Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

«Αγώνας δρόμου» για το καλύτερο μαχητικό έκτης γενιάς: Νέο βίντεο με το κινεζικό J-36 που προκάλεσε παγκόσμια αίσθηση

Νέες εικόνες του αινιγματικού κινεζικού μαχητικού αεροσκάφους J-36 είδαν το φως της δημοσιότητας στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εντείνοντας τη φημολογία και την αγωνία της παγκόσμιας στρατιωτικής αεροπορικής κοινότητας. Το αεροσκάφος –με σχήμα «ιπτάμενης πτέρυγας», χωρίς ουρά και εξοπλισμένο με τρεις κινητήρες– εθεάθη να πετά πάνω από αυτοκινητόδρομο κοντά στο εργοστάσιο Chengdu Aircraft Industry Group στην επαρχία Σιτσουάν.

Το βίντεο διάρκειας λίγων δευτερολέπτων προσφέρει εντυπωσιακές λεπτομέρειες της σχεδίασης του J-36, το οποίο αναμένεται να ανήκει στην έκτη γενιά μαχητικών αεροσκαφών, ενσωματώνοντας τεχνολογίες stealth, προηγμένα συστήματα αεροηλεκτρονικής και καινοτόμες λύσεις στον σχεδιασμό σκάφους και κινητήρων.

Όπως επισημαίνει ο ειδικός στην στρατιωτική αεροπορία David Cenciotti, ο τριπλός κινητήρας αποτελεί ριζοσπαστική απόκλιση από τα κλασικά δίδυμα συστήματα. Ο συνδυασμός δύο εισαγωγών κάτω από τα φτερά και μιας τρίτης πάνω από το κόκπιτ δίνει ενδεχομένως πλεονεκτήματα σε ώθηση και λειτουργική ασφάλεια.

Το σχήμα του σκάφους αφήνει χώρο για εσωτερικές αποθήκες οπλισμού, ικανές να φιλοξενήσουν πυραύλους μακράς εμβέλειας, ενώ η απουσία ουράς και κάθετων σταθεροποιητών ενισχύει το χαρακτηριστικό stealth.

Ανταγωνισμός με τις ΗΠΑ σε επίπεδο έκτης γενιάς

Η διαθέτει ήδη δύο πέμπτης γενιάς μαχητικά (J-20 και J-35), αν και κανένα δεν έχει δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες μάχης όπως τα αμερικανικά F-22 και F-35. Όμως με την εμφάνιση του J-36, το Πεκίνο φαίνεται να επιχειρεί ένα τεχνολογικό άλμα που θα μπορούσε να την φέρει σε ισοτιμία με τις ΗΠΑ – ή ακόμα και προβάδισμα –.

Ο Ντόναλντ Τραμπ, που επέστρεψε στον Λευκό Οίκο, ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα την ανάθεση συμβολαίου για το νέο αμερικανικό μαχητικό έκτης γενιάς F-47 στην Boeing, σημειώνοντας ότι το πρωτότυπο πετάει εδώ και πέντε χρόνια. Ωστόσο, η επίσημη ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας ανέφερε ότι το έργο βρίσκεται στη φάση ανάπτυξης και δοκιμών, χωρίς χρονοδιάγραμμα για επιχειρησιακή ένταξη.

Το J-36 δεν είναι μόνο του

Την ίδια ημέρα που εμφανίστηκαν οι πρώτες φωτογραφίες του J-36 στα κινεζικά social media (τον Δεκέμβριο του 2023), κυκλοφόρησαν και εικόνες ενός άλλου άγνωστου μαχητικού, με δύο κινητήρες και χωρίς ουρά, που αναφέρεται από αναλυτές ως J-50 ή J-XX.

Παρότι το Υπουργείο Άμυνας της Κίνας δεν έχει αναγνωρίσει επισήμως την ύπαρξη αυτών των μοντέλων, κρατικά μέσα όπως η Global Times φιλοξενούν δηλώσεις στρατιωτικών ειδικών που επισημαίνουν ότι η Κίνα «προχωρά γοργά» στην ανάπτυξη μαχητικών έκτης γενιάς.

Ο Wang Ya’nan, αρχισυντάκτης του περιοδικού Aerospace Knowledge, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η Κίνα δείχνει ξεκάθαρα ότι θέλει να πειραματιστεί με επόμενης γενιάς εξοπλισμό αεροπορίας».

Από την ιδέα στην πτήση: ένα ταξίδι ετών

Όπως παρατηρούν ειδικοί, η διαδικασία από τον σχεδιασμό ενός αεροσκάφους μέχρι την ένταξή του στην Πολεμική Αεροπορία μπορεί να διαρκέσει μια δεκαετία ή και περισσότερο. Το J-35, για παράδειγμα, παρουσιάστηκε δημοσίως για πρώτη φορά στην έκθεση Airshow China τον Νοέμβριο του 2023, αλλά σύμφωνα με αναλυτές, βρίσκεται υπό ανάπτυξη για πάνω από 10 χρόνια.

Η εμφάνιση του J-36 σε δοκιμαστικές πτήσεις και η σχεδίαση του J-50 υποδηλώνουν ότι το Πεκίνο εντείνει τις προσπάθειές του για να πετύχει στρατηγική αεροπορική υπεροχή στην Ασία – και όχι μόνο.

Tags
Back to top button