Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΥΡΙΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ανησυχητική σιωπή από τη διοικούσα Εκκλησία για την Ιθαγένεια. Λέει «ναι» στην πολυπολιτισμικότητα της νέας τάξης πραγμάτων;

Αβαντάρει η Ελλαδική Εκκλησία την πολυπολιτισμικότητα, την οποία πρεσβεύει η Νέα Τάξη πραγμάτων; Συμβαδίζει η ελληνοχριστινιακή μας παράδοση με τον φυλετικό αχταρμά που επιχειρούν να εδραιώσουν παγκοσμίως εκείνοι που υπογείως κινούνται προς την κατευθυνση της αλλοίωσης -έως και παντελούς κατάργησης- των πατροπαράδοτων αξιών μας;

Άλαλα παρέμειναν τα χείλη των…  εκκλησιαστικών ταγών απέναντι στα ιερά και στα όσια του λαού μας ανεχόμενοι για μια ακόμη φορά την επίμονη και ύποπτη κυβερνητική πρακτική με την οποία ροκανίζεται συστηματικά και αποδομείται με σχέδιο ο ελληνοχριστιανικός χαρακτήρας του λαού μας.

Ακόμη μια ένοχη σιωπή της διοικούσης Εκκλησίας… Η ΔΙΣ, η οποία ολοκλήρωσε χθες τις εργασίες της, δεν είχε ούτε μια παρατήρηση να κάνει για το φλέγον αυτό ζήτημα. Το προσπέρασε λες και δεν υπήρχε!

Στο μεταξύ χθες βράδυ ψηφίστηκε, κατά πλειοψηφία, το νομοσχέδιο «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις».

Το άρθρο 29 του νομοσχεδίου αναφορικά με τη διαδικασία κτήσης ελληνικής ιθαγένειας από ανήλικο αλλοδαπό λόγω φοίτησης σε σχολείο που ακολουθεί το υποχρεωτικό ελληνικό πρόγραμμα εκπαίδευσης και διδασκαλίας, που είχε προκαλέσει έντονες αντιπαραθέσεις κυρίως εντός του συγκυβερνώντος κόμματος των ΑΝΕΛ ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.

Στην ψηφοφορία του άρθρου 29 ΣΥΡΙΖΑ, Ποτάμι, Ανεξάρτητοι Έλληνες, Δημοκρατική Συμπαράταξη και ΚΚΕ ψήφισαν «υπέρ». «Κατά» δήλωσε η Χρυσή Αυγή. «Παρών» δήλωσαν η ΝΔ και η Ένωση Κεντρώων.

Την απόφαση των Ανεξάρτητων Ελλήνων να ψηφίσουν το άρθρο 29 για την απόκτηση ιθαγένειας για τα παιδιά αλλοδαπών τα οποία έχουν φοιτήσει σε ελληνικά σχολεία, είχε ανακοινώσει απο βραδυς ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Θανάσης Παπαχριστόπουλος μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής επί του νομοσχεδίου.

Ακόμη ένα ατόπημα για τους υποτιθέμενους υπερασπιστές του Χριστιανισμού και της Ορθοδοξίας Ανεξάρτητους Έλληνες.

Ακόμη μια προκλητική πολιτική κωλοτούμπα καθώς ο ίδιος ο πρόεδρός τους τον Φεβρουάριο του 2015 μιλώντας στον ΑΝΤ1 ερωτώμενος για το ζήτημα της ιθαγένειας στους μετανάστες δεύτερης γενιάς δήλωνε κατηγορηματικά αντίθετος. «Όχι, δεν το δέχομαι αυτό» έλεγε τότε ο Πάνος Καμμένος.

Εντός της Εκκλησίας

Το θέμα της ιθαγένειας είχε ανακινηθεί και το 2010 και είχε προκαλέσει αντιπαραθέσεις εντός της Εκκλησίας.

Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος δήλωνε υπερ υποστηρίζοντας πως «Ο Ελληνισμός ποτέ δεν σκέφτηκε με κριτήρια άριας φυλής να διαφυλάξει την φερεγγυότητα του ελληνικού πολιτισμού. Ο ελληνικός πολιτισμός έχει άλλα κριτήρια και άλλες αρχές, την ελευθερία του ανθρώπου και τον σεβασμό στην αξιοπρέπεια του ανθρωπίνου προσώπου, μέσα από τις οποίες αναδεικνύεται διαχρονικά. Ζούμε σε μια διαπολιτισμική κοινωνία, όπου οι Εκκλησίες, και στον χώρο της Ευρώπης και εδώ στην πατρίδα μας, πρέπει να συμβάλουν σε αυτή τη διαλεκτική μεταξύ των ανθρώπων και, κυρίως, να διακηρύττουν τον σεβασμό στην ετερότητα. Και ο σεβασμός στην ετερότητα σημαίνει πως αποδέχομαι τον άλλον όπως είναι και όχι όπως εγώ θα ήθελα να είναι, κομμένο και ραμμένο στα δικά μου μέτρα».

Αντιθέτως έντονα είχε αντιδράσει ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων & Αιγιαλείας Αμβρόσιος, ενώ από την πλευρά του ο Μητρ. Πειραιώς είχε ζητήσει να πραγματοποιηθεί δημοψήφισμα για την Ιθαγένεια των μεταναστών.

