Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Lifestyle

Coca-Cola: Αυτή δημιούργησε τον Αϊ Βασίλη όπως τον ξέρουμε σήμερα (βίντεο)

H Coca-Cola δημιούργησε τον Αϊ Βασίλη το κυρίαρχο πρόσωπο των εορτών των Χριστουγέννων.

Η γνωστή παρουσία του με κόκκινη στολή, λευκή γενειάδα, πάντα χαμογελαστός με το σάκο με τα δώρα, πάνω σε έλκηθρο που το σέρνουν ζωηρά ελάφια (ή τάρανδοι) αποτελεί σήμερα σε παγκόσμια κλίμακα τον πλέον αγαπημένο ήρωα των παιδιών και όχι μόνο τις ημέρες αυτές.

Αλλά αυτή η εικόνα με τη κόκκινη στολή, τη μαύρη ζώνη και την άσπρη γενειάδα δεν είναι και πολύ παλιά και οφείλεται κατά ένα μεγάλο μέρος στη διαφήμιση της Coca-Cola.

Αν και η εκδοχή αυτή παρουσιάζεται σαν αστικός μύθος αφού υπάρχουν μερικές παλαιότερες εμφανίσεις με τη σημερινή (περίπου εικόνα),είναι αδιαμφισβήτητο ότι η διαφήμιση της βοήθησε στο να εξαπλωθεί η παγκόσμια σημερινή εικόνα.

Μέχρι το 1931 ο Αϊ Βασίλης εμφανιζόταν με διάφορες μορφές (ανάλογα τη χώρα και το μύθο) και με διαφορετικά χρώματα στολής (άσπρη, πράσινη, κόκκινη κλπ).

Το 1931 η Coca-Cola ανέθεσε στο σκιτσογράφο Χάντον Σουντρμπλομ την δημιουργία διαφημιστικών με ένα φιλικό πρόσωπο προς τα παιδιά αλλά και όλη την οικογένεια που με μια στρατηγική επίθεση που συνηθίζουν σήμερα οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες.

Ο Χάντον εμπνευσμένος από έναν γείτονά του, δημιουργεί την εικόνα ενός γερού ντυμένου με κόκκινη και άσπρη στολή, μαύρη ζώνη που φέρνει δώρα στα παιδιά αλλά λατρεύει και την Coca-Cola.

Μέχρι το 1971 που πέθανε δημιούργησε δεκάδες αφίσες με θέμα τον Αϊ Βασίλη και την Coca-Cola που έγιναν παγκόσμια γνωστές.

Έτσι πολύ σύντομα επικράτησε σε όλο το κόσμο η σημερινή εικόνα. Αν και η σημερινή εικόνα είχε εμφανιστεί περίπου από το 1812 η παγκόσμια εξάπλωση της σημερινής εικόνας οφείλεται κυρίως στην Coca-Cola που ακόμα και σήμερα χρησιμοποιεί στις χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις το πρόσωπο του Αι Βασίλη.

Tags
Back to top button