Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Travel

Ανατρέπεται ο «χάρτης» των μεταφορών στη ΝΑ Ευρώπη- Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τη Ρωσία

Μνημόνιο συνεργασίας για ένα έργο το οποίο όταν υλοποιηθεί θα μεταβάλλει το υφιστάμενο τοπίο των οδικών και θαλάσσιων μεταφορών στη νοτιοανατολική Ευρώπη και ταυτόχρονα θα αναβαθμίσει γεωπολιτικά την ανατολική Μακεδονία και Θράκη, υπογράφεται την Τετάρτη στην Καβάλα μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας, παρουσία των πρωθυπουργών κ. Αλέξη Τσίπρα και Μποϊκο Μπορίσωφ.

Πρόκειται για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας με αυτά της Βουλγαρίας στο Μπουρκάς και την Βάρνα, στα παραλία της Μαύρης Θάλασσας.

Το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο θεωρείται αναχρονιστικό, παρωχημένο και στην πραγματικότητα δεν εξυπηρετεί τα δυο ελληνικά λιμάνια, τα οποία στο πλαίσιο των γενικότερων διεθνών μεταφορικών σχεδιασμών προορίζονται να αποτελέσουν, μαζί με αυτό της Θεσσαλονίκης, τις θαλάσσιες πύλες διακίνησης των εμπορευμάτων προς και από τη νοτιοανατολική Ευρώπη αλλά και την Ρωσία, την Ουκρανία και τις αγορές του Καυκάσου.

Ενδεικτικό επ αυτού, είναι ότι το λιμάνι της Καβάλας δεν έχει σήμερα καν σιδηροδρομική πρόσβαση, ενώ αυτό της Αλεξανδρούπολης μόλις πέρυσι συνδέθηκε σιδηροδρομικά με το δίκτυο Θεσσαλονίκης-ελληνοτουρκικών συνόρων, μολονότι η απόσταση που το χώριζε από τις γραμμές του τρένου δεν ξεπερνούσε τα διακόσια μέτρα!

Το μνημόνιο, που θα υπογράψουν οι αρμόδιοι υπουργοί κ.κ. Χρήστος Σπίρτζης και Ιβαϊλο Μοσκόφσκι, παρουσία των κ.κ. Τσίπρα και Μπορίσοφ, θα αφορά στην σιδηροδρομική γραμμή από την Καβάλα έως την Βάρνα, μέσω Αλεξανδρούπολης και Μπουρκας, διπλής κατεύθυνσης και με ηλεκτροκίνηση, ώστε οι συρμοί να αναπτύσσουν ταχύτητες έως και εκατόν εξήντα χιλιόμετρα την ώρα. Φυσικά το όλο έργο θα διασυνδεθεί και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Τι σημαίνει αυτό; με απλά λόγια θα έρθουν «τα πάνω κάτω» στο σημερινό μεταφορικό status, αφού τα φορτία προς και από τις αγορές της Μαύρης Θάλασσας (Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουκρανία, Ρωσία, Γεωργία, κ. λ. π ) θα μπορούν να παρακάμπτουν τα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων και να «βγαίνουν» στη Μεσόγειο για να συνεχίσουν προς την Ευρώπη, την Αφρική ή και την Ασία-και αντιστρόφως - σε λιγότερο χρόνο, με χαμηλότερο μεταφορικό κόστος και με μεγαλύτερη ασφάλεια απ ό,τι εάν ακολουθούσαν την σημερινή θαλάσσια διαδρομή ή να διασχίσουν οδικά τεράστιες αποστάσεις μέσω πολλών χωρών.

Η ιδέα της παράκαμψης - και για λόγους αποσυμφόρησης - των στενών για τις οδικές μεταφορές δεν είναι βεβαίως καινούργια, όμως μόλις φέτος την άνοιξη κατά την επίσκεψη του κ. Αλέξη Τσίπρα στην Σοφία, συμφωνήθηκε με τον κ. Μπορίσωφ να τεθεί σε κίνηση η διαδικασία γα το έργο και μάλιστα συγκροτήθηκε και μια πρώτη επιτροπή η οποία συνήλθε αργότερα στην Αλεξανδρούπολη και εξέτασε τις προοπτικές του.

Τώρα, στην Καβάλα, θα υπογραφεί μνημόνιο για την ίδρυση, επισήμως πλέον, κοινής εταιρίας η οποία θα αναλάβει το project, το οποίο οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα ξεπεράσει τα τέσσερα δισ. ευρώ και θα υλοποιηθεί με ευρωπαϊκά κονδύλια.

Σημασία, ωστόσο, όπως επισημαίνουν τοπικοί παράγοντες, έχει ότι το υψίστης για την Βόρεια Ελλάδα - και όχι μόνο -, οικονομικής και γεωπολιτικής σημασίας αυτό έργο ξεφεύγει από την σφαίρα του οράματος και γίνεται πράξη.

Δημιουργούνται έτσι, σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη αναβάθμιση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, τον κάθετο οδικό άξονα που τέθηκε σε λειτουργία τα τελευταία χρόνια στην Ροδόπη και διευκολύνουν την κάθοδο ανθρώπων και φορτίων από την Βουλγαρία και την Ρουμανία στην θάλασσα του Βορείου Αιγαίου, τα εν εξελίξει ενεργειακά σχέδια που προβλέπουν σταθμό υγροποίησης φυσικού αερίου (LNG), διέλευση του αγωγού ΤΑΡ, κάθετο άξονα μεταφοράς αερίου (ΙGB) προς την Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, κ.λπ, οι προϋποθέσεις εξέλιξης της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης σε διεθνούς σημασίας μεταφορικό και ενεργειακό κόμβο.

Πέραν του ελληνοβουλγαρικού, αλλά και του ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, για το σιδηροδρομικό αυτό «bypass» στις μεταφορές, για την παράκαμψη του Βοσπόρου θετικοί εμφανίστηκαν και οι πρόεδροι της Ρωσίας Βλάντιμιρ Πουτιν και της Ουκρανίας Πέτρο Ποροσενκσο, στις συζητήσεις που είχαν με τον Αλέξη Τσίπρα όταν επισκέφθηκε τις χώρες τους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Tags
Back to top button