Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Το ναυπηγείο στο Λοριάντ πήρε «φωτιά» ανεβάζοντας ταχύτητα ενώ πραγματάκια σχετικά με τις φρεγάτες «Κίμων» γίνονται και στην Ελλάδα

Οι εργασίες στη φρεγάτα Κίμων συνεχίζονται και μετά την επίσημη τελετή καθέλκυσης καθώς μέχρι τις αρχές του 2025 θα πρέπει όλα να είναι έτοιμα ώστε να παραδοθεί στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

Το ναυπηγείο έχει αναδιοργανωθεί πλήρως για να μπορεί να παράγει πλοία σε χρόνο ρεκόρ. Στην προηγούμενη γενιά (οι φρεγάτες πολλαπλών αποστολών FREMM, σε υπηρεσία στη Γαλλία, το Μαρόκο και την Αίγυπτο), το ναυπηγείο Lorient παρέδιδε μία φρεγάτα ετησίως. Η Naval Group θέλει τώρα να μπορεί να παραδίδει δύο ετησίως. Αυτό θα γίνει ήδη το 2025, με την παράδοση των δύο πρώτων ελληνικών FDI.

Από την Τετάρτη, 4 Οκτωβρίου, μέσα σε έναν εκκωφαντικό θόρυβο, οι εργαζόμενοι στο ναυπηγείο ασχολούνται με μια ντουζίνα τεράστια τετράγωνα, τα οποία θα αποτελέσουν τη δεύτερη και τρίτη FDI που προορίζονται για την Ελλάδα. «Στην πρώτη FDI, ήμασταν στο 20% προεξοπλισμένα μπλοκ, είμαστε στο 45% στο δεύτερο και θα είμαστε στο 75% στο τρίτο», συνοψίζει ο Stéphane Sigrist στην γαλλική ιστοσελίδα Challenges fr προσθέτοντας: «Με τις FDI νούμερο τρία, έχουμε μπει πραγματικά στην παραγωγή της σειράς».

Αυτή η διαδικασία καθιστά δυνατό τον εντοπισμό πιθανών προβλημάτων πολύ νωρίς και τη σημαντική μείωση του χρόνου κατασκευής. Ο χρόνος συναρμολόγησης του κύτους μειώθηκε από 8 σε 12 μήνες σε 6 μήνες.

Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό: το PSIM (Panoram Sensors and Intelligence Module), ο κύριος ιστός του FDI, συναρμολογείται τώρα και δοκιμάζεται παράλληλα με τη γάστρα. Λίγες δεκάδες μέτρα από την ελληνική φρεγάτα Kimon, ο τεράστιος ιστός (ύψος 40 μέτρων), που ενσωματώνει το ισχυρό ραντάρ Sea Fire της Thales και έναν εντυπωσιακό αριθμό αισθητήρων και εργαλείων ηλεκτρονικού πολέμου, βρίσκεται σε φάση δοκιμών. «Η δύναμη του εργαλείου είναι εντυπωσιακή: το ενεργοποιούμε στη Lorient και βλέπουμε τι συμβαίνει πάνω από την Ουαλία», εξηγεί ο William Martin, διευθυντής επιχειρήσεων FDI. Σε λίγες εβδομάδες, το PSIM και οι 150 τόνοι του θα ενσωματωθούν στη γάστρα της φρεγάτας Κίμων.

Οι υπάλληλοι της Lorient εργάζονται 2 x 8 βάρδιες, με μία ομάδα το πρωί και μία το βράδυ. Κάποιες εργασίες εκτελούνται τη νύχτα, όπως  για έλεγχο συγκολλήσεων ή ορισμένες εργασίες βαφής. Οι παλιοί θάλαμοι βαφής που έκλεισαν με συστήματα μουσαμά έχουν δώσει τη θέση τους σε ολοκαίνουργια σκληρούς θάλαμους. Από 55 σε 60 μήνες για μια φρεγάτα FREMM, ο χρόνος κατασκευής έχει ήδη φθάσει σε 36 μήνες για FDI, εντός του εύρους βολής του στόχου των 30 μηνών.

Ωστόσο όπως αποκαλύπτει το Πενταπόσταγμα και στην Ελλάδα γίνονται πραγματάκια που έχουν να κάνουν με τις φρεγάτες της κλάσης «Κίμων», όταν αυτές έρθουν στην Ελλάδα.

Στις 9 Οκτωβρίου αναρτήθηκαν στη Διαύγεια οι αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης για 4 ζητήματα που σχετίζονται με τις νέες φρεγάτες. Το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 137.400 ευρώ και έχουν να κάνουν με τα εξής θέματα:

Στην πρώτη περίπτωση, πρόκειται για την ανάθεση εργασιών αποτύπωσης, ελέγχου με ειδικό εξοπλισμό και καταγραφής προβλημάτων του υφιστάμενου κεντρικού δικτύου διανομής ηλεκτρικής ισχύος στο ΝΚ, καθώς και σύνταξη τεχνικής έκθεσης επίλυσης αυτών. Κόστος 35.000,00 ευρώ.

Στην δεύτερη περίπτωση πρόκειται για την εκπόνηση προμελέτης έργου με τίτλο «Επέκταση καθ΄ ύψος δύο (2) ορόφων υφιστάμενης πτέρυγας για την προσθήκη χώρων νοσηλείας του ΝΝΑ», για την κάλυψη πρόσθετων αναγκών προσωπικού Φρεγατών. Κόστος 37.200,00 ευρώ.

Στην τρίτη περίπτωση για την εκπόνηση μελέτης έργου με τίτλο «Αναβάθμιση Αποθήκης Νο 4 ΝΣ/ΔΝΟ», για την κάλυψη αποθηκευτικών αναγκών στρατιωτικού υλικού Φρεγατών. Κόστος 28.000,00 ευρώ.

Η τέταρτη περίπτωση είναι για την εκπόνηση μελέτης έργου με τίτλο «Επισκευή κτιρίου ΔΔΜΝ» σύνταξη και κατάθεση φακέλου προς αδειοδότηση, για την κάλυψη αναγκών διοικητικής μέριμνας προσωπικού Φρεγατών. Κόστος 37.200,00.

Οι τέσσερις αυτές αποφάσεις εντάσσονται στο πρόγραμμα που τιτλοφορείται: «Πρόσκτηση τριών (3) Φρεγατών FDI-HN με δυνατότητα άσκησης προαίρεσης (option) μίας επιπλέον Φρεγάτας FDI-HN», κάτι που σημαίνει πως παρά τα δημοσιονομικά ζητήματα η «option» για την 4η φρεγάτα παραμένει στο τραπέζι κάτι που εξάλλου επανέλαβε ανώτατη κυβερνητική πηγή στο περιθώριο της επίσημης τελετής καθέλκυσης της φρεγάτας «Κίμων» στο Λοριάντ της Γαλλίας.

Tags
Back to top button