Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Το ελληνικό λάδι πιάνει... κορυφή

Δεν είναι ένα απλό προϊόν. Είναι το υλικό που συνδέει όλες τις γεύσεις σε ένα πιάτο. 

Ένα μαγνητικό πεδίο ελκύει ανθρώπους από όλο τον κόσμο, από όλες τις αφετηρίες για ένα κοινό, απλό σκοπό: το πιάτο μας. Πρόκειται για το ελληνικό λάδι και τη νέα γενιά παραγωγών, που μας εκπλήσσει με το επιχειρείν και το design στις φιάλες τους.

Το προϊόν, που “μυρίζει” ελληνική ύπαιθρο, έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια σε ένα προϊόν πολυτελείας, καθότι η νέα γενιά αγροτών ξεκίνησε να βλέπει ως επιχείρηση την παραγωγή, επενδύοντας στην τυποποίηση, στη συσκευασία, στο μάρκετινγκ και φυσικά στο να εδραιώσει ένα δυνατό μπράντ σε όλο τον πλανήτη.

Το ελληνικό ελαιόλαδο έχει περάσει, λοιπόν, σε άλλο επίπεδο. Υπάρχουν, για παράδειγμα, εταιρείες που πουλούν το λάδι ως συσκευασία αρώματος, άλλες έχουν συνάψει μεγάλα συμβόλαια με καταστήματα σε όλο το κόσμο. 

Εν ολίγοις, η νέα γενιά αγροτών “τα σπάει” και κάνει περηφάνη μία Ελλάδα που μαζεύει ακόμα τα κομμάτια της, εργαζομένους που δίνουν τη μάχη τους και νέα παιδιά που φεύγουν στο εξωτερικό για καλύτερες συνθήκες. Πήραν μία κληρονομιά, την ελληνική γη, δεν υιοθέτησαν την νοοτροπία “δουλεύω σε γραφείο” και με νέες ιδέες έφτιαξαν ένα προϊόν πολυτελείας.

Διόλου τυχαία η ανοδική πορεία των εξαγωγών τυποποιημένου ελαιολάδου, όπως επιβεβαιώνουν και τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. 

Σύμφωνα με την επεξεργασία των στοιχείων από τον ΣΕΒΙΤΕΛ και με εξαίρεση φυσικά τις εξαγωγές προς τις λοιπές ελαιοπαραγωγές χώρες (Ιταλία, Ισπανία), οι ελληνικές εξαγωγές τυποποιημένου ελαιολάδου αυξήθηκαν, κατά 14,4%, το 2018 σε σχέση με το 2017 και ειδικότερα από τους 40.864,5 τόνους έφτασαν τους 46.737,5 τόνους.

Οι εξαγχθείσες κατά το 2018 ποσότητες τυποποιημένου ελαιολάδου ξεπέρασαν και το προηγούμενο ρεκόρ των 42.196,3 τόνων του 2016.

Εντυπωσιακά αυξημένες, κατά 45,26 %, ήταν το 2018 οι εξαγωγές ελαιολάδου και στο σύνολό τους, δηλαδή τυποποιημένου και χύμα. Από τους 113.131 τόνους το 2017 άγγιξαν τους 164.329 τόνους το 2018.

Μεταξύ των 110 περίπου χωρών που υποδέχονται κάθε χρόνο το ελληνικό ελαιόλαδο, περιλαμβάνονται και μικρές, απομακρυσμένες, λιγότερο γνωστές, ως εισαγωγικές ελαιολάδου, χώρες, μεταξύ των οποίων, η Ουγκάντα, η Μαδαγασκάρη, το Μεξικό, η Κόστα Ρίκα, ο Μαυρίκιος, η Σουαζιλάνδη κ.λ.π.

Tags
Back to top button