Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Τρέχουν» οι δοκιμές για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική

Χωρίς απρόοπτα και προβλήματα αλλά με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζονται οι δοκιμές για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική, που αναμένεται να παραδοθεί και να τεθεί σε πλήρη λειτουργία εντός Μαΐου. Όπως εξηγούν πηγές στο ypodomes.com, οι δοκιμές – που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη ήδη κάποιους μήνες – θα συνεχιστούν μέχρι και τον Απρίλιο.

Σε αυτή την φάση, ο ΑΔΜΗΕ προχωρά με γοργούς ρυθμούς τις προκαταρκτικές δοκιμές εξοπλισμού και τις λειτουργικές δοκιμές των υποσυστημάτων, οι οποίες μπήκαν στην γραμμή εκκίνησης το φθινόπωρο του 2024, ενώ το χρονοδιάγραμμα προβλέπει μετά την ολοκλήρωση τους, να πάρουν την σκυτάλη οι δοκιμές αποδοχής συστήματος – που αποτελούν και το τελευταίο στάδιο ελέγχου για να μπορέσει το έργο να ηλεκτριστεί.

Όπως έχει επικοινωνήσει ήδη ο Διαχειριστής, η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Αττικής είναι το μεγαλύτερο και πολυπλοκότερο έργο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα, έχει προϋπολογισμό που ξεπερνάει το 1,1 δις ευρώ και έχει χρησιμοποιήσει την τεχνολογία αιχμής συνεχούς ρεύματος διπολικής σχεδίασης και ονομαστικής ισχύος (2x500MW) καθώς και Voltage Source Converter (VSC) στους σταθμούς μετατροπής.

Ταυτόχρονα, το έργο αποτελεί την δεύτερη φάση διασύνδεσης του συστήματος της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα και σε συνδυασμό με την AC διασύνδεση θα άρει την ηλεκτρική απομόνωση και θα εξασφαλίσει την ενεργειακή της ασφάλεια.

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Η ονομαστική τάση του συνδέσμου είναι 525 kV με μεταφορική ικανότητα ισχύος 1.000 MW χρησιμοποιώντας τεχνολογία VSC (Voltage Source Converter) και στις δύο πλευρές, Αττική και Κρήτη.

Ο σταθμός μετατροπής Αττικής, AC/DC (400kV / 500kV), διπολικής σχεδίασης και ονομαστικής ισχύος 2×500 MW, βρίσκεται βόρεια του υφιστάμενου υποσταθμού υπερυψηλής τάσης 400 kV Κουμουνδούρου. Το άλλο άκρο του συνδέσμου στην πλευρά της Κρήτης, είναι ο σταθμός μετατροπής (150kV / 500kV) που βρίσκεται στην περιοχή της Δαμάστας. Στην Κρήτη έχει κατασκευαστεί επίσης υποσταθμός υψηλής τάσης GIS 150 kV AC για τη σύνδεση του σταθμός μετατροπής Δαμάστας με το υφιστάμενο Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας 150 kV Κρήτης.

Οι δύο σταθμοί μετατροπής συνδέονται με το καλωδιακό σύστημα, το οποίο διακρίνεται στα ακόλουθα κύρια υποέργα:

– 2 υποθαλάσσια καλώδια τεχνολογίας εμποτισμένου χάρτου (Mass Impregnated) HVDC 525kV και μήκους 335 χλμ το καθένα.

– 2 υπόγεια καλώδια τεχνολογίας εμποτισμένου χάρτου (Mass Impregnated) HVDC 525kV μήκους 32 + 11 χλμ (Αττική και Κρήτη αντίστοιχα) το καθένα.

– 2 υποθαλάσσια και 2 υπόγεια καλώδια οπτικών ινών συνολικού μήκους 378 τεχνολογία έκαστο.

Ανάδοχοι των εργολαβιών ήταν τα σχήματα: NEXANS, PRYSMIAN, K/Ξ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΑ-ΝΚΤ, Κ/Ξ SIEMENS-ΤΕΡΝΑ. Τα έργα δημοπρατήθηκαν το 2019 και συμβασιοποιήθηκαν τον Ιούνιο του 2020.

Tags
Back to top button