Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

C-27J Spartan: Μικρότερο του C-130 αλλά ιπτάμενο πολυεργαλείο! Ικανότητες και δυνατότητες… επί του πεδίου και μη

Ετοιμοπόλεμη η μοίρα των μεταγωγικών μας για όλα τα ενδεχόμενα στο Αιγαίο με την Τουρκία, καθώς συνεχίζεται η αναβάθμιση των πτητικών μέσων της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, αφού σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων, «έπεσαν οι υπογραφές για την εν συνεχεία υποστήριξη στα δικινητήρια στρατιωτικά αεροσκάφη τύπου C-27J Spartan», τα οποία εκτελούν αεροδιακομιδές, ανθρωπιστικές αποστολές και αποστολές αερομεταφορών.

Με ανακοίνωση της η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) ανακοινώνει: «Την Πέμπτη 7 Ιουλίου 2022 υπογράφηκε η Σύμβαση υπ’ αριθ. 010Γ/22, για την Εν Συνεχεία Υποστήριξη (ΕΣΥ) (Follow On SupportFOS) του ΟΣ C-27J της ΠΑ, μεταξύ της ΓΔΑΕΕ και της εταιρείας Leonardo SpA» καταλήγει η ανακοίνωση της ΓΔΑΕΕ.

Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας εξηγούσαμε: Λύθηκε το θέμα των ανταλλακτικών με τα αεροσκάφη C-27J Spartan-Αποτελούν συνέχεια των Noratlas και της επιχείρησης “Νίκη”, τονίζοντας πως  η νέα τεχνική σύμβαση ετοιμάστηκε το συντομότερο δυνατό  με συνοπτικές διαδικασίες, λόγω των αναγκών της Πολεμικής αεροπορίας.

Οι ικανότητες του C-27J Spartan

Σχεδιασμένο από την Leonardo από την αρχή ως πραγματικό στρατιωτικό μεταφορικό αεροσκάφος, το C-27J, με την ικανότητά του για αυτόνομες λειτουργίες σε κάθε αεροδρόμιο, χάρη στην APU (Auxiliary Power Unit- Βοηθητική μονάδα ισχύος),  δύναται να απογειώνεται και να προσγειώνεται σε κοντινούς και απροετοίμαστους διαδρόμους και να μεταφέρει ωφέλιμα φορτία πολλών διαφορετικών διαμορφώσεων, παρέχει  δε σημαντική ευελιξία στους χρήστες του. 

Να επισημάνουμε ότι, κατά τη διάρκεια της επιδημίας COVID-19, αυτή η ευελιξία μπορούσε να προσφέρει πλεονεκτήματα σε πολλές διαφορετικές πτυχές:

Σε μικρούς οικισμούς μακριά από αστικές περιοχές που μπορούσαν να επηρεαστούν από το ξέσπασμα, το C-27J μπορεί εύκολα να αναλάβει αποστολές όπως η παράδοση των απαραίτητων υλικών σε αυτές τις απομακρυσμένες περιοχές και η εκκένωση ασθενών. Είναι σε θέση να χρησιμοποιεί διαδρόμους που μεταφέρουν αεροσκάφη της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας, που δεν μπορούν να προσγειωθούν και να απογειωθούν και, σε σύγκριση με αεροσκάφη φορτίου ίδιας κατηγορίας, μπορούν να μεταφέρουν περισσότερους ανθρώπους και υλικά. 

 Η ευελιξία του C-27J να μεταφέρει διάφορα είδη ωφέλιμων φορτίων, το καθιστά κατάλληλο για ιατρική εκκένωση σύμφωνα με τις συνθήκες καραντίνας, όπως μονάδες βιολογικών περιεχομένων όπως γίνεται  για παράδειγμα από την Ιταλική Πολεμική Αεροπορία.

Η καμπίνα του C-27J επιτρέπει το φορτίο που εκφορτώνεται από τέτοια στρατηγικά (ή βαριά) αεροσκάφη ανύψωσης όπως τα C-17, A400M και C-130 να φορτώνονται απευθείας στην αερογέφυρα, χωρίς να χρειάζεται να χωριστούν σε μικρότερες παρτίδες και σχετικούς κινδύνους για το ανθρώπινο δυναμικό.

 Ως αποτέλεσμα, ανακουφιστικά υλικά μεγάλου όγκου που προέρχονται από διαφορετικά μέρη μπορούν να μεταφερθούν σε κύριες βάσεις, με στρατηγικά μεταφορικά αεροσκάφη και στη συνέχεια να μεταφερθούν σε μικρότερες βάσεις με το C-27J, το οποίο χρησιμοποιεί τις εξαιρετικές τακτικές του ικανότητες. Με διατομή 3,33 x 2,6 μέτρα, το C-27J προσφέρει την ευρύτερη καμπίνα στην κατηγορία του. Για να δώσουμε ένα παράδειγμα, ένα ασθενοφόρο με φώτα στην οροφή του μπορεί να φορτωθεί στο C-27J χωρίς καμία αποσυναρμολόγηση.

