Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Travel

Ευχαριστημένοι οι συγκοινωνιολόγοι για τον «Μεγάλο Περίπατο» - «Μιλάμε για καθυστέρηση 2 λεπτών»

Μέρα με τη μέρα όπως έδειξαν τα δύο πρώτα 24ωρα η συμφόρηση στην Πανεπιστημίου και στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της Αθήνας βαίνει προς το καλύτερο, κυρίως επειδή οι οδηγοί θα αποφεύγουν τη διέλευσή τους από τους εν λόγω δρόμους.

​Αν ο Δήμος Αθηναίων σκοπίμως άφησε τους οδηγούς ΙΧ και ταξί να έρθουν αντιμέτωποι με τη νέα πραγματικότητα εν είδει σκληρού μαθήματος, τότε φαίνεται πως η τακτική αποδίδει.

Πάντως, μιλώντας για τα παρατράγουδα του Μεγάλου Περιπάτου και τη χαοτική εικόνα της Δευτέρας, ο επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας συγκοινωνιολόγων του ΕΜΠ η οποία εξεπόνησε τη μελέτη παρεμβάσεων/επιπτώσεων, καθηγητής Γιώργος Γιαννής δήλωσε ότι στην πραγματικότητα, η κατάσταση είναι καλύτερη από ό,τι είχαν δείξει οι προσομοιώσεις.

Χαρακτηριστικά, ο κ. Γιαννής είπε σε ραδιοφωνική εκπομπή ότι «οι μετρήσεις που κάναμε τη Δευτέρα, μας έδειξαν ότι ενώ είχαμε πει πως από η διέλευση από την Πανεπιστημίου θα αυξανόταν από τα 2'30" στα 5', εν τέλει είχαμε 4,8 λεπτά. Το είχαμε προβλέψει αυτό. Και μιλάμε για καθυστέρηση 2 λεπτών και κάτι καθυστέρηση, αυτό είναι όλο κι όλο».

Οι συγκοινωνιολόγοι διαπιστώνουν βελτίωση από μέρα σε μέρα, καθώς, έστω και με πολύ αργό ρυθμό, οι μεταφορικές συνήθειες οδηγούνται σε αναγκαστική τροποποίηση.

​Όποιος είχε την ατυχία να εγκλωβιστεί στο μποτιλιάρισμα τη Δευτέρα, θα πρέπει να είναι ανεπίδεκτος μαθήσεως για να δοκιμάσει ξανά την τύχη του διασχίζοντας το κέντρο. Διότι το βασικό πρόβλημα παραμένει η κυρίαρχη συνήθεια της διέλευσης από Σύνταγμα και Ομόνοια, παρόλον ότι υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές δια των οποίων το κέντρο παρακάμπτεται.

Το ζήτημα της αυξημένης κίνησης απασχόλησε τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στο Δήμο Αθηναίων. Εκτός από τις αναμενόμενες εξαλλοσύνες της ακροδεξιάς παράταξης, τα παράπονα των πολιτών συζητήθηκαν εκτενώς. Συνοψίζοντας, ο δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης σχολίασε ότι «δεν ήταν ευχάριστο το πρόβλημα που προκλήθηκε. Ακούμε την κριτική και αυτά που μας λένε οι πολίτες και η ομάδα των συγκοινωνιολόγων παρακολουθεί την πιλοτική εφαρμογή του έργου, όχι μέρα με τη μέρα, αλλά ώρα με την ώρα».

Από τη Δευτέρα ο κ. Μπακογιάννης ζητά την κατανόηση των Αθηναίων, συνιστά υπομονή και υπενθυμίζει το γενικότερο και μακροπρόθεσμο όφελος των εκτεταμένων πεζοδρομήσεων στο πλαίσιο υλοποίησης του Μεγάλου Περιπάτου. Όφελος πρωτίστως για τους πεζούς και τους ποδηλάτες και τερματισμό της προτεραιότητας των ΙΧ.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η ενόχληση και η δυσφορία των πολιτών, θα μπορούσε να ήταν μικρότερη εάν η καμπάνια ενημέρωσης και προειδοποίησης ήταν πιο δυναμική εκ μέρους του Δήμου. Αντ' αυτού, η διαφήμιση του Μεγάλου Περιπάτου εστίασε στο όραμα και το μέλλον, ενθαρρύνοντας το κοινό να αγκαλιάσει την ιδέα, αγνοώντας τα πρόσκαιρα προβλήματα κατά την περίοδο προσαρμογής.

Όπως και αντίστοιχα οι πολίτες, ενδεχομένως υποτίμησαν τις παρεμβάσεις στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, υποθέτοντας ότι ως δια μαγείας πχ η μισή σε πλάτος Πανεπιστημίου θα διατηρούσε την ίδια χωρητικότητα διερχόμενων οχημάτων όπως και στην πρότερη κατάστασή της, όταν δηλαδή είχε έξι λωρίδες.

Tags
Back to top button