Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Travel

Αυτό είναι το πρώτο φεριμπότ υδρογόνου!

Οι επιβάτες που ταξιδεύουν καθημερινά στον Κόλπο του Σαν Φρανσίσκο έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιβιβαστούν σε ένα από τα πλέον σύγχρονα πλοία του κόσμου –ένα φεριμπότ που κινείται με υδρογόνο αντί με diesel.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας του καταμαράν των 75 θέσεων τροφοδοτείται από κυψέλες υδρογόνου, διατάξεις στις οποίες το υδρογόνο αντιδρά ελεγχόμενα με οξυγόνο και δημιουργεί ηλεκτρική τάση.

«Όταν χρησιμοποιείς υδρογόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, το μόνο παραπροϊόν είναι κυριολεκτικά ζεστό νερό. Έχει επομένως μηδενικές εκπομπές και είναι απολύτως καθαρό» δήλωσε στο δίκτυο CBS ο Ρον Ουίλι, πρόεδρος της αμερικανικής All American Marine που ναυπήγησε το φεριμπότ.

Στην πραγματικότητα, τα οχήματα υδρογόνου έχουν μηδενικές εκπομπές μόνο αν το υδρογόνο που χρησιμοποιούν παράγεται χωρίς χρήση ορυκτών καυσίμων. Σήμερα, το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής υδρογόνου προέρχεται από χημική μετατροπή του φυσικού αερίου, μια διαδικασία που εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα.

Στο μέλλον, όμως, το υδρογόνο θα μπορούσε να παράγεται με καθαρές τεχνολογίες, όπως η ηλεκτρόλυση του νερού με ενέργεια που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Το λεγόμενο «πράσινο υδρογόνο» θα ήταν ιδανική λύση για τις αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές, στις οποίες ηλεκτροκίνηση δεν είναι βιώσιμη επιλογή.

Το υδρογόνο θα μπορούσε έτσι να περιορίσει δραστικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας, η οποία αντιστοιχεί σήμερα περίπου στο 3% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα – ποσοστό που υπερβαίνει το μερίδιο των αεροπορικών μεταφορών.

Ένα μεγαλύτερο φεριμπότ υδρογόνου ναυπηγείται σήμερα στην Ευρώπη και η τεχνολογία των κυψελών καυσίμου θα μπορούσε τελικά να επεκταθεί στα πλοία εμπορευματοκιβωτίων.

Tags
Back to top button