Η περίπτωση της πρωτοφανούς αποχής των δικηγόρων (μόνο) από τις απαλλοτριώσεις στην Κορίνθου-Πατρών, η οποία τίναξε κατά δύο χρόνια το χρονοδιάγραμμα του έργου, αλλά και η καταβολή 400 εκατ. ευρώ σε απαλλοτριώσεις από την ΕΡΓΟΣΕ, μόνο για το τμήμα του σιδηροδρόμου «Κιάτο-Ροδοδάφνη», είναι μερικές μόνο από τις δεκάδες γκρίζες αποζημιώσεις που χορηγήθηκαν για δημόσια έργα, κοστίζοντας χρυσάφι στο ελληνικό Δημόσιο.
Στην ιστορία θα μείνει επίσης το ποσό που επιδικάστηκε για το φράγμα Πείρου-Παραπείρου στην Πάτρα που σύμφωνα με αρμόδιες πηγές του υπουργείου Υποδομών, αποτιμήθηκε σχεδόν πάνω από το κόστος του έργου αλλά και ανάλογη περίπτωση σιδηροδρομικού έργου, που από μία αρχική εκτίμηση 1,5 εκατ. ευρώ, το ποσό που επιδικάστηκε έφτασε τα 9 εκατ. ευρώ!
Οι ατυχείς περιπτώσεις με τις απαλλοτριώσεις που κουβαλούν διαχρονικά ως βαρίδι οι κυβερνήσεις και που χθες ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ανακοίνωσε ότι θα στείλει στον Εισαγγελέα, είναι μία εξόχως θλιβερή πραγματικότητα για τα μεγάλα έργα, στα οποία φέρεται να έχουν συμπράξει δικηγόροι αλλά και δικαστές.