Στον αγώνα κατά του COVID-19, οι χρήστες, και ειδικά εκείνοι στην Ευρώπη, έχουν φτάσει να εκμεταλλεύονται την εμβέλεια πτήσης του C-27J και την ικανότητά του να προσαρμόζεται γρήγορα σε διαφορετικές αποστολές μεταφοράς. Το αεροσκάφος, όταν μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο 6 τόνων, έχει αυτονομία 4.130 χιλιομέτρων. Επιπλέον, η καμπίνα του αεροσκάφους μπορεί να αναδιαμορφωθεί γρήγορα για να καλύψει διαφορετικές ανάγκες.

Αποδεδειγμένη επιτυχία στο πεδίο

Μεταξύ της τελευταίας εβδομάδας του Μαρτίου και της πρώτης εβδομάδας του Απριλίου, ένα αεροσκάφος C-27J που χρησιμοποιούσαν οι πιλότοι της Leonardo πέταξε 3.000 μίλια σε 13,4 ώρες πτήσης και μετέφερε 64 κυβικά μέτρα υλικού βάρους 3,5 τόνων σε διάφορα μέρη της Ιταλίας, συμπεριλαμβανομένων των νησιών για Ιταλική Πολιτική Προστασία.

 Επιπλέον, η ιταλική Πολεμική Αεροπορία χρησιμοποίησε αεροσκάφη C-27J για αποστολές ιατρικής εκκένωσης και μεταφοράς υλικού σε συνθήκες καραντίνας. Ως τα μέσα Απριλίου, το αεροσκάφος μετέφερε 20 τόνους υλικού σε συνολικά επτά πτήσεις, μέσα σε 32 ώρες πτήσης.

Τεχνικές προδιαγραφές του C-27J

Μέγιστο βάρος απογείωσης: 31.800 kg

Μέγιστο βάρος προσγείωσης: 30.500 kg

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο: 11.600 kg

Χωρητικότητα καυσίμου : 12.320 λίτρα

Κινητήρας: Two Rolls-Royce AE 2100-D2A (3.458 kW, 4.637 shp)

Έλικας: Dowty R-391 με έξι λεπίδες

Απόσταση απογείωσης (MTOW, ISA, SL): 580 m

Απόσταση προσγείωσης (Κανονικό βάρος προσγείωσης, ISA, SL): 340 m

Μέγιστη Ταχύτητα Πλεύσης: 325 KTAS

Ανώτατο όριο εξυπηρέτησης: 30.000 πόδια

Υψόμετρο πτήσης: 27.000 πόδια

Εμβέλεια με ωφέλιμο φορτίο 5.000 kg: 4.850 km

Μέγιστη αυτονομία πορθμείων : 5.850 χλμ

Μεταφορές Πεζικού: έως 60 άτομα

Μεταφορά αλεξιπτωτιστών: έως 46 άτομα

Μεταφορά ωφέλιμου φορτίου

 Δυνατότητα μεταφοράς διαφορετικών τύπων ωφέλιμων φορτίων, συμπεριλαμβανομένων ωφέλιμων φορτίων μεγάλου μεγέθους, τροχοφόρων και τροχοφόρων οχημάτων, κινητήρων αεροσκαφών και ελαφρών ελικοπτέρων, στις ακόλουθες διαμορφώσεις:

  • Τρεις παλέτες HCU-6E 463L (μία με μέγιστο φορτίο 5.000 kg) + μία HCU 12E σε ράμπα
  • Έξι παλέτες HCU-12E 463L (μία με μέγιστο φορτίο 2.500 κιλά και μία σε ράμπα)

Cargo Airdrop:

  • Δύο πλατφόρμες συνολικού βάρους 9.000 kg (μία από τις πλατφόρμες μπορεί να ζυγίζει έως 6.000 kg)
  • Έξι συσκευασίες CDS A22, το καθένα με βάρος έως 908 κιλά
  • Ένα ή δύο φορτία με LAPES, ένα από τα οποία μπορεί να ζυγίζει έως και 5.000 κιλά
  • Τρεις παλέτες HCU-6E 463 L, με συνολικό βάρος έως 6.000 kg

Αεροπορικό Ασθενοφόρο: Έως 36 φορεία συν 6 ιατρικό προσωπικό

VIP: 6 VIP, 18 άτομα προσωπικό και μία μονάδα εξυπηρέτησης

Πυροσβεστικό αεροσκάφος: 6 δοχεία συστήματος Guardian (6.000 λίτρα νερό ή πυροσβεστικό υλικό)

 

 

 


 

Tags
Back to top button