Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ειδικοί για το συμβάν με το Mirage στην Τανάγρα: «Σπάνια περίπτωση και δύσκολη απόφαση»

Σώα είναι η πιλότος του Mirage που εγκατέλειψε το μαχητικό αεροσκάφος στην 114 Πτέρυγα Μάχης στη βάση της Τανάγρας. Η πιλότος έκανε χρήση του συστήματος εκτίναξης του καθίσματος προκειμένου να εγκαταλείψει το αεροσκάφος. Το συμβάν σημειώθηκε την ώρα που είχε αρχίσει η διαδικασία της τροχοδρόμησης του μαχητικού μετά από εκπαιδευτική πτήση.

Κατόπιν τούτου, η πιλότος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους. Όπως έγινε από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, το αεροσκάφος φέρει μικρές ζημιές στο δεξί σκέλος και θα πραγματοποιηθούν οι απαραίτητοι έλεγχοι και οι όποιες ζημιές θα επισκευασθούν εντός της μονάδας.

«Σπάνια περίπτωση και δύσκολη απόφαση»

Αναφερόμενος στο θέμα, ο υποπτέραρχος και ιπτάμενος ε.α, Γιάννης Βαμβάκος, σημειώνει: «Είναι σπάνια περίπτωση και με βάση και την ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, μετά το πέρας της εκπαιδευτικής πτήσης που εκτελούσε η συνάδελφος, κατά τη φάση της τροχοδρόμησης μετά την προσγείωση, παρουσιάστηκε ανομοιόμορφη πέδηση στους δύο τροχούς, κάτι που οδηγούσε το αεροσκάφος εκτός διαδρόμου, με συνέπεια η συνάδελφος να πάρει τη δύσκολη απόφαση να εγκαταλείψει το αεροσκάφος το οποίο δεν έχει πάθει σχεδόν τίποτα, είναι επισκευάσιμο, όπως και η συνάδελφος είναι καλά στην υγεία της».

Συναγερμός στην Τανάγρα: Εγκατάλειψη Mirage 2000-5 - Σώα η πιλότος (Βίντεο) (Upd)

«Το αεροσκάφος, βγαίνοντας από τον διάδρομο, δεν είχε τόσο μεγάλη ταχύτητα ώστε να πάθει μεγάλες δομικές βλάβες. Έχει πάθει κάποιες μικρές ζημιές οι οποίες είναι επισκευάσιμες», λέει ο ίδιος, συμπληρώνοντας:

«Η συντήρηση που γίνεται σε όλα τα αεροσκάφη της πολεμικής αεροπορίας είναι υποδειγματική. Δεν υπάρχει σαφής τρόπος να ελέγξεις στον αέρα την ικανότητα των φρένων, ελέγχεις λίγο πριν την προσγείωση αν υπάρχει πίεση αλλά μετά την προσγείωση, κατά τη διάρκεια της επαφής και όσο η ταχύτητα μειώνεται, υπάρχει κάποια ταχύτητα στην οποία ελέγχεις τα φρένα και αρχίζεις να φρενάρεις. (…) Όλες οι αποφάσεις στα αεροσκάφη είναι του πιλότου».

«Θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί διαφορετικά»

Από την πλευρά του, ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης, αναφέρει: «Είδαμε στην πράξη κάτι το οποίο δεν βλέπουμε συνήθως, δηλαδή καθίσματα με τα οποία είναι εφοδιασμένα τα μαχητικά αλλά και εκπαιδευτικά αεροπλάνα υψηλών επιδόσεων, τα οποία ενεργοποιούνται με μηδενική ταχύτητα και σε μηδενικό ύψος».

«Αυτό θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί διαφορετικά. Τα Mirage έχουν προηγούμενα συμβάντα με προβλήματα πέδησης, υπήρξε και φωτιά κάποτε στο παρελθόν. Το να ξεσπάσει μια φωτιά εκεί πέρα, ο μόνος τρόπος για να διαφύγεις, και είναι ακαριαία η απόφαση, είναι να τραβήξεις να φύγει η καλύπτρα, να εκτοξευτεί το κάθισμα, να σε φτάσει σε μερικές δεκάδες μέτρα, να ανοίξει το αλεξίπτωτο και να προσγειωθείς με ασφάλεια. Αυτή είναι η πρόβλεψη που υπάρχει για τη διαφυγή από ένα αεροπλάνο που βρίσκεται σε κατάσταση ανάγκης».

«Στον χώρο των αεροδιακομιδών υπάρχει μια πολύ μεγάλη ένδεια μέσων»

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Βαμβάκος αναφέρθηκε και στις αεροδιακομιδές: «Οι αεροδιακομιδές, όπως και η έρευνα – διάσωση και η αεροπυρόσβεση, είναι κοινωνικές αποστολές που κάνει η πολεμική αεροπορία και οι ένοπλες δυνάμεις γενικά. Πράγματι, στον χώρο των αεροδιακομιδών υπάρχει μια πολύ μεγάλη ένδεια μέσων, έχουμε λίγα μέσα γενικά.

Οι ένοπλες δυνάμεις εκτελούν τις αεροδιακομιδές στο σύνολό τους και τα μέσα που διαθέτουμε είναι δύο αεροσκάφη, δωρεά, και δύο ελικόπτερα, και αυτά δωρεά. Από πληροφόρηση που έχουμε, τα δύο αυτά αεροσκάφη για ενάμιση μήνα περίπου τον Αύγουστο, θα είναι για προγραμματισμένη συντήρηση. Εκεί, το βάρος θα το αναλάβουν τα μέσα του στρατού».

Δείτε το βίντεο

 

Tags
Back to top button