Κύπρο και Ισραήλ, δίνοντας στην Τουρκία, σε σύντομο χρονικό διάστημα, την μοναδική ικανότητα ελέγχου της θαλάσσιας περιοχής της ΝΑ Μεσογείου.