Υπενθυμίζεται πως τότε με απόφαση του Δ΄ Τμήματος του Συμβουλίου Επικρατείας, το 2011 , που επικυρώθηκε το 2012 από την ολομέλεια του Σ.Τ.Ε. ο νόμος περί ιθαγένειας (ν. 3838/2010) είχε κριθεί ως αντισυνταγματικός…

Τι έλεγε η Ιερά Σύνοδος

Δυστυχώς η διοικούσα Εκκλησία ούτε τότε όπως και σήμερα δεν είχε σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Σαν άλλος Πόντιος Πιλάτος ένιπτε τας χείρας της λέγοντας πως δεν είναι δική της αρμοδιότητα αλλά της Πολιτείας το όλο ζήτημα και πως ο νόμος για την ιθαγένεια δεν ταυτίζεται απόλυτα με το μεταναστευτικό πρόβλημα.

Στις 4 Φεβρουαρίου 2010, στην δεύτερη Συνεδρία Της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος είχε ασχοληθεί με το θέμα της Ελληνικής Ιθαγένειας σε αλλοδαπούς μετανάστες, το οποίο τότε ετέθη σε διαβούλευση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και είχε καταλήξει στα εξής :

1. Η εν ισχύι νομοθεσία δια της οποίας κυρώθηκε ο κώδικας της Ελληνικής Ιθαγένειας προβλέπει τα σχετικά με την κτήση της Ελληνικής Ιθαγένειας, την απώλεια της Ιθαγένειας και την αρμοδιότητα επί θεμάτων Ιθαγένειας καθώς και την απόδειξη της Ελληνικής Ιθαγένειας.

Ἡ θέσπιση και η κατά καιρούς τροποποίηση του Νόμου που αφορά την Ιθαγένεια, δεν προέβλεπε, ούτε και τώρα προβλέπει την παρέμβαση της Ιεράς Συνόδου.

Είναι αρμοδιότητα της Ελληνικής Πολιτείας, δια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, κατά τον λόγο του Χριστού «απόδοτε τα του Καίσαρος Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ» (Μαρκ. ιβ´ 17).

2. Η Εκκλησία είναι αρμοδία να καθορίζει τις προϋποθέσεις και τους όρους, με τους οποίους αποδέχεται αλλοδόξους και αλλοεθνείς στο δικό της εκκλησιαστικό πολίτευμα, δια του Βαπτίσματος, και να χορηγεί σε αυτούς την Χάρη του Θεού δια των Μυστηρίων και ιδιαιτέρως δια του Μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας.

Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, ενέταξε στους κόλπους Της πολλούς αλλοδαπούς και αλλοεθνείς, κατόπιν αιτήσεώς τους και κατηχήσεως, τους οποίους έκτοτε θεωρεί ομότιμα και ισότιμα μέλη Της, δεδομένου ότι η Εκκλησία κινείται πέρα από γλώσσες και εθνότητες και είναι η ενότητα των πάντων.

Συγχρόνως οι κατά τόπους Μητροπολίτες και Ιερείς, μετά ζήλου και αγάπης αντιμετωπίζουν το θέμα των μεταναστών, και ανταποκρίνονται στις υλικές ανάγκες τους, ακόμη και των αλλοδόξων, διότι εφαρμόζουν τον λόγον του Κυρίου : «επείνασα γαρ και εδώκατέ μοι φαγείν, εδίψησα και εποτίσατέ με, ξένος ήμην και συνηγάγετέ με, γυμνός και περιεβάλετέ με, ησθένησα και επεσκέψασθέ με, εν φυλακή ήμην και ήλθετε προς με» (Ματθ. κε´ 35).

3. Ο Νόμος περί Ιθαγένειας δεν ταυτίζεται απόλυτα με το μεταναστευτικό πρόβλημα. Γι’ αυτό η Ελληνική Πολιτεία πρέπει να μελετήσει επισταμένως τις προϋποθέσεις, βάσει των οποίων θα χορηγείται η Ελληνική Ιθαγένεια. Συγχρόνως όμως πρέπει να αντιμετωπίσει με σοβαρότητα το μεταναστευτικό πρόβλημα, βάσει της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας, αλλά και της ευαισθησίας και της ιδιαιτερότητος ορισμένων περιοχών της Πατρίδος μας, και τις ενδεχόμενες κοινωνικές επιπτώσεις στο σύνολο του πληθυσμού.

4. Οι κατά τόπους Μητροπολίτες, καίτοι βεβαίως δεν αμφισβητούν την νομοθετική αρμοδιότητα του Ελληνικού Κοινοβουλίου σε τέτοια ζητήματα, ούτε και την ιδιοποιούνται, έχουν αίσθηση της αποστολής τους ως Ποιμενάρχες.

Γι’ αυτό αφενός μεν τηρούν τις εντολές του Χριστού για την αγάπη προς πάντας, αφετέρου δε γνωρίζουν και τις επί μέρους εθνικές και κοινωνικές ευαισθησίες, οπότε οι απόψεις τους πρέπει να συνυπολογίζονται για την αντιμετώπιση τέτοιων κρισίμων θεμάτων.

Το ζήτημα της ιθαγενείας μπορεί να αποτελέσει βραδυφλεγή βόμβα στα θεμέλια της ελληνικής κοινωνίας. Η διοικούσα Εκκλησία λοιπόν αντί να κωφεύει θα έπρεπε να δείξει τα αντανακλαστικά της και να αντιδράσει άμεσα. Φευ για ακόμη μια φορά σε ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα πιάστηκε σαν τις κοιμώμενες παρθένες εν τω μέσω της νυκτός!!!

Tags
Back to top button