Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΥΓΕΙΑ

Το προφίλ το ατόμων που στόκαραν χαρτιά τουαλέτας εν μέσω πανδημίας

Ένα από τα πρώτα προϊόντα που κόντεψαν να εξαφανιστούν από τα ράφια των απανταχού καταστημάτων εν μέσω πανδημίας του κορωνοϊού, ήταν τα χαρτιά τουαλέτας.

Σε γενικές γραμμές, είναι οι μόνιμα αγχώδεις τύποι, οι συστηματικά οργανωτικοί και τελειομανείς, καθώς και γενικότερα οι ηλικιωμένοι.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Εξελικτικής Ανθρωπολογίας Μαξ Πλανκ στη Λειψία, με επικεφαλής τον Τέο Τόπε, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό PloS One, μελέτησαν μέσω ερωτηματολογίων, που αναρτήθηκαν στα κοινωνικά δίκτυα, τη συμπεριφορά, τον χαρακτήρα και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά 1.029 ανθρώπων από 35 χώρες (μεταξύ των οποίων η Ελλάδα) μετά το ξέσπασμα της πανδημίας Covid-19 τον Μάρτιο στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μερικές εταιρείες παραγωγής χαρτιών τουαλέτας ανέφεραν ότι η ζήτηση για τα προϊόντα τους αυξήθηκε έως κατά 700%, παρ’ όλες τις εκκλήσεις των κυβερνήσεων (και στη χώρα μας) ότι δεν υπήρχε λόγος πανικού, καθώς η τροφοδοσία της αγοράς ήταν εξασφαλισμένη.

Όπως προκύπτει από την ανάλυση του ψυχολογικού προφίλ των συμμετεχόντων στην έρευνα, το Νο 1 γνώρισμα όσων γέμισαν το σπίτι τους με χαρτιά τουαλέτας, ήταν το πόσο άγχος και απειλή ένιωσαν από την πανδημία. Όσο μεγαλύτερη ήταν η απειλή που ένιωθαν, τόσο περισσότερα χαρτιά αγόρασαν. Σε σημαντικό βαθμό, αυτό είχε να κάνει γενικότερα με το πόσο συναισθηματικές αντιδράσεις έχει ένας άνθρωπος και ειδικότερα πόσο τείνει να αγχώνεται στη ζωή του για διάφορα πράγματα.

Το δεύτερο γνώρισμα της προσωπικότητας που συνδέεται με τη μαζική αγορά χαρτιών τουαλέτας, είναι ο βαθμός ευσυνειδησίας, οργανωτικότητας, τελειομανίας, προβλεπτικότητας και σύνεσης που έχει κάποιος. Επίσης σε όλο τον κόσμο οι μεγαλύτερης ηλικίας «στοκάρισαν» περισσότερα χαρτιά από ό,τι νεότεροι, ενώ οι Αμερικανοί αγόρασαν περισσότερα από όσα οι Ευρωπαίοι.

Πάντως οι ερευνητές επεσήμαναν ότι, παρά τις ανωτέρω διαπιστώσεις, «απέχουμε ακόμη πολύ από το να έχουμε κατανοήσει πλήρως το φαινόμενο».

Tags
Back to top button