Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Ελληνική Πολιτική

Υπ. Παιδείας: Στις επιτροπές οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Άμεσα εισάγονται στις νομοπαρασκευαστικές Επιτροπές του υπουργείου Παιδείας οι σχεδιαζόμενες αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως ενημέρωσε ο γενικός γραμματέας του O

Ο κ. Παντής επισήμανε πως δεν υπήρξε ανταπόκριση στο αίτημα του υπουργείου Παιδείας προς την -προ δύο εβδομάδων- έκτακτη Σύνοδο των Πρυτάνεων, τη Σύνοδο των Προέδρων των ΤΕΙ και τη Σύνοδο των Ερευνητικών Κέντρων, να ορίσουν εκπροσώπους τους σε τέσσερις επιτροπές εμπειρογνωμόνων που θα διαμόρφωναν τις τελικές προτάσεις των αλλαγών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι επιτροπές που επρόκειτο να συγκροτηθούν θα εξέταζαν η πρώτη τις προτάσεις για τα μεταπτυχιακά, η δεύτερη την ανάπτυξη των ιδίων εσόδων των Ιδρυμάτων, η τρίτη την στρατηγική ενίσχυσης του αυτοδιοίκητου των Πανεπιστημίων και η τέταρτη θέματα σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

«Δυστυχώς δεν έστειλαν (σ.σ. εκπροσώπους στις Επιτροπές). Εμείς δε μπορούμε να περιμένουμε τη διαχείριση του χρόνου που κάνει η Σύνοδος των Πρυτάνεων, διότι είμαστε υποχρεωμένοι να καταθέσουμε σύντομα τα νομικά πλαίσια, τους νόμους που θα αφορούν τα αντίστοιχα θέματα. Οι επιτροπές δε λειτούργησαν, δε λειτουργούν. Ήδη χάσαμε δύο εβδομάδες», είπε ο κ.Παντής.

Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία που θα ακολουθήσει διευκρίνισε:

«Ενημέρωσα σήμερα τη Σύνοδο των Πρυτάνεων ότι οι Επιτροπές αυτές, αφού δεν έστειλε κανένας εκπροσώπους, δεν υφίστανται πλέον, το υπουργείο Παιδείας ξεκινάει τις νομοπαρασκευαστικές επιτροπές του, για να ετοιμαστεί και περιμένει πλέον είτε από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων, είτε από τα Ιδρύματα συγκεκριμένες προτάσεις, για να τις ενσωματώσει στη διαδικασία της διαμόρφωσης των νέων νομικών νομοθετημάτων, που θα αφορούν τα επιμέρους θέματα».

«Περιμένουμε τη συνεισφορά των Πανεπιστημίων και της Συνόδου των Πρυτάνεων στα ζητήματα που έχει θέσει ο κ. Υπουργός στην Έκτακτη Σύνοδο. Έχουμε καταθέσει τις προτάσεις του υπουργείου για πάρα πολλά θέματα και περιμένουμε μία απόκριση. Από εκεί και πέρα με βάση αυτή την απόκριση θα κινηθούμε στις νομοπαρασκευαστικές επιτροπές μας και θα καλύψουμε τις όποιες αιτιάσεις υπάρχουν, ή όποιες θετικές προτάσεις έχουμε. Ναι στις συγκλίσεις, αλλά όχι πλέον επιτροπές», σημείωσε ο κ.Παντής, προσθέτοντας πως «είναι εφικτός ο στόχος και θα κάνουμε ό,τι γίνεται για να έχουμε μέχρι το Πάσχα κάποια νομοσχέδια».

Στην εισήγησή του προς τη Σύνοδο των Πρυτάνεων ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας εξέφρασε την άποψη ότι «βρισκόμαστε σε μία στιγμή επανεκκίνησης των Πανεπιστημίων, καθώς έχουμε ισορροπήσει για πρώτη φορά, έπειτα από μία συνεχή μείωση σε οικονομικά και άλλα στοιχεία».

«Στη στιγμή που βρισκόμαστε τώρα της επανεκκίνησης πρέπει να ξεκινήσουμε με τρία πράγματα: Το πρώτο είναι η ακαδημαϊκή στρατηγική, το δεύτερο είναι ένα σχέδιο ανάπτυξης ιδίων εσόδων πολύ σημαντικό για τα Πανεπιστήμια, […] το τρίτο ζήτημα που είναι πολύ σημαντικό για εμάς και είναι μία χρυσή ευκαιρία στα Πανεπιστήμια να προχωρήσουν είναι η βελτίωση της αυτονομίας των Πανεπιστημίων, η ενίσχυση του αυτοδιοίκητου των Πανεπιστημίων», είπε.

Σε ό,τι αφορά το νομικό πλαίσιο λειτουργίας των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας ο κ. Παντής εξήγησε ότι το υπουργείο Παιδείας μεσολαβεί μεταξύ των Πρυτάνεων, των Πανεπιστημίων και του υπουργείου Οικονομικών για το θέμα. «Είμαστε σε πολύ καλό δρόμο. Έχουμε καταγράψει τα θέματα και προσπαθούμε να αλλάξουμε όσα περισσότερα ζητήματα μπορούμε για να κάνουμε πιο ευέλικτο το σχέδιο διαχείρισης των ΕΛΚΕ», ανέφερε.

Ερωτηθείς για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα ΑΕΙ και ΤΕΙ στην απόδοση της παρακράτησης εσόδων υπέρ του ΕΛΚΕ, στις περιπτώσεις των καθηγητών που ασκούν και ελεύθερο επάγγελμα, ο κ.Παντής γνωστοποίησε ότι εντός της εβδομάδας θα εκδοθεί Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που θα ρυθμίζει το θέμα (π.χ. της πρόσβασης των Ιδρυμάτων σε στοιχεία) «και με βάση αυτό ουσιαστικά κάνουμε εφικτή την παρακράτηση και αναδρομικά, θα καλύψουμε το κενό».

Εξάλλου, σε σχέση με το πρόγραμμα εκπαίδευσης των παιδιών προσφύγων ο γενικός γραμματέας σημείωσε ότι «το σχέδιο είναι σε εφαρμογή και αυτή και την επόμενη εβδομάδα και τα υπόλοιπα σχολεία θα ανοίξουν». «Ήδη στο πρώτο κύμα εφαρμογής του προγράμματος όπου είχαμε αντιδράσεις έχει εξομαλυνθεί η κατάσταση, ενώ η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου γίνεται από αρμόδια Επιτροπή».

(με πληροφορίες από ΑΠΕ)

Tags
Back to top button