Υπογράφτηκε κοινή υπουργική απόφαση για την άμεση εγκατάσταση 18 μετωπικών σταθμών και 20 πλευρικών διοδίων στην Εγνατία Οδό…
Η ΚΥΑ Τσακαλώτου - Σπίρτζη που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 29 Μάιου, αποτελεί άλλο ένα προαπαιτούμενο στις δεσμεύσεις με τους δανειστές αλλά και ένα μέσο διευκόλυνσης στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας που σέρνεται επί μήνες και παίρνει τη μία αναβολή μετά την άλλη. Η εγκατάσταση όμως διοδίων αποτελεί απαίτηση και των υποψήφιων επενδυτών, οι οποίοι έχουν διαμηνύσει στο ΤΑΙΠΕΔ, το ατελέσφορο της διαγωνιστικής διαδικασίας εάν δεν ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός με τα διόδια.
Η απόφαση για την εγκατάσταση των σταθμών εκκρεμούσε για πολύ καιρό καθώς μέχρι πρόσφατα, εκείνος που αντιδρούσε στην δημιουργία των διοδίων αλλά τελικά υποχώρησε, λόγω ισχυρών πιέσεων ήταν ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Η ΚΥΑ που θεωρούνταν επιβεβλημένη για να τροποποιηθεί και η χωροθέτηση κάποιων σταθμών κατόπιν απαίτησης του Ταμείου, βάζει αυστηρά χρονοδιαγράμματα στην εγκατάσταση των διοδίων που έχουν καθυστερήσει λόγω και των απανωτών απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων. Οι τελευταίοι αποσύρθηκαν μετά τις πρόσφατες κυβερνητικές δεσμεύσεις για διατήρηση της ανεξαρτησίας της Εγνατίας και των θέσεων εργασίας αλλά και της ενίσχυσης του ρόλου και των αρμοδιοτήτων της στη Βόρεια Ελλάδα. Πρόκειται για δεσμεύσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν άμεσα ώστε να διατηρηθεί η «ειρήνη» στο μέτωπο των διοδίων.