
Οι επιχειρήσεις διάσωσης για την ανάσυρση του σούπερ γιοτ Bayesian του μεγιστάνα της τεχνολογίας Mike Lynch από τον βυθό της Σικελίας έχουν ανασταλεί μετά τον θάνατο ενός δύτη κατά τη διάρκεια υποβρύχιων εργασιών, συμφωνα με το Guardian
Ο Rob Cornelis Maria Huijben, ένας 39χρονος Ολλανδός δύτης, πέθανε την Παρασκευή ενώ εκτελούσε προπαρασκευαστικές εργασίες για την κοπή του κύριου κατάρτι του πλοίου. Ήταν υπάλληλος της ναυτιλιακής εταιρείας Hebo, της οποίας η φορτηγίδα έφτασε την περασμένη εβδομάδα στο Porticello, ένα ψαρολίμανο κοντά στο Παλέρμο. Το πολυτελές σκάφος ήταν αγκυροβολημένο κοντά στο Porticello όταν χτυπήθηκε λίγο πριν την αυγή από μια βίαιη καταιγίδα στις 19 Αυγούστου 2024. Βυθίστηκε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, σκοτώνοντας επτά άτομα, μεταξύ των οποίων ο Lynch και η κόρη του Hannah.
Η αστυνομία ανέφερε ότι η αιτία του θανάτου του δύτη είναι άγνωστη και ξεκίνησε έρευνα.
«Αυτή η διακοπή των εργασιών είναι απαραίτητη για την ολοκλήρωση των ερευνών και για να μπορέσουν όλες οι ομάδες διάσωσης και οι συνεργάτες τους να θρηνήσουν τον τραγικό χαμό ενός πολύ σεβαστού δύτη διάσωσης κατά τη διάρκεια των υποβρύχιων εργασιών χθες», ανέφερε σε δήλωσή της η βρετανική εταιρεία συμβούλων TMC Marine, η οποία θα εποπτεύει μια κοινοπραξία ειδικών διάσωσης που αναλαμβάνει το έργο.
Η προκαταρκτική εξέταση της σορού του δύτη δεν αποκάλυψε ορατά τραύματα ή εγκαύματα. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι ενδέχεται να υπέστη κάποιο ιατρικό πρόβλημα ενώ βρισκόταν υποβρυχίως.
Μια εναλλακτική εκδοχή είναι ότι, αφού οι δύτες χρησιμοποίησαν φλογοβόλο για να κόψουν τον βραχίονα του σκάφους, ο Huijben χτυπήθηκε από αποκολλημένα συντρίμμια, πιθανώς ένα κομμάτι μέταλλο. Το βίντεο που τραβήχτηκε από υποβρύχιες κάμερες διακόπηκε λίγο πριν το ατύχημα.
Ο Μάρκους Κέιβ, επικεφαλής ναυπηγικής αρχιτεκτονικής και διευθυντής της TMC Marine, δήλωσε ότι η τραγωδία της Παρασκευής «έχει συγκλονίσει όλους όσους εμπλέκονται στο έργο αυτό, και η προτεραιότητα αυτή τη στιγμή είναι η οικογένεια αυτού του έμπειρου, εξειδικευμένου δύτη, ο οποίος ήταν πολύ αγαπητός και αγαπητός από όλους όσους εμπλέκονται στο έργο. Η διακοπή των εργασιών θα επιτρέψει τη διεξαγωγή διεξοδικών ερευνών για το τραγικό αυτό ατύχημα. Θα μας βοηθήσει επίσης να πενθήσουμε και να ανασυνταχθούμε.
«Οι σκέψεις μας είναι με όλους τους πληγέντες. Οι επιχειρήσεις διάσωσης στη θάλασσα ενέχουν πάντα ένα στοιχείο κινδύνου», πρόσθεσε. «Η ομάδα διάσωσης συνεργάζεται πλήρως με τις αρχές στις έρευνές τους».
Μετά το Σαββατοκύριακο θα εκδοθεί νέα ενημέρωση για το έργο.
Οι ερευνητές ελπίζουν ότι το σκάφος θα προσφέρει σημαντικά στοιχεία: αν μια σειρά ανθρώπινων λαθών οδήγησε στο ναυάγιο, όπως αρχικά υποψιάζονταν, ή αν συνέβαλαν και άλλοι παράγοντες. Μόλις το σκάφος φτάσει στην ακτή, θα εξεταστεί αν μία από τις καταπακτές παρέμεινε ανοιχτή και αν η καρίνα ανυψώθηκε ακατάλληλα.
Ο Lynch, ο οποίος τον Ιούνιο του περασμένου έτους απαλλάχθηκε από τις κατηγορίες απάτης στις ΗΠΑ σχετικά με την πώληση της εταιρείας του, Autonomy, στην Hewlett-Packard το 2011, απολάμβανε ένα πολυτελές ταξίδι στη Σικελία για να γιορτάσει την αθώωσή του μαζί με την 18χρονη Hannah και τη σύζυγό του, Angela Bacares, της οποίας η εταιρεία ήταν ιδιοκτήτρια του Bayesian.
Μεταξύ των επιβατών ήταν ο δικηγόρος του Lynch από την Clifford Chance, Chris Morvillo, η σύζυγός του, η σχεδιαστής κοσμημάτων Neda Morvillo, ο πρόεδρος της Morgan Stanley International, Jonathan Bloomer, και η σύζυγός του, Judy Bloomer, πρώην ψυχοθεραπεύτρια. Και οι τέσσερις έχασαν τη ζωή τους στο ατύχημα. Ο σεφ του γιοτ, Recaldo Thomas, ήταν το έβδομο θύμα.
Δεκαπέντε άτομα επέζησαν, μεταξύ των οποίων και ο Bacares.
Το ναυάγιο βρίσκεται σε βάθος 50 μέτρων στον κόλπο του Porticello, ο οποίος βρίσκεται υπό την επιτήρηση των ιταλικών αρχών.
Οι ασφαλιστές εκτιμούν ότι η διάσωση θα κοστίσει περίπου 30 εκατομμύρια δολάρια (23 εκατομμύρια λίρες), ένα ποσό που θα αναλάβουν οι ασφαλιστές της Bayesian.