Σύμφωνα με σημερινές αναφορές, το ελληνικό πολεμικό ναυτικό ενδιαφέρεται να αποκτήσει 4 μη επανδρωμένα αεροσκάφη περιστρεφόμενων πτερύγων τύπου Camcopter S-100 αυστριακής παραγωγής και αξίας 40 εκατομμύριων ευρώ. Αυτά τα drones αναμένεται να επιχειρούν από τα καταστρώματα πτήσης των μελλοντικών φρεγατών κλάσης Κίμων, δηλαδή των γαλλικής παραγωγής πλοίων FDI-HN.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η διαδικασία αγοράς τους αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες ώρες από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας.
Δείτε το: Ρωσική βόμβα FAB-3000 εξαϋλώνει ουκρανικό αρχηγείο μαζί με 60 Ουκρανούς Πεζοναύτες (Βίντεο)
Πώς θα Βοηθήσουν το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό
Το S-100 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά δημόσια φέτος κατά την διάρκεια της διεθνούς ναυτικής αμυντικής έκθεσης DIMDEX 2024 στην πρωτεύουσα του Κατάρ, την Ντόχα. Πρόκειται για ένα μη επανδρωμένο εναέριο σύστημα (UAS), το οποίο ανέπτυξε και παράγει η αυστριακή εταιρεία Schiebel. Το drone είναι σχεδιασμένο τόσο για χερσαίες όσο και για ναυτικές επιχειρήσεις, ωστόσο φαίνεται πως την Αθήνα την ενδιαφέρει μόνο η δεύτερη επιλογή, τουλάχιστον προς το παρών.
Οι Αυστριακοί προωθούν το μη επανδρωμένο μικρό ελικόπτερο ως μία πάρα πολύ προηγμένη και αξιόπιστη πλατφόρμα, η οποία επιδεικνύει εξαιρετικό επίπεδο αποτελεσματικότητας. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στον χώρο της άμυνας και της αεροναυπηγικής από το 1951.
Το S-100 απέκτησε παγκόσμια φήμη εξαιτίας της ικανότητάς του να επιχειρεί σε διάφορα περιβάλλοντα, αναλαμβάνοντας παράλληλα διάφορους ρόλους και αποστολές. Μπορεί να φανεί χρήσιμο στο ελληνικό πολεμικό ναυτικό με διάφορους τρόπους, αναλαμβάνοντας αποστολές παρακολούθησης, αναγνώρισης, εντοπισμού στόχου, επικοινωνίας και αναγνώρισης σε πραγματικό χρόνο.
Εννοείται πως μπορεί να προσνηώνεται και να απονηώνεται από μικρά καταστρώματα πτήσεων πλοίων, ακόμη και υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες. Εκτιμάται πως η συχνότερη χρήση του από τις φρεγάτες FDI θα είναι σε ρόλο αναγνώρισης, κατασκοπίας και παρακολούθησης (ISR), δηλαδή το drone θα γίνεται τα «μάτια» του διοικητή της φρεγάτας αυξάνοντας έτσι την περιφερειακή επίγνωση του πληρώματος. Όσο περισσότερα γνωρίζει ένας διοικητής για το γύρω περιβάλλον τόσο περισσότερο αυξάνεται το επίπεδο ασφάλειας του πλοίου του. Το S-100 είναι επίσης ικανό να συνδράμει καθοριστικά σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, όπως και σε αποστολές που σχετίζονται με το περιβάλλον.
Κακά «μαντάτα» για το Κίεβο: Η Μόσχα αντικαθιστά τους κουρασμένους στρατιώτες του Χαρκόβου με φρέσκιες μονάδες
Κάθε S-100 μπορεί να πετάξει σε μέγιστη απόσταση 200 χιλιομέτρων, να παραμείνει στον αέρα για έως και 6 ώρες και να μεταφέρει φορτίο μέγιστου βάρους 50 κιλών. Μπορεί να πετάξει σε υψόμετρο έως και 5.500 μέτρων, δηλαδή 18 χιλιάδων ποδιών, ενώ μπορεί να εξοπλιστεί με ηλεκτροπτικές και υπέρυθρες κάμερες, ειδικό ραντάρ και αισθητήρες ηλεκτρονικής κατασκοπίας. Με όλα αυτά τα συστήματα αναμένεται να αποτελέσει ένα αναπόσπαστο κομμάτι των δυνατοτήτων των ελληνικών φρεγατών Κίμων.