1. Το πορτοκαλί φανάρι είναι ένδειξη ότι ο οδηγός πρέπει να προετοιμαστεί να σταματήσει και όχι να πατήσει γκάζι για να προλάβει το κόκκινο! Μειώνουμε την ταχύτητα για STOP, δεν την αυξάνουμε και περνάμε. Το πορτοκαλί δεν είναι πράσινο. Και με το πράσινο φανάρι, όμως, ο οδηγός θα πρέπει να βρίσκεται σε εγρήγορση. Θα πρέπει να περιμένει μερικά δευτερόλεπτα πριν περάσει, αφού ελέγξει αριστερά ή δεξιά ότι δεν κινείται άλλο αυτοκίνητο προς τη δική του κατεύθυνση.
2. Το σήμα STOP σημαίνει ότι το όχημα πρέπει να αποκτήσει μηδενική ταχύτητα και να σταματήσει. Πρέπει να κοιτάξουμε προσεκτικά πριν περάσουμε, επειδή μπορεί να έρχεται κάποιο όχημα που δεν έχουμε δει. Το ίδιο συμβαίνει, όταν βλέπουμε ένα ανάποδο τρίγωνο. Σημαίνει υποχρεωτική παραχώρηση προτεραιότητας.
3. Οι περισσότεροι οδηγοί αγνοούν τα όρια ταχύτητας ανά περιοχή. Ο οδηγός πρέπει να προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματός του ανάλογα με την περιοχή και τον δρόμο όπου κινείται, ειδικά όταν βρίσκεται σε κατοικημένη περιοχή. Το ανώτατο όριο ταχύτητας σε κατοικημένη περιοχή είναι 50 χιλιόμετρα την ώρα. Oι λεωφόροι Αλεξάνδρας, Κηφισίας και Συγγρού είναι σε κατοικημένες περιοχές.
4. Ο οδηγός πρέπει να ελέγχει συχνά ότι λειτουργούν όλα τα εξωτερικά φώτα και το φλας του οχήματος. Επίσης, είναι πολύ βασικό να δει ότι λειτουργούν τα φώτα τροχοπέδησης – τα φώτα που ανάβουν όταν πατάμε φρένο.
5. Πρέπει πάντα να ελέγχουμε τον αέρα στα λάστιχα πριν ξεκινήσουμε την οδήγηση. Είναι απαραίτητος ένας καθημερινός έλεγχος πριν μπούμε στο όχημα και κάθε φορά που βάζουμε βενζίνη καλό είναι να ελέγχουμε την πίεσή τους με το ειδικό όργανο. Τα ελαστικά πρέπει να αλλάζουν κάθε τρία χρόνια (από την ημερομηνία παραγωγής τους) –ακόμη κι αν δεν τα χρησιμοποιούμε ή μας φαίνονται καινούργια– ή πριν το αμάξι συμπληρώσει τα 30.000 χιλιόμετρα. Ένα παρ’ ολίγον σοβαρό τροχαίο στην εφηβεία, που μου έγινε μάθημα ζωής
6. Ένα καινούργιο αυτοκίνητο πρέπει να κάνει τα σέρβις την ώρα που μας συνιστά ο κατασκευαστής του. Στο σέρβις ελέγχουμε κυρίως φώτα, φλας και λάστιχα. Εάν έχουμε αγοράσει μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, πρέπει, πριν το θέσουμε σε κυκλοφορία, να το πάμε πρώτα για σέρβις, για να μάθουμε σε τι κατάσταση βρίσκεται. Το συνεργείο θα μας ενημερώσει πότε χρειάζεται να γίνει συντήρηση και το επόμενο σέρβις.
7. Η μπαταρία μάς προειδοποιεί για τα πάντα. Χρειάζεται να προσέχουμε και να αναγνωρίζουμε τις ενδείξεις. Θα πρέπει κι αυτή να αντικαθίσταται ανάλογα με τη χρήση της.
8. Όταν οδηγούμε, χρειάζεται να αποβάλλουμε την ανυπομονησία και τον εγωισμό. Δεν πρέπει να λειτουργούμε ανταγωνιστικά όταν πιάνουμε το τιμόνι. Δεν πρέπει να βιαζόμαστε χωρίς λόγο. Ξεκινάω για να φτάσω στον προορισμό μου και οδηγώ με υπομονή. Φεύγω νωρίτερα για να φτάσω στην ώρα μου. Αν οδηγώ σαν τρελός, ίσως να μη φτάσω ποτέ.
9. Τα αλάρμ είναι τα φώτα έκτακτης ανάγκης. Αλάρμ σημαίνει ότι έχω πάθει κάτι εγώ ή το αυτοκίνητό μου. Δεν τα χρησιμοποιούμε για να παρκάρουμε. Όπως, επίσης, το να μάθω να παρκάρω δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ξέρω και να οδηγώ. 1.3.2017 ‘Αρειος Πάγος: Αν ο οδηγός μοτοσικλέτας κινείται ανάμεσα στις λωρίδες φέρει την ευθύνη στην περίπτωση ατυχήματος
10. Οι περισσότεροι οδηγοί δεν προετοιμάζουν το αμάξι τους πριν περάσει από τα ΚΤΕΟ (Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων) και δεν ακολουθούν τις οδηγίες που τους δίνονται από τους ειδικούς, αφότου περάσουν τον έλεγχο. 11. Θα πρέπει να ελέγχουμε τακτικά τα φρένα, τα τακάκια και τα υγρά των φρένων. Ακόμη κι ένας μικρός θόρυβος θα πρέπει να μας ανησυχήσει και ακολούθως να μας οδηγήσει στο συνεργείο.
12. Οι περισσότεροι οδηγοί αγνοούν τους πεζούς, ακόμα και στις διαβάσεις πεζών. Ο κώδικας προστατεύει τον πεζό, που έχει πάντοτε προτεραιότητα, είτε περπατάει σε διάβαση είτε όχι.
13. Ό,τι ισχύει για τους πεζούς, ισχύει και για τους ποδηλάτες, κι αυτό επειδή το ποδήλατο δεν θεωρείται μηχανοκίνητο όχημα. Ακόμη κι αν δεν κινείται σε δρόμους όπου υπάρχουν λωρίδες για ποδήλατα, πάλι θα ευθύνεται ο οδηγός του αυτοκινήτου αν συμβεί κάποιο ατύχημα.
14. Το θέμα είναι να μάθει κάποιος να οδηγεί και όχι να πάρει το δίπλωμα. Το δίπλωμα δεν πρέπει να γίνεται αυτοσκοπός σαν να είναι διαγώνισμα.
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO
Πηγή: