Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γεράσιμος Θωμάς, ζήτησε τις παραιτήσεις των μελών του ΔΣ του ΔΕΔΔΗΕ μετά την τραγωδία στον Πόρο όπου ελικόπτερο έπεσε στην θάλασσα αφού είχε χτυπήσει σε καλώδια της ΔΕΗ και είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν τρία άτομα.
Όπως αναφέρεται από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας: «Μετά το αεροπορικό δυστύχημα που έλαβε χώρα στη θαλάσσια περιοχή του Πόρου και το οποίο κόστισε τη ζωή τριών ανθρώπων, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γεράσιμος Θωμάς κάλεσε τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΔΕΔΔΗΕ κ. Στέφανου Οκταποδά προκειμένου να ενημερωθεί για το συμβάν και στη συνέχεια ζήτησε τις παραιτήσεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΕΔΔΗΕ. Είναι αυτονόητο ότι όλα τα στοιχεία που κατέχει ο ΔΕΔΔΗΕ σχετικά με το ατύχημα θα τεθούν στη διάθεση του Εισαγγελέα».
«Τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος (πρόσκρουση ελικοπτέρου) τόσο στη διαδικασία προσγείωσης όσο και μετά την απογείωση, ιδιαίτερα για τους μη γνωρίζοντες την περιοχή», έγραφε χαρακτηριστικά η προειδοποιητική επιστολή που απέστειλε στις 11/5/2018 ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) Αθανάσιος Μπίνης, στον ΔΕΔΔΗΕ. Ενα χρόνο μετά, χωρίς να έχει υπάρξει απάντηση από πλευράς Διαχειριστή και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να γνωρίζουν, συνέβη το δυστύχημα στον Πόρο με τραγικό απολογισμό να χαθούν τρεις ανθρώπινες ζωές.
Οπως προκύπτει από την επιστολή, την οποία έχει στη διάθεσή του ο Ελεύθερος Τύπος, ο κ. Μπίνης είχε επικοινωνήσει αρχικά με τον διευθυντή διεύθυνσης δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ ώστε να του επισημάνει την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για τα εναέρια καλώδια μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς σήμανση που βρίσκονται πάνω από το πεδίο προσγείωσης, προκειμένου να μη δημιουργηθούν στο μέλλον δυσχερείς καταστάσεις. Η επιστολή της ΕΔΑΑΠ, που είχε κοινοποιηθεί στους προέδρους των ΔΕΔΔΗΕ και ΑΔΜΗΕ, στο διοικητή της ΥΠΑ και στο ΥΠΟΜΕ, αποδεικνύει ότι το πρόβλημα προϋπήρχε και δεν πάρθηκε κανένα μέτρο. Μάλιστα, είχε παρακαλέσει, στο πλαίσιο προαγωγής της ασφάλειας των πτήσεων, να εξεταστεί «η δυνατότητα σήμανσης των εν λόγω καλωδίων (τοποθέτηση σφαιρικών ανακλαστικών σημαντήρων κ.λπ.)».
Το ζήτημα, δυστυχώς, δεν περιορίζεται στο ότι οι φορείς δεν επικοινωνούν μεταξύ τους, αγνοούν επιστολές και δεν λαμβάνουν τα απαραίτητα για την ασφάλεια μέτρα, αλλά στο γεγονός πως είναι άγνωστο τι πραγματικά συμβαίνει με τα ελικοδρόμια στη χώρα εν έτει 2019.
Οι χειριστές ελικοπτέρων, αφού ενημερώσουν την ΥΠΑ, έχουν τη δυνατότητα να απογειώνουν και να προσγειώνουν είτε σε ελικοδρόμια είτε σε πεδία προσγείωσης. Ωστόσο, για τα τελευταία δεν είναι σαφές τι ακριβώς ισχύει. Για παράδειγμα, τέτοιο χώρο μπορεί να έχει μια πολυτελής βίλα ή ένα υπερλούξ ξενοδοχείο, ενώ και στη συγκεκριμένη περίπτωση κυριαρχεί ο απόλυτος γραφειοκρατικός κυκεώνας, δεδομένου ότι, για να δοθεί το πράσινο φως λειτουργίας τους, εμπλέκονται διάφοροι φορείς (ΟΤΑ, ΥΠΑ, ΥΠΟΜΕ κ.ά.).
Αδειοδοτημένα ελικοδρόμια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως προκύπτει από την Πανελλήνια Ενωση Πιλότων (ΠΕΠ), αυτή τη στιγμή είναι στην Ελλάδα 67. Από αυτά, τα 49 είναι δημοσίου συμφέροντος (44 δημοτικά και 5 νοσοκομείων) και έχουν σκοπό την κάλυψη αναγκών απομακρυσμένων περιοχών της χώρας (μεταφορά ασθενών κ.λπ.), τη συγκράτηση του πληθυσμού τους, καθώς και την ανάπτυξη των πλουτοπαραγωγικών πηγών και του τουρισμού των εν λόγω περιοχών. Τα υπόλοιπα 18 ελικοδρόμια ανήκουν σε ιδιώτες.
Αντίθετα, από τα πιο πρόσφατα στοιχεία αποδεικνύεται πως υπάρχουν 44 αδειοδοτημένα δημοτικά ελικοδρόμια, 5 νοσοκομείων και 23 ιδιωτικά. Δηλαδή, επιπλέον πέντε τα οποία προστέθηκαν στους ιδιώτες, χωρίς όμως να επικαιροποιηθεί η λίστα της ΠΕΠ.